Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lade en beställning på en lång rad onyttigheter samt en nyttighet för att, well, vara lite nyttig. Beställningen nekades med meddelandet att den nyttiga grejen ’tyvärr är slut :(”.

Lade såklart samma beställning igen minus den grejen och skrev till restaurangen ”Det var detta som var det viktiga :D”.
 
Blir det inte jättehalt att gå med sommarskor på vintern? Tack och lov har jag hittat en jättebra vinterkänga som jag är inne på andra paret av. I mitt jobb är jag ju ute en del och mina fötter hade inte uppskattat sommarskor mitt i vintern!
Använder oftast ett par walkingskor med gummisula när det är snö/is och om det är väldigt halt har jag dubbar. Idag kunde jag gå där det var sandat eller där marken var bar.
Problemet är snarare när det är slaskigt (vilket det ofta är här) för då måste jag undvika att trampa i pölar och blöt snö. Walkingskorna är ju inte vattentäta.
 
Alla är verkligen i stallet samtidigt. Skulle behövt skotta lite och köra in lite höbalar men får bli senare istället.

Har gosat lite med en gullig puselvalp och blev så kär i den 😍

Åh hundabstinensen gör sig påmind 🙈
Kan inte riktigt bestämma mig för ras bara. Det står mellan en papillon, pudel eller en labrador (ej jakt). Vi får se bara för det blir det väl nån terrier fast jag inte ens tycker om dem så mycket 😂
Planen är att rida ut nu snart till en grillplats. Frågan är om det ens går. Tog ju bort snösulorna sist för tänkte att nu blir det ingen mer vinter :cautious:
Jo det finns ju alternativ såklart men när det är sån här rullband här just nu kanske bara lättare ta bilden dit och rida inne sen ikväll. Gah dessa beslut!
Nu iaf en kopp kaffe ☕
 
Jag funderar på att baka havrebrödet jag såg recept om här, var det här i den här tråden? Har havremölk jag tänkte jag kunde använda.

Har keso som gick ut den 23/2. Vad kan jag göra med den?
 
Varit och kört häst, tyvärr inte riktigt min typ av häst. Lite för snabb och stressig för mig. Vill känna mig trygg och säker när jag kör, och det gjorde jag inte.
Det berodde kanske på att du är ny?

Hade medryttarannons på min häst. En lugn och trygg travare. Hon kunde till och med trava normalt under ryttare, travare till trots... men så med medryttare på som skulle provrida så körde hon upp huvudet och trippade fram mer som en oinriden travare än en trygg tant! Och så satt jag upp och hon var helt olik mot när den andra red.

Samma när min syster red henne, hon testade henne lite de första gångerna. :D
Tillägg: min häst var världens snällaste, men de blev förstås väldigt osäkra. Jag som är lite rädd för hästar var väldigt trygg med just henne. Men hon hittade sällan på hyss så detta var ju hennes sätt att med glimten i ögat driva lite med folk :D
 
Det berodde kanske på att du är ny?

Hade medryttarannons på min häst. En lugn och trygg travare. Hon kunde till och med trava normalt under ryttare, travare till trots... men så med medryttare på som skulle provrida så körde hon upp huvudet och trippade fram mer som en oinriden travare än en trygg tant! Och så satt jag upp och hon var helt olik mot när den andra red.

Samma när min syster red henne, hon testade henne lite de första gångerna. :D
Kanske var det så, men det är inte värt det för mig när jag redan från början känner mig osäker i vagnen. Jag brukar annars alltid känna mig trygg och lugn när jag kör, men denna häst gjorde jag inte det med.
 
Ska stå rullians inte rullband 😅

Nu är vi igång iaf :)

2603381F-9444-42A0-B7B8-0EF515001F1C.webp
 
Lade en beställning på en lång rad onyttigheter samt en nyttighet för att, well, vara lite nyttig. Beställningen nekades med meddelandet att den nyttiga grejen ’tyvärr är slut :(”.

Lade såklart samma beställning igen minus den grejen och skrev till restaurangen ”Det var detta som var det viktiga :D”.
Associerade direkt till att jag behöver en omgång vaniljpasta eftersom sista gick till dagens creme brulee. Med intentionen att bara beställa vaniljpasta så blev det;

4 st Vaniljpasta
2 sorters mochi
Chipotlechips
Habanerochips
Dragons whiskers noodles
Torkad shiitake
Torkad blåklint
Torkade trattkantareller
Två sorters specialläsk
Worcester ketchup sauce

….
 
Associerade direkt till att jag behöver en omgång vaniljpasta eftersom sista gick till dagens creme brulee. Med intentionen att bara beställa vaniljpasta så blev det;

4 st Vaniljpasta
2 sorters mochi
Chipotlechips
Habanerochips
Dragons whiskers noodles
Torkad shiitake
Torkad blåklint
Torkade trattkantareller
Två sorters specialläsk
Worcester ketchup sauce

….
Underbart! Uppföljande frågor:
Vad blev det för mochi? Vad blev det för läsk? Vad är Dragon’s Whiskers Noodles (förutom en fantastisk referens till att drakar i vissa kulturer har morrhår)? Och, slutligen, vad ska du ha torkad blåklint till?
 
Försöker komma igång också göra något vettigt men det går sådär. Jag är omtumlad efter veckan (på ett bra sätt). Jag ska iaf upp till delin och betala mozzarellan. Den kom in igår (hon beställer en specialare direkt från Italien) och jag skulle inte hinna hem innan de stängde så jag ringde och frågade om de kunde lämna påsen på bron och det gick givetvis bra. Fördelen med att vara (ö)känd stammis :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 258
· Visningar
35 049
Senast: Lilla
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp