Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns! Tonkaböna. Fast jag vet inte om tonkabönor är riktigt bönor eller om dom bara kallas så :cautious:

Det ar bonor ... som FDA forbjod nagon gang pa -50 talet for att nagon forskare konstaterade att rattor blev forgiftade av en diet av tonkabonor. 🙄
Till min fortjusning (tror jag ... eller kanske inte🤷‍♀️) finns de att kopa pa Amazon USA ... och kommer om 2 dagar.😋
 
Det finns! Tonkaböna. Fast jag vet inte om tonkabönor är riktigt bönor eller om dom bara kallas så :cautious:
Enligt wiki är de i fabacae så ärtfamiljen, men är ett träd. Fröna bör då faktiskt vara bönor 😁
Det ar bonor ... som FDA forbjod nagon gang pa -50 talet for att nagon forskare konstaterade att rattor blev forgiftade av en diet av tonkabonor. 🙄
Till min fortjusning (tror jag ... eller kanske inte🤷‍♀️) finns de att kopa pa Amazon USA ... och kommer om 2 dagar.😋
Enligt wiki är de giftiga i stora mängder men också väldigt bittra så du klarar dig nog😁 Rapportera gärna hur de smakar!
 
När man vaknar med lock för båda öronen men bara är halvvaken och hjärnan bestämmer sig för "japp. Nu blev du döv av att du spelade gitarr. "

Så man börjar gråta innan man vaknar till mer på riktigt och mumlar för sig själv till hjärnan "du är inte lite korkad du" :D

Nu frukost och hogwarts och kattgos närmsta 2 timmarna i alla fall.
 
När man vaknar med lock för båda öronen men bara är halvvaken och hjärnan bestämmer sig för "japp. Nu blev du döv av att du spelade gitarr. "

Så man börjar gråta innan man vaknar till mer på riktigt och mumlar för sig själv till hjärnan "du är inte lite korkad du" :D

Nu frukost och hogwarts och kattgos närmsta 2 timmarna i alla fall.
Hjärnan funkar inte på morgon, så är det bara.
 
Jag vet inte vad som hänt. Men vaknade 7.00 idag. En söndag, när jag är typ ledig och ska bara iväg och handla kring lunch?!?
Speciellt som jag inte kom i sängs förrän kring 01 igår. :nailbiting::confused:

Märks att vi går mot ljusare tider, tror det gör mycket samt att jag börjat jobba tidigare senaste tiden. Min växtbelysning brukar tändas vid den tiden också så tror den hjälper till endel...

Nu lär jag väl gå upp och hitta på något? Typ frukost och lite Hogwarts kanske. Skulle ha spelat igår men fick bli serie istället. Har ju några timmar innan jag behöver åka tillgodo.
 
Stallägaren har hört av sig både igår kväll och imorse. Allt lugnt, nöjda hästar. :love:

Jag hade iofs också varit nöjd om jag fått en bättre hage, godare mat och tre undersåtar. :rofl:

Längtar tills jag kan åka ut, men jag får vänta till i eftermiddag då jag har kvällsfodring i gamla stallet. :(
 
Stallägaren har hört av sig både igår kväll och imorse. Allt lugnt, nöjda hästar. :love:

Jag hade iofs också varit nöjd om jag fått en bättre hage, godare mat och tre undersåtar. :rofl:

Längtar tills jag kan åka ut, men jag får vänta till i eftermiddag då jag har kvällsfodring i gamla stallet. :(
Hur länge måste du vara kvar där eller hur jag ska säga när du flyttat? Lång uppsägningstid?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 253
· Visningar
34 842
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp