Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kolibris ar for roliga. De ar sa oerhort territorial att ingen far ata. Da mataren sitter utanfor fonstret ar jag helt upptagen med att sitta och titta pa dem nar de jagar varandra fram och tillbaka.

Den art av kolibri som stannar over vintern och inte migrerar till sydligare breddgrader heter Anna's. De ar inte lika manga pa samma stalle sa nagra kan ata medan andra fightas for fullt, de ar bara en handfull sa ingen kan ata.

I dag har min hela morgon gatt at till att tva stycken flyger och jagar varandra, satter sig pa varsin gren och "knapper" (ett late de har for att jaga bort den andra, manniskor, eller vad det kan vara som stor) sa hogt att jag hor det inomhus. De ar sa himla sota ... och faniga:love:

Deras fjadrar skimrar (stavning?) i solljus och de ser ut sa har ... i skuggan ser de mest gra ut med lite gront skimmer da och da pa ryggen. OCH ... just Anna's Hummingbirds anses ha kort nabb.
Har heter de "Hummingbirds" fran ljudet nar de flyger, vingarna gar sa fort att det "hummar" och alla som nagonsin sett Kalle Anka's Jul med kolibri sangen forstar nu varfor de "hummar" dar.:p

Visa bifogad fil 113428
Kolibrier är mina absoluta favoritfåglar.... :heart
 
Varit på långt och intressant möte. Gick hem innan avtackningarna eftersom jag AVSKYR att få uppmärksamhet riktad mot just mig.

Efter en stund kommer av komman hit med blombuketten och skäller ut mig för att jag gjort folk sura. Var inte alls min mening så nu sitter jag här och känner mig usel. :cry:
 
Varit på långt och intressant möte. Gick hem innan avtackningarna eftersom jag AVSKYR att få uppmärksamhet riktad mot just mig.

Efter en stund kommer av komman hit med blombuketten och skäller ut mig för att jag gjort folk sura. Var inte alls min mening så nu sitter jag här och känner mig usel. :cry:
Jag förstår dig, Jag vet inte vad jag ska göra heller vid såna tillfällen.
 
Varit på långt och intressant möte. Gick hem innan avtackningarna eftersom jag AVSKYR att få uppmärksamhet riktad mot just mig.

Efter en stund kommer av komman hit med blombuketten och skäller ut mig för att jag gjort folk sura. Var inte alls min mening så nu sitter jag här och känner mig usel. :cry:
Äh, det är väl ändå mest bara deras eget ego som är surt :)

Tycker absolut inte man är usel för att man inte gillar att bli avtackad, och är man den som ska tacka av någon är det bra om man kollar av innan hur personen vill bli avtackad. Så slipper den som ska bli avtackad känna sig obekväm, de som genuint ville avtacka slipper bli sura för att de tänkt fel. Samt att de som icke genuint vill avtacka (som bara gör det för att det ser bra ut för att samla poäng hos andra) inte behöver bli sura för att de inte fick se duktiga ut.
Själv tänker jag att det oftast är de senare som håller på :p Men så är jag cynisk också.
 
Fullspäckad dag, först kom en från jaktlaget vid nio och kollade på åteln. Körde iväg ena bilen på service hos en kompis, sen åkte maken och sonen och övningskörde. Jag plockade ur och i tvättmaskinen, fixade lite föreningsarbete. Därefter kom grannas och grillade korv, tittade på finalen på skidorna. Hämta bilen som var klar, hem och byta om, sen till dottern för fika, vidare till affären för att handla och nu väntar vi på att maten ska bli klar. Ville är slutkörd efter att ha varit med ute, hos dottern osv. :)
 
Varit på långt och intressant möte. Gick hem innan avtackningarna eftersom jag AVSKYR att få uppmärksamhet riktad mot just mig.

Efter en stund kommer av komman hit med blombuketten och skäller ut mig för att jag gjort folk sura. Var inte alls min mening så nu sitter jag här och känner mig usel. :cry:
Sur skulle jag inte bli, men lite snopen om jag hade planerat avtackning. Vi tackade av vår chef och en kollega i torsdags, men det var väldigt lugnt och stillsamt men trevligt. Men det är också två människor som gillar att vara i centrum.
 
Sur skulle jag inte bli, men lite snopen om jag hade planerat avtackning. Vi tackade av vår chef och en kollega i torsdags, men det var väldigt lugnt och stillsamt men trevligt. Men det är också två människor som gillar att vara i centrum.
Så himla planerat var det väl inte. En blomsterkvast och ett tack för den här tiden, som avslutning på sammanträdet. Det var fler som skulle få blomsterkvast..
 
Ja det är skillnad om det är flera! När vi har tackat av i föreningen så har vi kollat hur vederbörande vill göra. :)
Vi har en vedertagen rutin. Personen tackas framme vid podiet med en tulpanbukett och går sen och sätter dig.
I förväg fick jag dessutom att en ledande person i föreningen ifrågasatt om jag alls skulle avtackas.

Så med den löken på laxen kändes det bäst att gå hem.
Att jag skulle bli utskälld av avkomman kom som en överraskning. Är skapligt ledsen just nu.
 
Vi har en vedertagen rutin. Personen tackas framme vid podiet med en tulpanbukett och går sen och sätter dig.
I förväg fick jag dessutom att en ledande person i föreningen ifrågasatt om jag alls skulle avtackas.

Så med den löken på laxen kändes det bäst att gå hem.
Att jag skulle bli utskälld av avkomman kom som en överraskning. Är skapligt ledsen just nu.
Du ska inte vara ledsen, det är inte som de vill ge dig ett val, om du hade valts själv att avtackas på detta sätt skulle det vara en sak. Men frågade de dig hur du känner för detta?
 
Vi har en vedertagen rutin. Personen tackas framme vid podiet med en tulpanbukett och går sen och sätter dig.
I förväg fick jag dessutom att en ledande person i föreningen ifrågasatt om jag alls skulle avtackas.

Så med den löken på laxen kändes det bäst att gå hem.
Att jag skulle bli utskälld av avkomman kom som en överraskning. Är skapligt ledsen just nu.
Jag hade avskytt det och också avvikit. Avtackningen ska väl ändå ske med den avtackade personen i fokus och alltså efter den personens premisser liksom alla andra typer av uppvaktning. Det är ingenting som sker för att de som planerar eventet ska få klappa sig på axeln.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 243
· Visningar
34 637
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 731
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp