Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken dag! Har precis landat hemma (tog en omväg förbi lite mat) och börjar så smått fatta att allt gick bra.

Vi körde alltså karavan genom byn. Först jag med hästen + hennes åring fastsatt i selen. Sen ponnyn bakom med en kompis vid tömmarna. Tog 40 min att köra, superbra fäste då det var packad snö. Ponnyn fick lite styltor, men det bekom henne inte, hon hade så bråttom att komma ikapp. ;)

Väl framme fick ponnyn och åringen stå på box medan jag tog loss broddarna på hästen och satte i gummipluppar. Sen ihopsläpp med tre andra hästar. Lite pip, skrik och framben men inte nåt mer.

Jag är så lättad! Allt gick bra och hästarna älskar verkligen hagen. :love:

Fick en bra bild på storleken på dem också. ;)

Visa bifogad fil 113363
Härligt att allt gick så bra! :)
 
Jag har pratat engelska hela mitt liv men aldrig hört begreppet vanilla bean! Bara vanilla pods och vanilla extract. Meeen så har jag en i familjen som är väldigt glad i orkidéer, kanske därför jag fick det "korrekta" från hemmet :D (Ja, jag förstår att det inte är fel med 'vanilla bean', lite som att vi inte kallar bananer för bär.)

Har heter det Vanilla bean ... och jag vet att det inte ar en bona, men som med sa mycket annat visste man inte altid sadant nar namnet gavs.

Screen Shot 2023-02-25 at 11.34.34 AM.webp
 
Vilken dag! Har precis landat hemma (tog en omväg förbi lite mat) och börjar så smått fatta att allt gick bra.

Vi körde alltså karavan genom byn. Först jag med hästen + hennes åring fastsatt i selen. Sen ponnyn bakom med en kompis vid tömmarna. Tog 40 min att köra, superbra fäste då det var packad snö. Ponnyn fick lite styltor, men det bekom henne inte, hon hade så bråttom att komma ikapp. ;)

Väl framme fick ponnyn och åringen stå på box medan jag tog loss broddarna på hästen och satte i gummipluppar. Sen ihopsläpp med tre andra hästar. Lite pip, skrik och framben men inte nåt mer.

Jag är så lättad! Allt gick bra och hästarna älskar verkligen hagen. :love:

Fick en bra bild på storleken på dem också. ;)

Visa bifogad fil 113363
Var blev det nu? Någon av de gårdar där ridskolan funnits?
 
Tittar på hoppningen på play och sörjer lite över att jag inte är på Scandinavium då jag tycker att Gothenburg trophy är en av de roligaste klasserna att se på plats. Men nästa år får ordningen vara återställd då ska jag köpa biljetter i god tid så jag får en bra plats till lördag kväll. :)Om de inte hinner besluta och riva scandinavium tills nästa år förstås :eek: Fin felfri ritt av Rolf-Göran, kul att han är med till omhoppningen.
 
Senast ändrad:
Bah. Lät hundarna springa på nytt ställe för berikning. Slutade med att Whippishen fick en massa små sår på benen och två större. Förstår inte helt hur det gick till. Har tvättat med koksaltlösning och lagt om, men ska höra med vet om det ena behöver ett stygn.
 
Jag har klippt ut for att sy en kjol till sondottern, men nar jag skulle stryka en somsman insag jag att "strykhogen" bestar till viss del av dukar, hund bandanas, ett par tre av mina skjortor, och lite sma kraft. Det holl pa att formultna dar i botten. :cautious:

Nu ar jag lite sur ... men kan inte riktigt med att saga nagot nar Maken till 98% star for all tvatt och strykning numera. 🧐 Det ar bara att stryka det som inte bor ligga i stryk korgen resten av sitt liv.😶
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 253
· Visningar
34 842
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp