Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Urtråkigt väder. Hade tänkt utnyttja min långhelg till att motionera ponnyer och mocka hagarna. Regnet öser ner och blåsten har åtminstone börjat :meh:
Nåja, barfota-ponnyn är färdig hos hovslagaren och sko-ponnyn är 25 procent klar. Allt annat är klart.
Får se hur jag gör med utomhusaktiviteterna sen :cautious:
 
Första mötet avklarat och snart dags för lunch. Var glad i morse när jag vaknade (fått sova en hel natt), men blev ledsen igen när jag läste @tanten s uppdatering. :( Började såklart tänka på alla fina djur som lämnat mig och sen kom jag på att det närmar sig min första uppfödnings dödsdag och då började jag såklart gråta. Tog mig iaf samman innan mötet började, alltid nåt.
 
Whippishen försökte lura mig att ge upp min plats i soffan eftersom jag lagt eldynan där 😂 Han ställde sig framför soffan och kommunicerade som han brukar när han vill något, men var misstänkt vag om vad det var. Till slut reste jag mig för att se om han skulle gå och visa mig något. Då pilade den lilla filuren illa kvickt runt mig och hoppade upp bakom mig i soffan.

Jag ville dock inte erkänna mig besegrad, eftersom jag känner av gårdagens cava men framför allt en vecka med alldeles för lite sömn. Så jag lyfte undan Whippish och han såg väldigt nedslagen ut. Lade då eldynan över mig och visade att han kunde komma och lägga sig på mig istället. Såg hur kugghjulen jobbade någon sekund, sen hoppade han upp och lade sig nöjt tillrätta 😌
 
Möte med HR avklarat. 100% slut och har en biljon tankar och känslor som surrar runt.
Jag hoppas att magen och huvudet snart släpper, kom på mig själv med att jag hade varit spänd som en fiolsträng under mötet nu när jag nös. I princip ingen skullnad i hur spänd kroppen var innan jag nös och när jag nös.
Mötet blev ganska bra förutom när Hr frågade "vad tänker du ska hända för att lösa det här". Varpå jag kom med massa lösningar men sen efter ett tag insåg att de än en gång ber mig att lösa problemet på något vis? Är lite irriterad över det.
Hr verkade dock genuint intresserad av att försöka göra något och jag, Hr och chefen kommer ha ett möte i slutet på nästa vecka där jag får lägga korten på bordet så att säga. Så här i efterhand känner jag att Hr nog bör ha ett eget möte med honom, men jag måste ju vara villig att lösa detta nu när jag rivit upp skiten igen.
Vara vuxen och sånt.

Så nu ska jag väl vara nervös över det. :cautious:
 
Var iväg bort till samhället för att hämta målarboken med dinosaurier jag vann till brorsonen på Ica 🥰. Ställde upp på bild till deras sociala medier (och ja selfies blir väl alltid mer vettiga 😆😅). Lämnade den i samma veva men tyvärr (visste jag ju) var pojken inte hemma 🥰. Förbi stallet och lunchade hästarna och nu lunch till mig. Sicket soppväder! ☔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 519
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp