Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom ut till stallet och en eon-bil stoppade mig och frågade om det var här det var kabelbrott. Jag visste inte vad han pratade om då jag inte sett eller hört något.

Visar sig att fibergubbarna grävt av elkabeln. Och sen dragit ifrån. Sambon hade visat var elkabeln går när de projekterade och de hade då sagt att självklart gör de utsättning först innan de gräver. Jo tjena. Kul att elen går i x antal timmar och de inte ens hör av sig om att de a) gräver och b) gräver sönder elkabeln? Vi hade inte ens vetat om det om jag inte sprungit på kabelfixaren av ren slump. Tur man har snälla hästar som inte testar staketen just då...
Uppföljning, de grävde av elen till avloppspumpen också men det åtgärdade dem inte pga inte märkt det 🙃 så imorgon kommer de få ett jävligt upprört samtal då vi mitt i lördagskvällen fått dra provisoriska kablar över vägen till en ny pump då den gamla tackat för sig när elen slagit över.

Men! Jag fick vakna till min första soluppgång på gården iaf 😍
IMG20230226064535.jpg
 
Kolibris ar for roliga. De ar sa oerhort territorial att ingen far ata. Da mataren sitter utanfor fonstret ar jag helt upptagen med att sitta och titta pa dem nar de jagar varandra fram och tillbaka.

Den art av kolibri som stannar over vintern och inte migrerar till sydligare breddgrader heter Anna's. De ar inte lika manga pa samma stalle sa nagra kan ata medan andra fightas for fullt, de ar bara en handfull sa ingen kan ata.

I dag har min hela morgon gatt at till att tva stycken flyger och jagar varandra, satter sig pa varsin gren och "knapper" (ett late de har for att jaga bort den andra, manniskor, eller vad det kan vara som stor) sa hogt att jag hor det inomhus. De ar sa himla sota ... och faniga:love:

Deras fjadrar skimrar (stavning?) i solljus och de ser ut sa har ... i skuggan ser de mest gra ut med lite gront skimmer da och da pa ryggen. OCH ... just Anna's Hummingbirds anses ha kort nabb.
Har heter de "Hummingbirds" fran ljudet nar de flyger, vingarna gar sa fort att det "hummar" och alla som nagonsin sett Kalle Anka's Jul med kolibri sangen forstar nu varfor de "hummar" dar.:p

303891031-480px.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
34 637
Senast: Enya
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 731
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp