Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha ska till Stockholm nånstans eftersom partner lyckades i vanlig ordning försäga sig :D
”Vi äter sen i Stockholm så”
Jag: Jaha är det dit vi ska!
Han: nej! Jag menar ja. Åhh :arghh:

Haha mer än så vet jag inte men ska packa med badkläder. Problemet är att jag kastade ett par nyligen som var tok för små och liksom tyget kändes stramt. Men nu hittar jag inte mina andra. Vart är de???!
 
Paus i dressyren så hade tänkt gå och städa ordning köket efter middagen. Men den här plutten har somnat på min arm så jag antar att jag blir kvar här en stund.

20230225_171535.webp
 
Associerade direkt till att jag behöver en omgång vaniljpasta eftersom sista gick till dagens creme brulee. Med intentionen att bara beställa vaniljpasta så blev det;

4 st Vaniljpasta
2 sorters mochi
Chipotlechips
Habanerochips
Dragons whiskers noodles
Torkad shiitake
Torkad blåklint
Torkade trattkantareller
Två sorters specialläsk
Worcester ketchup sauce

….

Och jag tyckte "vaniljpasta" var sa valdigt konstigt. Jag googlade och googlade men fick bara fram en massa bilder pa burkar och tuber ... till sist forstorade jag en bild och sag en burk med orden "Vanilla bean paste" :o Det var alltsa inte alls pasta det handlade om.:rofl:
 
Och jag tyckte "vaniljpasta" var sa valdigt konstigt. Jag googlade och googlade men fick bara fram en massa bilder pa burkar och tuber ... till sist forstorade jag en bild och sag en burk med orden "Vanilla bean paste" :o Det var alltsa inte alls pasta det handlade om.:rofl:
Med vad är ens vaniljpasta/vanilla bean paste??

Edit: Aha. Men det är ju inga bönor i 🤔
 
Det var marknad idag och jag fick visst feeling eller om jag var hungrig. 😂 En korvpåse, med flera olika grillkorvar med hög köttprocent, handgjorda biskvier i olika smaker, bästa honungen och så lite garn. 😁 Sen fikade vi lite innan jag och dottern gick till bokhandeln och handlade lite på bokrean. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 255
· Visningar
34 885
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp