Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lyckas då fasen göra illa mig på allt och ingenting O_o Har en armbåge som är tvärblå, har ingen som helst aning om vad tusan jag gjort där. Har blåmärke på andra armen efter närkontakt med skåplucka, ett på arslet efter att ha gått in i en byrå, ett på benet efter...ja jag vete fasen vad jag gjort där. Har säkert gått in i något där också. Idag skulle jag hjälpa dottern med att dra ner regnbyxorna över stövlarna och lyckas riva mig. På regnbyxorna! Hur fasen är det ens möjligt?!
 
Jag hade avskytt det och också avvikit. Avtackningen ska väl ändå ske med den avtackade personen i fokus och alltså efter den personens premisser liksom alla andra typer av uppvaktning. Det är ingenting som sker för att de som planerar eventet ska få klappa sig på axeln.

Vad Sel sa här @tanten plus att du är ju faktiskt inte i balans och mer känslig än vanligt nu, av förklarliga skäl :heart En uppvaktning av en person oavsett anledning ska ju vara på dennes villkor tycker ju jag. De omkring dig vet ju att du inte tycker om att vara i fokus och vet ju att du just förlorat Torsten så då tycker jag att det borde finnas förståelse.

Vad gäller avkomman är jag den första att skriva under på att förälder-barn relationer kan vara komplicerade (jag och min mor var sannerligen inte på god fot alltid). Ibland blir det fel och gnissel.

Oavsett så är du en av de snällaste och omtänksammaste människorna jag känner så jag hoppas du kan skaka av dig det här :heart
 
Vad Sel sa här @tanten plus att du är ju faktiskt inte i balans och mer känslig än vanligt nu, av förklarliga skäl :heart En uppvaktning av en person oavsett anledning ska ju vara på dennes villkor tycker ju jag. De omkring dig vet ju att du inte tycker om att vara i fokus och vet ju att du just förlorat Torsten så då tycker jag att det borde finnas förståelse.

Vad gäller avkomman är jag den första att skriva under på att förälder-barn relationer kan vara komplicerade (jag och min mor var sannerligen inte på god fot alltid). Ibland blir det fel och gnissel.

Oavsett så är du en av de snällaste och omtänksammaste människorna jag känner så jag hoppas du kan skaka av dig det här :heart
Vilket klokt perspektiv. (Fast jag skrev "kokt" först.) Lyssna på @athena_arabians, @tanten, och fortsätt ta hand om dig. Du är i sorg, stor sorg efter en liten kille. Att skälla ut någon är kanske heller inte ett särskilt bra tillvägagångssätt oavsett hur legitima ens klagomål må vara. Kanske hade avkomman också nåt på gång i sitt liv som gjorde att det blev en oproportionell reaktion gentemot dig.
 
Senast ändrad:
Vilken härlig dag med underbart vinterväder och det glittrade härligt I pållans nya fina rosa pannband 😍. Red istället för att köra; en kortare skrittrunda med härligt sällskap och sen några varv i trav på ridbanan och även med paraplyet vilket gick finfint 😊. Hemma igen tog jag det mest lugnt och när älsklingen kom hem åkte vi tillsammans med min vän och sambon och son tillbaka till stallet för insläpp före söndagsmiddag; lövbiff med tillbehör till Farmen 😊. Nu blir det skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng efter en riktigt härlig helg 😍.
 
Det kändes så, så segt att jobba ikväll. Har en alldeles för fluffig tröja på mig, har tänt alldeles för många ljus, Whippishen sover för avslappnat och grannen spelar för söndagsmysig musik på sin gitarr. Visste inte hur jag skulle lämna mysläget!
Men sen läste jag lite jobbmejl med ett halvt öga och blev påmind om att gänget jag samarbetar med i det här projektet är några av de mest genomtrevliga och uppskattande människorna jag nånsin jobbat med. Så nu är i alla fall en motivationscylinder igång 👵💪
 
Sov riktigt länge och bra i natt, det var länge sedan. Känner mig som en helt ny människa!
Sitter och försöker beta av lite grejer på min att göra-lista medan jag lyssnar på poddar (hitintills bara två; hotell i Göteborg bokat och mitt betalkort uppdaterat/utbytt). Nu ska jag koka kaffe och fortsätta med att boka tågresa, beställa kläder från Lindex, kanske läsa lite och skriva på uppsatsen... Borde laga lite matlådor och sy också. Allt samtidigt...!
Då har jag även bokat resan till Göteborg och beställt kläder. Har även gått på en timmes lång promenad, lagat 3 matlådor + middag, nystat upp en garnhärva och tvättat 3 maskiner tvätt. Vad kom all den här energin ifrån?!
 
Så trött att jag inte ens orkar gå och lägga mig. Kämpade med gummiplupparna i hästens broddhål i en timme. Dumma marknadsföring som fick det att se så lätt ut. Brodda i gick iaf smidigt och jag är tacksam över snäll häst som låter mig jobba ifred.

63B4C0B8-5F8C-4EC0-8B4C-74B0AA8CD884.jpeg


Hon var dock rejält stressad innan de andra två kom in i ligghallen så hon såg dem. Det kommer förmodligen ta lång tid innan hon landar, det brukar vara så. Men de är iaf nöjda med hage och foder. :)

Jag packade ur ett lass grejer ur bilen och efter att ha mockat ett par kärror åkte jag till gamla stället. Lastade in ett nytt lass grejer (inklusive fem säckar med foder jag inte behöver längre) innan jag kvällsfodrade och åkte hem.

Här nånstans hade väl en vettig person gått och lagt sig, men istället gjorde jag biff och frös in. Så nu är all ork slut och jag har fastnat vid köksbordet. Undrar om jag kan sova här inatt?
 
Har ätit yoghurt till middag/kvällsmat. Ser tv och läser på buke.
Tvättade mina yllesockar förut, vill att de ska torka tills i morgon så la dem på badrumsgolvet (golvvärme). Man kan ju inte vrida ur vattnet så hårt, bara trycka ur det.
 
Lagt mig i sängen, har varit en bra dag. Fått svar på min hästannons men ska sova på saken, lutar nog dock åt att hälsa på åtminstone!

Min mormor är nära döden, vi får se hur det blir med det. Eventuellt blir det kalas för barnet i helgen eftersom han var sjuk förra helgen, men nu känns det osäkert.

Kollegan är tillbaka i Sverige på tisdag och på jobbet på onsdag. På något sätt känns det bättre nu, får se hur det känns när vi ses. Har gått igenom precis hela känsloregistret sedan hon åkte tror jag 😂
 
Vi har en vedertagen rutin. Personen tackas framme vid podiet med en tulpanbukett och går sen och sätter dig.
I förväg fick jag dessutom att en ledande person i föreningen ifrågasatt om jag alls skulle avtackas.

Så med den löken på laxen kändes det bäst att gå hem.
Att jag skulle bli utskälld av avkomman kom som en överraskning. Är skapligt ledsen just nu.
Håller med gänget i att jag absolut förstår att du väljer bort avtackningen. Det var ju fler som skulle tackas av och inte så att hela arrangemanget faller eller kostat en massa pengar.
De vet ju också att du inte uppskattar sådan uppmärksamhet och även att du nu är i sorg. Sen kanske de inte riktigt greppat det iom att de iaf försökte. Men om de tänker till lite borde de fatta.

Förstår att du blev ledsen över avkommans utskällning. Ibland blir det bara fel och man missförstår. Ni löser det sen!

Massa omtanke och cyberkram till dig! :heart
 
Så min värme har varit trasig sedan Fredag. Jag sitter nu med ugnen på, den elektriska handdukstorken i badrummet på och har dessutom lånat en värmefläkt från jobbet. Tur att de exotiska familjemedlemmarna har egan värmekällor - fast jag har ändå fläkten i deras rum.

Katten och hunden är Väääldigt närgågna i soffan under filten. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
60 61 62
Svar
1 232
· Visningar
34 282
Senast: Enya
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 728
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp