Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är februari och snö det BORDE vara kris :arghh: Här tycker man att man är SNÄLL men sen när man Googlar så visar det sig att man måste KRIGA MED SINA GRANNAR och erbjuda BÄSTA MATEN?! Vad är det för små brats-fjäderfän egentligen.

KOM TILL MIN VERANDA!

Har fått för mig att fåglarna är vanedjur också, så man ska helst ha mat ute hela vintern. Så... Bättre lycka nästa säsong kanske? :idea:
 
Vi lyssnar gärna... men av omtanke vill vi inte att du sätter dig själv i en värre situation än vad du redan är i :heart Men tvivla inte på att vi bryr oss.
Nej, jag skrev nog lite dumt där, ser nu att inlägget kan tolkas tjurigt.

Menar bara att jag förstår omtanken och förstår att min inställning till att det är ett icke-problem om någon får nys om att jag skriver här, kanske är helt fel. :)

Jag uppskattar verkligen att ha alla här, och allt stöd jag fått. Det har räddat mig många gånger, i bland mer än jag inser tror jag.

( @bettysmatte och @tanten också, så ni inte tror att jag blev tjurig/sur på er! :heart)
 
Hemma från kattvakteriet idag på morgonen. Försenad pga köer in till stan så jag hann inte duscha innan jag behövde sticka igen. Sitter och känner mig sådär lagom fräsch, speciellt som jag luktar tonfisk eftersom jag fick över mig spad från en burk i går kväll. Längtar efter att åka hem och duscha. Måste slänga kläderna i tvättkorgen.
 
Det är februari och snö det BORDE vara kris :arghh: Här tycker man att man är SNÄLL men sen när man Googlar så visar det sig att man måste KRIGA MED SINA GRANNAR och erbjuda BÄSTA MATEN?! Vad är det för små brats-fjäderfän egentligen.

KOM TILL MIN VERANDA!

Ett tips från Norrlandscoachen: Ge de små fjäderbollarna endast solrosfrön (skalade om en vill undvika två ton skräp på gräsmattan) samt jordnötter (de ökar dock risken för en ohemul mängd ekorrar också).

Särbons morbror (som är snå.. eh, SPARSAM) ger fåglarna viltfågelblandning och muttrar över att han inte har några fåglar hos sig. De fladdrar nämligen omkring hos särbon och hans föräldrar eftersom de får primo produkt hos dem :D

Edit: Särbon har också Norrlands fetaste ekorrar :rofl:
 
Jag har inget fack... jag är ju en sån där F-skattare :D Senaste jobbeskrivnings- och arvodesförhandlingen initierade VD:n för min uppdragsgivare och jag behövde bara sitta och hålla med, himla smidigt faktiskt :rofl:
Jag ska inte bli långrandig om tråkiga jobbgrejer i en pratastrunttråd. Men många egenföretagare är också med i facket. Man kan fortfarande hamna i tvister med sin uppdragsgivare, behöva råd och stöd och i största allmänhet ibland behöva en stark storasyster att ringa.
 
Jag ska inte bli långrandig om tråkiga jobbgrejer i en pratastrunttråd. Men många egenföretagare är också med i facket. Man kan fortfarande hamna i tvister med sin uppdragsgivare, behöva råd och stöd och i största allmänhet ibland behöva en stark storasyster att ringa.

Jodå, det vet jag. I mitt fall är det dock inte nödvändigt :)
 
Sitter i soffan. Sjukt trött. Har lite svårt att acceptera det när jag "bara" varit på läkarbesök och gått långpromenad med hundarna. Det är ju sol ute! Jag borde vara pigg. Men så jobbade jag också 6 dagar förra veckan, har fixat med fler saker hemma än vad jag egentligen tänker på och så vidare.

Vet inte riktigt vad jag ska göra. Hur gör man när man vilar? Jag vill lägga mig på en gräsmatta och bara koppla av, men eh... Det är lite för mycket snö på gräsmattorna och lite för kallt också för den delen :cautious:
 
Ett tips från Norrlandscoachen: Ge de små fjäderbollarna endast solrosfrön (skalade om en vill undvika två ton skräp på gräsmattan) samt jordnötter (de ökar dock risken för en ohemul mängd ekorrar också).

Särbons morbror (som är snå.. eh, SPARSAM) ger fåglarna viltfågelblandning och muttrar över att han inte har några fåglar hos sig. De fladdrar nämligen omkring hos särbon och hans föräldrar eftersom de får primo produkt hos dem :D

Edit: Särbon har också Norrlands fetaste ekorrar :rofl:

Jag skulle tycka det vore mysigt med ekorrar men vi har en ekorrmördare i familjen så de vågar sig nog inte hit :D Åh andra sidan har vi ett gäng dovhjortar som huserar baksidan av huset och äppelträdet så inte helt säkert att ekorrmördaren alltid vågar sig ut.

Det är lite som en konfliktstyrd variant av Snövit detta som ni hör. Full av förortsintriger.
 
Jag skulle tycka det vore mysigt med ekorrar men vi har en ekorrmördare i familjen så de vågar sig nog inte hit :D Åh andra sidan har vi ett gäng dovhjortar som huserar baksidan av huset och äppelträdet så inte helt säkert att ekorrmördaren alltid vågar sig ut.

Det är lite som en konfliktstyrd variant av Snövit detta som ni hör. Full av förortsintriger.

Orten 2.0, Wildlife Edition :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
59 60 61
Svar
1 204
· Visningar
33 544
Senast: Lilla
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 726
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp