Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter med katten igen och låter henne tvätta sig efter duschen medan jag håller för såret vid behov. Förhoppningsvis bara en morgon kvar av detta 🙏 Är ledig idag och tänker spendera den liggandes i sängen typ 😴
Med regelbundna avbrott för matning av katt då.
 
Så mätt. Detta var bara en del av frukosten ska vila lite nu innan spat 🧖‍♀️



7E7D24E3-5F43-459D-A792-D28591A14CC6.webp
 
Det är två månaders uppsägningstid, men jag sa upp mig på nyårsdagen (så fort jag fått veta att stallägaren skjutit raketer på nyår fast han vet att min häst är hysteriskt rädd) så jag har bara tre dagar kvar. :)
Det här tycker jag är så svårt att fatta. Vi sköt ju lite raketer men åkte då en mil för att komma mer till civilisationen och inte vid gården.
 
Det här tycker jag är så svårt att fatta. Vi sköt ju lite raketer men åkte då en mil för att komma mer till civilisationen och inte vid gården.

Ja, jag blev chockad. Kan väl nånstans förstå hur han tänkte, men det hade varit juste att bli förvarnad. Nu fick de andra hästarna panik för de var inte vana vid att det small så nära. Tack och lov höll sig alla i hagen och min häst hade havre, så hon sprang mindre än tidigare år.

Men det var bara droppen i en stor bägare med dåliga saker. ;) Så skönt att kommit därifrån, nu kan jag andas igen och börja planera roliga saker.
 
Har städat lite och svurit över att det inte blivit gjort tidigare. Nu lite vila innan lunch, därefter dags att gå till jobbet. 6e arbetsdagen den här veckan och det känns. Nästa vecka blir betydligt lugnare som det ser ut nu. Verkar rent allmänt bli lite så, varannan vecka mycket, varannan vecka typ inget.
 
Köpte lite böcker häromdagen. Har haft dom på golvet tillsvidare efter jag tömde påsen. Har tänkt att det är nog bäst att flytta på högen ifall jag får besök så ingen snubblar över dom. :angel:
Högen är nu flyttad och jag har inte ens haft något besök....

Nu ska jag göra mig iordning och sen åka och handla. Blev några timmar Hogwarts iallafall. Innan batteriet tog slut i kontrollen och jag orkade inte gå upp och byta till den andra.:angel:
 
Vaknade till -8,5 grader. Väntade in att termometern skulle visa snällare siffror innan jag gick ut. När den sa -3 fick det räcka. Benen kändes som bly första biten men det blev bättre så jag fick ihop en mil.
Nu har jag duschat hett och tittar på skidorna.
539C7B2C-9F58-472A-8EB2-91B317060AB3.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 253
· Visningar
34 800
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp