Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vabar sjukt barn som också tappat sin första tand. Bakat kladdkaka. Just nu dräller jag och denna lille plutt i soffan framför konståkning. Fullt upp hehe.
20230127_132711.webp
 
Mina grannar hade en katt som hette Hund. :rofl:
Och mina två hundar heter Humla och Sparven 🙈😅
Försöker få ordning på noter till en låt. Går inte bra. Har vi något musikgeni på forumet? (eller ja, geni = någon som kan mer än mig, det vill säga typ alla som kan ackord)
Kanske är för sent nu, men beroende på vad du behöver hjälp med så skulle jag kunna hjälpa dig :)
 
Phu. Okej jag är inte världsbäst på att hämta upp grejer från arkivet ännu. Det tog mig närmare 1,5h att hämta upp 3 avtal, skanna och maila iväg. Men det gick tillslut! :up:
Tålamod osv.

Jag tror jag börjar gilla registrator grejen mer och mer. Man får puttra runt med nycklar och papper, detektivarbeta och använda sig av digitala verktyg på massor olika sätt. När man inte ligger så mycket efter att man börjar fundera över vad sjutton som menas med "skyndsamt" egentligen är det hur trevligt som helst :)
Framför allt får jag jobba på arbetstid :love: jag hade ingen aning om att jag hade saknat det så här mycket.
 
Min nya telefon dök upp redan idag. Hur snabbt som helst, tog liksom mindre än 24 timmar från att jag beställt, så åkte iväg för att skaffa ett skal. Kom hem och då hade badrumsskåpet ramlat ner från väggen.

Rätt skönt att inte vara hemma när det hände. Var kaos med massor av trasigt glas. Måste ha varit ett riktigt brak när det hände. 😧
 
Jag har aldrig tittat pa programmet, men ar inte alls glad att det sands ... och tydligen malar upp den manliga gestalten som riktigt trevlig. Det finns flera grupper av manniskor har i USA som praktiserar polygamy.

Flera av dem gifter bort unga flickor till aldre man. Vad sags om en 12 aring som ar "gift" (naturligtvis inte enligt Amerikansk lag) med en man over 50 ar? Hon flyttar inte hemmifran forran hon har fatt mens och den har blivit regelbunden ... det vill saga medan hon ar mycket, mycket ung. Naturligtvis forkommer inget sadant pa tv-shower ... det ar mycket svart att komma at, de bor som regel pa isolerade platser (som pa the Arizona strip) och inget sker oppet.

Bara tanken pa att fororda polygamy far mig att ma illa.
Jag skulle inte säga att Kody målas upp som ”riktigt trevlig”, ja i början av serien kanske men efterhand har han blivit mer konstig. Han sa i nån säsong att han ändrat åsikt om polygami och skulle inte göra om det igen. Ungefär.
Han var först juridiskt gift med Meri (första frun) men några år(?) efter att han gift sig med Robyn (som Meri föreslog att han skulle dejta) så sa Meri i ett avsnitt att hon pratat med advokat om att skilja sig från honom - så att han kunde gifta sig juridiskt med Robyn och adoptera hennes barn (deras pappa var inte en närvarande pappa).
Tycker det var fint av honom att adoptera tre barn fast han redan hade runt 10 st.

Polygami måste inte automatiskt betyda övergrepp. Om vuxna människor vill leva polygamt så får de göra det. (Jag är varken för eller emot men skulle inte kunna leva så själv).

Vad tycker du om folk som har flera förhållanden samtidigt utan att ha en religion/tro som grund? Det är ju ungefär samma sak.

Familjen i Sister Wives gifter inte bort sina barn, de tar avstånd från allt sånt och de har varit extremt tydliga med det i serien.
De har berättat om Warren Jeffs och vad han gjort.

En av döttrarna kom ut som lesbisk och de vuxna blev bara glada att hon ville berätta det, tror hon är förlovad eller gift med en kvinna. En annan av döttrarna är också lesbisk eller bisexuell men de har inte tagit upp det så mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 981
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
705
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp