Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter utanför bilbesiktningen och är nervös. Alltid nervös för besiktningen, trots att jag inte egentligen tror att bilen skulle bli underkänd på något sätt. Men man vet aldrig!
 
På jobb typ en timme tidigare än vanligt. Dock var det för att jag lämnade hundarna så fick sitta ute på parkereingen och vänta på att allt skulle låsas upp. Jag har egen kod men är har aldrig gjort det tidigare så har ingen lust.

Så nu kör vi. Jag är sjukt seg. kollegan likaså men va fasen. Bara bita tag.
 
IMG20230413071753.jpg

Går bra för mig att cykla till jobbet 😅 förra veckan hade jag sjukt lite luft, idag hade kedjan hoppat i cykelförrådet 😑 men jag löste det på ren tjurighet, har aldrig fixat en cykelkedja förr.

Sen har jag beställt nya sommardäck till bilen. Killen på däckverkstaden var själv chockad över hur dyra däcken blivit. 6800 kr. 💸 Det är mitt "kul-konto" som kommer tömmas..
 
Sitter utanför bilbesiktningen och är nervös. Alltid nervös för besiktningen, trots att jag inte egentligen tror att bilen skulle bli underkänd på något sätt. Men man vet aldrig!
Känner igen morfar i det där...Inte mycket rubbar honom i livet men besiktningen- oj oj så nervös han var på den tiden han fortfarande körde bil! Men flera år i rad dansade hans gamla Volvo genom besiktningen utan minsta anmärkning och då var det på den station som anses döma hårdare än andra (så ska det inte vara men ja).
 
Mäh. Missfärgat och segt ur snoken i morse igen...Långdraget att få ur det ur skallen, två veckor sen förkylningen bröt ut så hoppas och tror det ska va okej att öka på ridningen utan fara, dessa infektioner alltså...
 
Jag funderar på om jag "måste" köpa en blomma till mig själv? Fick en slant på swish (från svärmor) med texten "Grattis köp en blomma". Annars har hon skickat blombud eller fått sin son att fixa något... Jag kanske hellre vill köpa t ex sättpotatis. Är jag dum då? 🙈 Förväntar sig svärmor en redovisning i form av bild på blommor?
Medan dessa tankar snurrar runt i skallen, har jag fixat en morotskaka som nu står i ugnen och doftar ljuvligt. :love::d
 
Satan... komprecis på att jag ska på bröllop i maj :o

1 Klädsel?? äger typ inget känns det som
2 Present- Vet inte riktigt vad man ska ge. Det var ju sambons släkt men de vill ha med mig på bröllopet. Får kolla runt lite om de önskar sig resa eller något. Vad ska man fixa annars?
 
Jag funderar på om jag "måste" köpa en blomma till mig själv? Fick en slant på swish (från svärmor) med texten "Grattis köp en blomma". Annars har hon skickat blombud eller fått sin son att fixa något... Jag kanske hellre vill köpa t ex sättpotatis. Är jag dum då? 🙈 Förväntar sig svärmor en redovisning i form av bild på blommor?
Medan dessa tankar snurrar runt i skallen, har jag fixat en morotskaka som nu står i ugnen och doftar ljuvligt. :love::d
Köp sättpotatis och bjud på middag/lunch sen :D

Nej mne hade jag svishat för en blomma så hade jag bara varit glad om personen köpt något hen ville ha :)
 
Köp sättpotatis och bjud på middag/lunch sen :D

Nej mne hade jag svishat för en blomma så hade jag bara varit glad om personen köpt något hen ville ha :)
Hon bor i fel ände av landet, så det får vänta tills vi ses nästa gång. I sommar kanske. 😅
Tack för input. Jag vet att hon är väldigt förtjust i fina blombuketter och jag tycker också att det är trevligt. Men det känns inte lika roligt att köpa en till sig själv. Då tänker jag att jag hellre köper något jag har mer nytta av. Typ den där potatisen, som jag alltid glömmer bort att jag ska köpa. 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp