Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbade en timme i morse i väntan på att det skulle bli ljust sen åkte jag till skogen med taxen. Vi var hemma strax innan 12 så då åt jag min matlåda i soffan framför tvn innan jag fortsatte jobba :) Yngsta dottern skulle egentligen ha igenridning på ridskolan ikväll men dom ringde förut och ställde in då det var svårt att pussla ihop hästarna. Så vi får prova med igenridning nästa vecka istället så får dom rida sina vanliga lektioner i morgon bara. Hade sett fram emot ridskolan ikväll så känner mig typ besviken haha.
 
Seg dag... småkrångel jag behövt hänvisa till IT och förklara att jo, IT kan lösa dessa problem och nej, det är inte chefen som löser behörighetsproblem, hen har ingen aning om sådant :meh:
Just nu känner jag för att sova men bara stå ut. Snart kaffe iaf :)
 
Idag fick jag läst om Leonard Beard. Kricketspelare från Nya Zeeland född i slutet av 1800 talet.

(på ren nyfikenhet så slumpade jag 20 artiklar på vardera svenska och engelska wikipedia. 1 insekt på engelska och 11 på svenska... :cautious: )

Jag har slumpat minst 50-100 wiki artiklar pa engelska ... och inte en enda insekt :cautious:

Planerar sexårskalas. Det är lite galet att de börjar skolan i höst 😱

En väldigt speciell ålder det! Man är liten men samtidigt så mycket som formar resten av ens liv då!

Sondottern fyllde 6 ar i slutet av Oktober. Hon startade kindergarten i hostas (har ar forstaklass fran 6 ar fore September) Hon har forandrats sa mycket sedan hon borjade ... och blivit sa mycket mognare ... och forra helgen nar de hade en "sleepover" insag jag att hon nu kan lasa, fast hon vet det inte riktigt sjalv annu.
"Titta farmor, vad star det dar?"
" Ja vad tror du det dar ordet kan vara?" Och hon laser klockrent. Det ar sa mycket som hander i den aldern och det ar sa fantastiskt att fa hanga med i barnens utveckling.
 
Skrivit till vården och undrat var min remiss till MR har tagit vägen. Nacken behöver verkligen hjälp och jag fick absolut inte låta någon naprapat röra den innan MR är gjord :down:
Sen har vi halkat runt på vovvepromenad, tur att jag har (fick ärva) icebugs ändå :up:

Nu måste jag ha mitt kaffe :d
 
Rensat ut en massa hemma och burit ut till soptunnan, komposten och kört iväg returer. Jösses vad mycket skit jag samlat på mig, märks att jag inte kört iväg skräp på länge och vad skönt att få slänga alla tomglas, metall, plast och kartong. :up:

Såg Mickel eller om det var Mickelina på ett fält inte långt hemifrån och tänkte det var tur att hundarna var ute medan jag slängde returerna. Väl hemma räknade jag in hönsen och stängde för kvällen. :)
 
Rensat ut en massa hemma och burit ut till soptunnan, komposten och kört iväg returer. Jösses vad mycket skit jag samlat på mig, märks att jag inte kört iväg skräp på länge och vad skönt att få slänga alla tomglas, metall, plast och kartong. :up:

Såg Mickel eller om det var Mickelina på ett fält inte långt hemifrån och tänkte det var tur att hundarna var ute medan jag slängde returerna. Väl hemma räknade jag in hönsen och stängde för kvällen. :)
Jag behöver också slänga skräp och återvinning. Men bakluckan är full av plast och har gått i baklås :mad:
 
Hemma! Har gosat med katter hela eftermiddagen :love: Hängt och sorterat ut saker ihop och lekt.

Mår riktigt bra och efter att jag har läst på så kan jag nog börja med lite lätt workout imorgon :)

Har även hjälpt ett en vän/ex med sin CV för ett akademiker jobb. Han är faktiskt perfekt för rollen men det var tydligt att han inte fått hjälp med att se till att någon inom det området vet det!
 
Varit produktiv på jobbet. Men sur. Vi skulle dela på arbetsuppgifterna, hittills har jag gjort allt. Jag sa det lite i förbigående till chefen, så det kommer fram att det just nu är en tjänst som jobbar med avlopp istället för 2,5.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 981
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
706
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp