Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ritat klart häst nummer två och även den ser hästlik ut, så mission accomplished :D

1676646564872.png
 
Lite frusen. Varit ute på ett ärende idag och det var rätt blåsigt.
Gå till bussen=blir varm, vänta på bussen=blir kall, åka buss= blir varm, vänta på nästa buss=blir kall.
Känns som om det blåser genom väggen fast det gör ju inte det. Har vridit upp elementet på max.
 
Jag har precis haft ett zoom med några ashramkompisar som sjungit tillsammans. Känner mig rätt ynklig pga mens och den där fåniga ögoninflammationen som helt murat igen ögat och känns i kinden-örat-tonsillen också, så det var mysigt att lyssna på lite livemusik.

Så trött på att ha en så delikat kropp så att en ögoninflammation liksom ens blir en grej.

Nu ska jag dra igång en pod att slumra till, en riktigt lång en, och klappa katt.
 
Totalt opepp på att gå ut och rida tre hästar. Men det brukar ju släppa bara man är igång så. Dessa dagar är man extra tacksam för ridhuset 🙏
Längtar INTE tillbaka till tiden då man var tvungen att träna ute i ur och skur!

Jag ser fram emot skrittavstånd till ridhus efter flytten. Har aldrig haft närmare än 20 min med bil till ridhus, så det känns som en dröm. Nästa flytt blir helt klart till ridhus på gården. Fast den lär dröja 15 år. ;)
 
Äntligen jobbat klart, sista mötet skrattade kollegan åt mig och sa att jag inte var lika peppig som vanligt. Nä, jag behöver verkligen helg nu! Funderar på att åka ned på stan, när jag ändå har ett busskort…
 
Jag ser fram emot skrittavstånd till ridhus efter flytten. Har aldrig haft närmare än 20 min med bil till ridhus, så det känns som en dröm. Nästa flytt blir helt klart till ridhus på gården. Fast den lär dröja 15 år. ;)
Jag har ridhus på gården hästen bor och skulle verkligen inte vilja vara utan. Dock är prisskillnaden på stall med och utan ridhus här väldigt liten.
 
Väntar på klyftpotatis till kycklingbenen. Ska ätas med överbliven pizzasallad (som ju bara är ännu godare när den fått stå och dra från igår :) ). Hästarna är inne, soptunnorna står säkrade och brasan brinner i kaminen. Har för första gången sedan jul köpt en liten flaska (japp, bara en halvflaska :D) vin som jag nu njuter av..... :) Nu smakar det gott igen. Misstänker verkligen att jag hade covid runt jul, eftersom mitt smaksinne länge uppförde sig....mycket konstigt..... O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 569
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp