Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har suttit i soffan och lärt mig virka ett nytt slags stygn. Jag ska virka ett får. ☺️ Juno kom för att hålla mig sällskap. Det är tur att jag har en tresitssoffa så att vi båda får plats...

IMG_20230118_215923.webp


Nu blir det att gå och lägga mig. Hoppas på att sova bättre inatt!
 
Så less på att vara sjuk ! Ordentligt ont av svullnaden i halsen ännu; av den anledningen och den pendlande febern ringde jag VC som konstaterade att det bara är att vila; stall skulle jag helst undvika (Jippie! Jag som ju är känd för att inte ha lust att sköta min häst själv 😆💁‍♀️.).Lovade ssk att jag varit hemma och vilat kroppen under febern tack vare fin hjälp ❤ och hålla mig hemma från jobb på ett tag.
Och så verkar det inte bättre än lite ögoninflammation också så linsuppehållet får jag förlänga... 🙃. Sovdags och hoppas på en natt utan någon mer febertopp!! Vill sova utan att vakna sjöblöt efter flera dagar med feber.....
 
Fy vad "zen" jag kanner mig. Hade en sur start pa dagen, men det har gatt upp sen dess - hade en produktiv dag pa jobbet, tog ocksa en promenad i solen, har storhandlat for matbjudning pa fredag och sa har jag haft mitt andra PT pass och det var en skon genomkorarare dar jag nu kanner mig harligt trott. natt natt buke!
 
Pratade med endoskopin idag. Avbokade den 2 februari, trots deras försäkran att jag kunde få lugnande. Behöver tydligen en ny remiss om jag vill sova sött så kontaktade också VC och deras läkare ska ringa upp senare i veckan (min läkare har slutat så jag kommer få en ny). Förhoppningsvis kan de skicka remiss utan att jag behöver komma på besök. Tyvärr kommer det innebära att jag får vänta några månader, men ja, hellre det än att avboka tid efter tid eftersom jag inte klarar att vara vaken.
 
Har precis vaknat och ska precis som lil-sis tända en brasa. När väckarklockan ringde drömde jag för övrigt att jag skulle coacha @Red_Chili i en backhoppningstävling. Det gick (tyvärr) inte bra. @Red_Chili kraschade och blev rädd och arg - mest det senare - och drog till skogs med hundarna. Jag och flera andra letade efter henne i övergivna gruvhål för att tävlingen skulle kunna fortsätta, men utan lycka. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 981
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
706
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp