Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så min värme har varit trasig sedan Fredag. Jag sitter nu med ugnen på, den elektriska handdukstorken i badrummet på och har dessutom lånat en värmefläkt från jobbet. Tur att de exotiska familjemedlemmarna har egan värmekällor - fast jag har ändå fläkten i deras rum.

Katten och hunden är Väääldigt närgågna i soffan under filten. :D
Men är du okej? När ska det åtgärdas?
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Men är du okej? När ska det åtgärdas?
Åh, tack! vi är helt okej allihopa egentligen, jag ville bara klaga ur mig lite. :arghh: 😅 Det var orväckande kallt när jag kom hem efter jobbet. 13 grader.
Varmvattnet funkar i alla fall så jag har suttit i duschen en stund och nu känns det bättre. Katten sover på akvarielampan och hunden med mig i soffan
Gasmannen ska komma imorgon, jag får cykla hem från jobbet för att se till att shiban inte äter upp honom.
 
Whippishen ligger i soffan med alla fyra benen i vädret, varav två är klädda i modifierad, ljusgrå, kabelstickad strumpbyxa från Lindex barnavdelning. (Inhandlades efter förra gången han skadat benen, i enlighet med vår policy för bäst och luftigast sårskydd. [Färgen på strumpbyxorna är irrelevant för sårläkningen men relevant för mitt välmående.])
 
Började veckan med lite mer än en halvmil. Längtar efter barmark och värme.
Nu soffan, nytt avsnitt av Kapningen och frukost.
Sen en halvdag på jobbet innan det är dags för frissan.
182A94B4-1FD7-41EB-B0B2-B1338AA41AD6.jpeg
 
Mår riktigt, riktigt piss nu. Möte med chefen och hr om en och en halv timme.
Kunde inte äta i går kväll, sömnen blev inte riktigt bra, och ingen frukost vill ner hur mycket jag än försöker.

Vet liksom inte ens hur jag ska börja... vad ska jag säga, kan jag säga något...
Vill kräkas. Magen har ballat ur fullständigt. Huvudvärken är på katastrofnivå.

Samtidigt, vad sjutton är jag såhär för? Sjukt onödigt.
 
Chefen går nu runt och påfåglar sig i korridorerna och berättar om att han är kändis på instagram...
Det gjorde mig först osäker men egentligen betyder det ju att han är livrädd just nu och försöker vara sin egen fluffer.

Har gömt mig i en elnisch och ska försöka läsa på alla timmars pluggande om mobbing på arbetsplatsen, jobbiga människor, jobbiga samtal etc. Allt är bortblåst nu. Tror mitt största problem är att jag inte vet var fan jag ska börja. :banghead:
 
Chefen går nu runt och påfåglar sig i korridorerna och berättar om att han är kändis på instagram...
Det gjorde mig först osäker men egentligen betyder det ju att han är livrädd just nu och försöker vara sin egen fluffer.

Har gömt mig i en elnisch och ska försöka läsa på alla timmars pluggande om mobbing på arbetsplatsen, jobbiga människor, jobbiga samtal etc. Allt är bortblåst nu. Tror mitt största problem är att jag inte vet var fan jag ska börja. :banghead:
Håller alla tummar för dig
 
Chefen går nu runt och påfåglar sig i korridorerna och berättar om att han är kändis på instagram...
Det gjorde mig först osäker men egentligen betyder det ju att han är livrädd just nu och försöker vara sin egen fluffer.

Har gömt mig i en elnisch och ska försöka läsa på alla timmars pluggande om mobbing på arbetsplatsen, jobbiga människor, jobbiga samtal etc. Allt är bortblåst nu. Tror mitt största problem är att jag inte vet var fan jag ska börja. :banghead:
Börja med att meddela att den psykosociala arbetsmiljön är skitkass. HEJA DIG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
60 61 62
Svar
1 233
· Visningar
34 282
Senast: Enya
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 728
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp