Krya!Började göra ont i ena örat i torsdags
Idag var det värre och lock för hela örat. Så iväg till Närakuten. Har hörselgångsinflammation, så droppar i 5-10 dar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Krya!Började göra ont i ena örat i torsdags
Idag var det värre och lock för hela örat. Så iväg till Närakuten. Har hörselgångsinflammation, så droppar i 5-10 dar...
Härligt att allt gick så bra!Vilken dag! Har precis landat hemma (tog en omväg förbi lite mat) och börjar så smått fatta att allt gick bra.
Vi körde alltså karavan genom byn. Först jag med hästen + hennes åring fastsatt i selen. Sen ponnyn bakom med en kompis vid tömmarna. Tog 40 min att köra, superbra fäste då det var packad snö. Ponnyn fick lite styltor, men det bekom henne inte, hon hade så bråttom att komma ikapp.
Väl framme fick ponnyn och åringen stå på box medan jag tog loss broddarna på hästen och satte i gummipluppar. Sen ihopsläpp med tre andra hästar. Lite pip, skrik och framben men inte nåt mer.
Jag är så lättad! Allt gick bra och hästarna älskar verkligen hagen.
Fick en bra bild på storleken på dem också.
Visa bifogad fil 113363
Jag har pratat engelska hela mitt liv men aldrig hört begreppet vanilla bean! Bara vanilla pods och vanilla extract. Meeen så har jag en i familjen som är väldigt glad i orkidéer, kanske därför jag fick det "korrekta" från hemmet (Ja, jag förstår att det inte är fel med 'vanilla bean', lite som att vi inte kallar bananer för bär.)
Jag tror det kan vara UK/US English skillnadHar heter det Vanilla bean ... och jag vet att det inte ar en bona, men som med sa mycket annat visste man inte altid sadant nar namnet gavs.
Visa bifogad fil 113367
Var blev det nu? Någon av de gårdar där ridskolan funnits?Vilken dag! Har precis landat hemma (tog en omväg förbi lite mat) och börjar så smått fatta att allt gick bra.
Vi körde alltså karavan genom byn. Först jag med hästen + hennes åring fastsatt i selen. Sen ponnyn bakom med en kompis vid tömmarna. Tog 40 min att köra, superbra fäste då det var packad snö. Ponnyn fick lite styltor, men det bekom henne inte, hon hade så bråttom att komma ikapp.
Väl framme fick ponnyn och åringen stå på box medan jag tog loss broddarna på hästen och satte i gummipluppar. Sen ihopsläpp med tre andra hästar. Lite pip, skrik och framben men inte nåt mer.
Jag är så lättad! Allt gick bra och hästarna älskar verkligen hagen.
Fick en bra bild på storleken på dem också.
Visa bifogad fil 113363
Nej, jag är inte så receptig. Men google är en bra vän. Sorry!Hm, har du något bra recept?
Jag googla och gjorde plättar så tack för tipset!Nej, jag är inte så receptig. Men google är en bra vän. Sorry!
Om ens planta håller på att dö så man måste klippa ner den och plantera om, så kan det hända att man upptäcker att plantan doftar vanilj när man klipper i den. Tyvärr ingen lukt när snitten torkat.Måste vara typ coolaste plantan på jorden, den där doften och smaken alltså.
Jodå, vanilla bean är ett begrepp och det blev även en grej i Sverige när folk började beskriva sina produkter som att de innehöll vaniljböna Tror till och med det nämndes i en TV-reklam.Jag tror det kan vara UK/US English skillnad
Läste lite snabbt där o tolkade : Lördagsgott ÅT finaste kaninen, för jag förutsätter att du inte käkade kaninen?Lördagsgott åt finaste kaninen och fix i stallet ikväll samt 10 min skritt och lite travjogg på linan- och avskritt runt fyrkantspåret; så topp med belyst ridbana . Nu mellomys och dippa med havssalt- och smörchips och grönsaksstavar .
Till kanske hade varit tydligare för nej hon är inte uppätenLäste lite snabbt där o tolkade : Lördagsgott ÅT finaste kaninen, för jag förutsätter att du inte käkade kaninen?
Det finns! Tonkaböna. Fast jag vet inte om tonkabönor är riktigt bönor eller om dom bara kallas såAh. Vaniljstänger. Som inte alls är en böna Jag som trodde att det fanns någon bönsort som smakade vanilj, typ genetically engineered