Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratar om årets fix av husvagnen med sambon och ska fixa lite lunch. Vi har ett väldigt genomgående tema på allt gällande den som vi vill spinna vidare på. Eftersom vi båda är hårdrockare och har ACE på regskylten så kör vi stenhårt på Motörheadtema 😄 Första vi gjorde när vi köpt den var att sätta på "Ace of spades" klistermärken haha.
 
Min milkshake bringar inga birds till min yard. Så av en slump hade jag kvar vildfågelfrön i barnvagnen i morse så kastade lite till änderna. De sjönk. Fail. Såg några småfåglar på vägen hem som satt och pickade mot asfalten så kastade ut lite frön till dem. Blev så exalterad att jag råkade hälla ut hälften av fröna i vagnen när jag ryckte upp påsen. Fåglarna blev rädda och stack. Fortfarande ingen som pickat på mina talgbollar.

Aja, tålamod är en dygd JAG VET.
 
Så himla trött idag. Hjärnan är bitvis nån annanstans där den inte ska vara.

Fixat med SAM-ansökan. Kändes lite konstigt att behöva skicka in betyg också men ja nya regler hit och dit.

Vill så mycket mer än kroppen och huvudet riktigt fixar med. Blev rätt sent igår. Tränade hästar när vi kom hem från mysig tripp från Stockholm. Somnade ovaggad sen kan man säga.

Känner att jag vill göra mer men är rädd att jag inte riktigt känner vart gränsen går innan den redan är passerad. Så försöker göra lite varje dag. Och ni som läst lite i andra tråden vet ju också hur jag kämpar med andra saker såsom alkoholen. Och ja det blir långt ifrån perfekt men det ska banne mig bli bättre nu!

Små små steg på alla fronter 👌 Fantastiskt väder för övrigt!
 
Min milkshake bringar inga birds till min yard. Så av en slump hade jag kvar vildfågelfrön i barnvagnen i morse så kastade lite till änderna. De sjönk. Fail. Såg några småfåglar på vägen hem som satt och pickade mot asfalten så kastade ut lite frön till dem. Blev så exalterad att jag råkade hälla ut hälften av fröna i vagnen när jag ryckte upp påsen. Fåglarna blev rädda och stack. Fortfarande ingen som pickat på mina talgbollar.

Aja, tålamod är en dygd JAG VET.
Småfåglarna äter inte talgboll om det inte är kris, det är inte så mycket "godis" för en fågel i dom längre.
Välkommen till https://www.bukefalos.se/threads/mata-smafaglarna.1169941/ -tråden för lite tips ;)
 
Det gick åt helvete. Sitter och skakar typ. Nu måste jag kräkas ur mig (förlåt på förhand) :o

HR inleder på ett ganska bra sätt, säger även att chefen har uttryckt att det finns problem varpå jag undrar vad för problem han pratar om, men säger inget eftersom jag låter HR hålla i mötet.

Sen går det såhär: Jag tar upp något jag upplever som problem -> chefen bemöter inte problemet utan börjar långsamt glida ifrån ämnet till något helt annat där han kan ses i bra dager -> jag ser vad han gör men avbryter inte utan låter honom spinna iväg tills det är min tur att prata, berättar då att nej det är inte det som är problemet utan detta (plockar tillbaka) -> chefen gör om samma sak, samt förklarar för mig att han inte förstår hur jag är stressad över detta -> jag plockar tillbaka -> Han glider iväg.
Detta pågår i 30(!) minuter, jag börjar tänka i termerna "jag är ponnyryttare, har varit i över 20 år... du har ingen aning om hur envis jag kan vara" :angel:

40 minuter senare är chefen nära bristningsgränsen, han börjar då berömma mig för hur fantastisk jag är :confused:
HR är inte ponnyryttare och vill att vi ska gå vidare. Man kan bara hoppas att han helt enkelt sett vad som pågår och att han helt enkelt tröttnat på hur chefen slingrar sig och vill komma vidare någon himla gång. Själv hade jag lätt kunnat fortsätta plocka tillbaka chefen i timmar.

Vi går vidare. Jag presenterar ett nytt problem. Samma sak händer. HR tröttnar fortare den här gången och jag får frågan om det är något mer jag vill prata om.
Nej säger jag - för jag är visserligen ponnyryttare men detta är som att få ridskolans övningshäst byggd av en tunna och träplankor att hoppa 110 hinder. Lönlöst.

Jag hade en lista på 5 problem jag tyckte var viktiga att ta upp, jag fick fram 2 och inget vettigt hände.

Chefen får frågan om han har något han vill säga. Kring problemen han uttryckt. Nix - chefen spenderar 30 minuter på att förklara hur fantastisk jag är och att vi jobbar så bra ihop jag och han och att det är så synd om honom för han är så stressad och har så lite resurser.

Så alltså. Chefen ljuger, slingrar, ställer sig in, pratar 90% av mötet och jag får 20%, han berättar hur synd det är om honom, missuppfattar saker (möjligen med flit), tar inte upp sina egna problem som han har med mig, berättar för mig hur jag mår, berättar för mig huruvida det är rimligt att jag blir stressad över något, att han och min andra kollega som jag vet avskyr honom är bästa vänner. Med mera.

Jag känner mest att okej. Då vet jag. Lönlöst.
HR vill ha möte igen om några veckor. Jag funderar på att helt enkelt säga att nej vi skiter i det. Men jag vet inte.

Känner mig oerhört korkad som ens försäkte eller kände ett uns hopp över detta överhuvudtaget.
Byt jobb snarast.
Vad som helst som gör att du kommer därifrån. Oavsett om HR kanske har sett igenom din chef och ger det en chans till att rätta sig md uppföljning så skulle jag kast ain handduken.

har befunnit mmig på 2 jobb som varit liknande dina arbetsmässigt sett. Det ena älskade jag mina kollegor så det tog lång tid att komma därifrån för vi hade roligt ihop men att komma därifrån vart det bästa som någonsin kunde hända.
Var rädd om dig.
 
Ja, precis så! Så här ska du inte ha det.

Och här kanske jag slår in en öppen dörr - men ring facket! Det är ju för just den här typen av samtal som man har med sig en fackrepresentant. (Hoarfrosts fack alltså, inte athena_arabians. ;) )

Jag har inget fack... jag är ju en sån där F-skattare :D Senaste jobbeskrivnings- och arvodesförhandlingen initierade VD:n för min uppdragsgivare och jag behövde bara sitta och hålla med, himla smidigt faktiskt :rofl:
 
Småfåglarna äter inte talgboll om det inte är kris, det är inte så mycket "godis" för en fågel i dom längre.
Välkommen till https://www.bukefalos.se/threads/mata-smafaglarna.1169941/ -tråden för lite tips ;)

Det är februari och snö det BORDE vara kris :arghh: Här tycker man att man är SNÄLL men sen när man Googlar så visar det sig att man måste KRIGA MED SINA GRANNAR och erbjuda BÄSTA MATEN?! Vad är det för små brats-fjäderfän egentligen.

KOM TILL MIN VERANDA!
 
Det är februari och snö det BORDE vara kris :arghh: Här tycker man att man är SNÄLL men sen när man Googlar så visar det sig att man måste KRIGA MED SINA GRANNAR och erbjuda BÄSTA MATEN?! Vad är det för små brats-fjäderfän egentligen.

KOM TILL MIN VERANDA!
Detta kanske är mitt mest inflammatoriska inlägg nånsin men det låter som Stockholms-fåglar. Har du ens marknadsfört din mat? Hajpat din pop-up-restaurang? Instagram? Samarbetat med kändiskockar? Berättat om din New Nordic matfilosofi?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
60 61 62
Svar
1 220
· Visningar
33 920
Senast: em76
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 726
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp