Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit ganska återhållsam med kramandet pga Coronan.
Men idag behövde jag krama mamma och pappa.❣️
Sen gick spinngen ganska lätt.
927500F9-E337-4FB9-B942-85802CF0A6CA.webp
 
Det är därför jag aldrig mer kommer vara kassör som en gång i min politiska förening. Herregud vad hemskt det var, bokslut, bokföring och det stämde nästan aldrig. Till slut var jag beredd att bara slänga in de där 26 kronorna själv bara för att det skulle balanseras.
Jag trodde jag var skyldig 450 spänn. Nu visar det sig att vi innan trehundrafjärde omräkningen har för mycket pengar på kontot.
Spännande.
 
Det är den så klart. Och jag vill så klart hylla diktarens födelsedag med en whiskyinspirerad haggisbefriad meny. Jag funderar på att försöka få till en vegovariant av haggis med neeps and tatties. Och förmodligen någon trifle till dessert. Förrätten är kvar att fundera över.
Kan varmt rekommendera detta recept på whiskysås, som vi åt till just vegohaggis med neeps & tatties igår: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/whisky-cream-sauce
 
Woohoo! Godkänd! :banana: Blir kebabtallrik till middag för att fira det! :D

Fick mail med områden jag inte svarat rätt på (trafiksäkerhet 100% rätt :up:) och ett av dem var "Hur tiden på dygnet påverkar hur människor kör"
Mamma gapskrattade, tiden på dygnet är liksom ett allmänt problem jag har :angel::rofl:
Grattis 😍🥳
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 981
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
706
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp