Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bokar man inte teori och uppkörning samtidigt längre?
Nej du måste ha godkänd teori för att få boka uppkörning. Men, den godkända teorin gäller bara en viss tid, typ tre månader, så om du inte klarar uppkörningen inom den tiden måste du göra om teorin. Och det är sjukt tight om tider för uppkörning, oavsett körkort. Min systerdotter fick åka och köra upp för moppe i Västerås.
 
Flyttade igår 🥰 Tidigare ägare har haft en katt som bott här i 10 år och hennes ursprungliga tanke var att köpa lägenhet i samma kommun. Jag tänkte att hoppas hon köper en bit bort så stackars katten inte går fel. Nu när vi skulle flytta så berättar hon att hon tänkt om och köpt lägenhet närmare stan. Vad bra, tänkte jag. Men, katten har flyttat till grannen 😅 Parhuset bredvid. Så nu var den här och krafsade igår kväll. Ignorerade den men tittade runt lite innan vi skulle lägga oss. Såg den inte, så gissade att grannen släppt in den. Men nu på morgonen satt den och jamade utanför dörren så jag hade inte hjärta att lämna den igen. Fick komma in och dricka vatten, och värma sig lite. Men den verkade må fint så nu tog jag ut den igen.

Ikväll kommer Bruce hem. Den kanske lär sig snabbare när det börjar lukta hundkiss på tomten och någon som skäller ut henne när hon dyker upp? Grannarna ska i varje fall vara super så hon ska ha ett bra nytt hem.
 
Bokar man inte teori och uppkörning samtidigt längre?

Nej du måste ha godkänd teori för att få boka uppkörning. Men, den godkända teorin gäller bara en viss tid, typ tre månader, så om du inte klarar uppkörningen inom den tiden måste du göra om teorin. Och det är sjukt tight om tider för uppkörning, oavsett körkort. Min systerdotter fick åka och köra upp för moppe i Västerås.

De kan bokas samtidigt. Vilket även rekommenderas eftersom det är svårare att få körprovstid än teoriprovstid.
Kravet för att få göra körprov är dock godkänt teoriprov. Teoriprovet är giltigt 4 månader så om det inte finns körprov inom denna tid så får man skriva igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 981
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
705
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp