Bör arbetsgivaren höra av sig?

@tott som en som varit sjukskriven för utmattning nyligen pga dåliga chefer och dålig företagskultur så känner jag verkligen med dig. Jag har också suttit där och känt mig oviktig och betydelselös. Men du vet ju redan att hade de värderat dig som du förtjänar att värderas så hade du inte varit sjukskriven nu. Hur de behandlar dig nu är inte nytt utan en fortsättning på hur de behandlat dig tidigare. Du är värd så mycket bättre. Men du kan inte ändra på deras sätt.

Du är värd att vara bland människor som behandlar dig bra och bryr sig. Och därför ska du nu koppla bort all förväntan på att arbetsgivaren ska ändra på sig och istället fokusera bara på dig själv. Se till att få allt stöd du kan av företagshälsovården och konservera din energi till bara de saker som får dig att läka. För det behöver du sätta gränser mot omgivningen. Det kan bli tufft men det behöver göras.

Allas situationer är olika men för mig fanns det bara en utväg - att byta arbetsgivare. Det tog lite mer än ett år för mig innan jag var frisk nog att börja söka jobb, och fyra månader till innan jag hade ett nytt jobb att gå till. Lita på läkeprocessen och ta den tid du behöver :heart

Ps. Jag fyllde jämnt veckan efter jag blev sjukskriven. Av hela företaget var det bara två som hörde av sig, ingen chef. Jag har undrat tusen gånger varför ingen hörde av sig. Men de tankarna hjälpte mig inte framåt och jag fick aldrig något svar.

@tott som en som varit sjukskriven för utmattning nyligen pga dåliga chefer och dålig företagskultur så känner jag verkligen med dig. Jag har också suttit där och känt mig oviktig och betydelselös. Men du vet ju redan att hade de värderat dig som du förtjänar att värderas så hade du inte varit sjukskriven nu. Hur de behandlar dig nu är inte nytt utan en fortsättning på hur de behandlat dig tidigare. Du är värd så mycket bättre. Men du kan inte ändra på deras sätt.

Du är värd att vara bland människor som behandlar dig bra och bryr sig. Och därför ska du nu koppla bort all förväntan på att arbetsgivaren ska ändra på sig och istället fokusera bara på dig själv. Se till att få allt stöd du kan av företagshälsovården och konservera din energi till bara de saker som får dig att läka. För det behöver du sätta gränser mot omgivningen. Det kan bli tufft men det behöver göras.

Allas situationer är olika men för mig fanns det bara en utväg - att byta arbetsgivare. Det tog lite mer än ett år för mig innan jag var frisk nog att börja söka jobb, och fyra månader till innan jag hade ett nytt jobb att gå till. Lita på läkeprocessen och ta den tid du behöver :heart
Tack för fina ord ❤️
Funderar mycket på hur det här ska sluta. Funderar mycket på hur just jag hamnade här.
Jag har många fina kollegor och vänner på jobbet, och det hjälper ju mig lite, men de kan inte heller göra nåt åt min situation. Några av dem har hört av sig under min sjukskrivning.
Jag är så innerligt trött på att inte kunna ha ett normalfungerande liv 😢

Sådärja - jobb imorgon och ingen hörde av sig. Skulle någon (chef) ens märka om jag inte kom på jobb?

• Ledsen
Reactions: Sel
Usch så dåligt de sköter det! Jobbade du igår och hur gick det?
Jobbade och jobbade...🙄 Jag var på jobb iaf. Vid 10-tiden kom avdelningschefen in (vi börjar kl 8, och jag såg henne gå förbi mitt rum tidigare) och kvittrade "Hej hej tott, välkommen tillbaka. Mår du bra?" Det blev kanske inte det kvittrande svaret hon önskade, men vi bestämde iaf att vi ska ha möte på tisdag. "Vi behöver inte fundera så mycket på de här nu. Vi tar allt på tisdag.
Närmaste chefen, vikarien, kom in till mitt rum då en annan redan var där, så ganska fick stöd. Stackars fega sate.

Får se vad som händer på tisdag. Hoppas det på riktigt är startskottet på en lösning, men jag vet inte hur mycket jag vågar lita på det efter alla dessa år.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 632
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 144
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 077
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Hej hej, Sammanfattningsvis har jag haft ett skitår. Jag började förra året på ett jobb jag grät på redan första månaden, bytt chef 3...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 932
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV