Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är dessa vaniljbönor du pratar om?

edited to add: har har vi inte ens vanilj socker, sa man far gora sitt eget. Socker och vaniljbonor.
bonor som man skar upp och skrapar ut sma, sma karnor ur.
download-1-1.jpg
 
Blev en sväng till stan såhär en lönehelg bland allt folk eftersom sambon behövde till apoteket pga bihålorna och ja då passade vi ju på att handla ny vedkorg som blev en mindre historia då vi ville ha liknande, jacka till sambon, kuddar till soffan och veckohandling så var det avklarat. Ungkatten verkade uppskatta sin nya matskål (den söta är lite liten för en stor kisse) och aktivitetsbollen och framförallt den lilla bollen med svans var en hitt 😄😍.
 
men de heter vanilla bean pa Engelska ... och jag har blivit mycket dalig pa Svenska :bag:
Jag har pratat engelska hela mitt liv men aldrig hört begreppet vanilla bean! Bara vanilla pods och vanilla extract. Meeen så har jag en i familjen som är väldigt glad i orkidéer, kanske därför jag fick det "korrekta" från hemmet :D (Ja, jag förstår att det inte är fel med 'vanilla bean', lite som att vi inte kallar bananer för bär.)
 
Jag har pratat engelska hela mitt liv men aldrig hört begreppet vanilla bean! Bara vanilla pods och vanilla extract. Meeen så har jag en i familjen som är väldigt glad i orkidéer, kanske därför jag fick det "korrekta" från hemmet :D (Ja, jag förstår att det inte är fel med 'vanilla bean', lite som att vi inte kallar bananer för bär.)
Vanilla pod känns ju som ett mer logiskt namn faktiskt!
 
Vilken dag! Har precis landat hemma (tog en omväg förbi lite mat) och börjar så smått fatta att allt gick bra.

Vi körde alltså karavan genom byn. Först jag med hästen + hennes åring fastsatt i selen. Sen ponnyn bakom med en kompis vid tömmarna. Tog 40 min att köra, superbra fäste då det var packad snö. Ponnyn fick lite styltor, men det bekom henne inte, hon hade så bråttom att komma ikapp. ;)

Väl framme fick ponnyn och åringen stå på box medan jag tog loss broddarna på hästen och satte i gummipluppar. Sen ihopsläpp med tre andra hästar. Lite pip, skrik och framben men inte nåt mer.

Jag är så lättad! Allt gick bra och hästarna älskar verkligen hagen. :love:

Fick en bra bild på storleken på dem också. ;)

19DC8C81-AF8E-4546-BDDF-022C7C99815F.webp
 
Extremt förvånad av mig själv. På en timme har jag, som aldrig spelat gitarr i hela mitt liv, lyckats med att stämma gitarr, lära mig en låt och kan nu sjunga och spela den samtidigt utan problem.
Ingen aning om det är snabbt, men jag tänkte att jag inte ens skulle lyckas med hälften av det på bara en timme O_o

Nåja, kul var det i alla fall!
 
Vilken dag! Har precis landat hemma (tog en omväg förbi lite mat) och börjar så smått fatta att allt gick bra.

Vi körde alltså karavan genom byn. Först jag med hästen + hennes åring fastsatt i selen. Sen ponnyn bakom med en kompis vid tömmarna. Tog 40 min att köra, superbra fäste då det var packad snö. Ponnyn fick lite styltor, men det bekom henne inte, hon hade så bråttom att komma ikapp. ;)

Väl framme fick ponnyn och åringen stå på box medan jag tog loss broddarna på hästen och satte i gummipluppar. Sen ihopsläpp med tre andra hästar. Lite pip, skrik och framben men inte nåt mer.

Jag är så lättad! Allt gick bra och hästarna älskar verkligen hagen. :love:

Fick en bra bild på storleken på dem också. ;)

Visa bifogad fil 113363
Vad härligt 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 255
· Visningar
34 885
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp