Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har ett kundcenter som bokar våra resor :D Iofs är inte myndigheten världens mest moderna på andra saker heller.

Vi har en extern resebyrå som säkert upphandlats någon gång i tiden men det känns verkligen onödigt bökigt. Framför allt när de inte meddelar inställda tåg och jag inte kan boka om det eftersom jag inte har tillgång till deras företagsavtal kl. 5.30 på morgonen 😂

Bådar gott att jag har första arbetsdagen på ett år och redan är irriterad :D
 
Vi har en extern resebyrå som säkert upphandlats någon gång i tiden men det känns verkligen onödigt bökigt. Framför allt när de inte meddelar inställda tåg och jag inte kan boka om det eftersom jag inte har tillgång till deras företagsavtal kl. 5.30 på morgonen 😂

Bådar gott att jag har första arbetsdagen på ett år och redan är irriterad :D
Vi har också resebyrå. Har dock bara åkt tåg två gånger på de sju åren jag jobbat på jobbet.
 
Vi har en extern resebyrå som säkert upphandlats någon gång i tiden men det känns verkligen onödigt bökigt. Framför allt när de inte meddelar inställda tåg och jag inte kan boka om det eftersom jag inte har tillgång till deras företagsavtal kl. 5.30 på morgonen 😂

Bådar gott att jag har första arbetsdagen på ett år och redan är irriterad :D
Hur går det?
 
Det är verkligen en seg period nu.
Vädret bestämmer sig aldrig, inget kul händer och jag är noll motiverad till allt.
Trött på mig själv.
Men nu är det dags att gå till jobbet. 8-16
 
På jobb. Känner mig rätt ok med bara 3h sömn. Varför det tog så lång tid att somna vete tusan.
Kunde bara inte somna vilket är konstig eftersom jag sovit fruktansvärt dåligt 2 nätter innan.
Är nog lite stressad över att hinna allt tills fredag.

Idag kommer en vän ut och fixar plåt/foder runt dörren i källaren så den ser ok ut. Långsamt går det framåt. Ska köpa mer vit spackel idag och köra lite mer i Neos rum. Målade första lagret igår och då syntes det hur dåligt jag spacklat även om det är bättre än innan :rofl:

Blir nog en bra dag det här ändå
 
(Och fråga mig inte ens varför vi har en resebyrå för att boka tågbiljetter 😅 1987 ringde..)
Vi med. O inte bara långa resor utan även tåg som inte ens tar en timme. O lokalbussar! Helt sjukt. Jag kan alltså inte tex åka tåg till Malmö (ca 1 timme) eller en buss till Helsingborg (20-25 min kanske) utan att boka biljett med företaget… Innan kunde jag köpa biljett i appen och lämna in biljett och kvitto och få tillbaka pengarna på lönen. Men inte nu längre…
Vad tror man händer då? ”Shit, glömt boka biljett, tar bilen”.
 
Vi med. O inte bara långa resor utan även tåg som inte ens tar en timme. O lokalbussar! Helt sjukt. Jag kan alltså inte tex åka tåg till Malmö (ca 1 timme) eller en buss till Helsingborg (20-25 min kanske) utan att boka biljett med företaget… Innan kunde jag köpa biljett i appen och lämna in biljett och kvitto och få tillbaka pengarna på lönen. Men inte nu längre…
Vad tror man händer då? ”Shit, glömt boka biljett, tar bilen”.

Ingen aning. Antar att de tycker att det är enklare än att ta hand om utlägg? Det konstiga är att vi får åka taxi på utlägg. Så nu åker jag tåg som resebyrån bokat men gör utlägg för taxi till och från stationerna 🤷‍♀️ Eller ja, nu blev det ju utlägg alltihop då..
 
Det borde IT-avdelningen kunna lösa, att tvångsskicka om mejlen? Förutsatt att mejlen genererats över huvudtaget då. Du ska inte behöva göra om arbetet.
Tydligen hade kollegan suttit uppe ganska länge i går för att fixa det där åt mig. Är både arg på honom över det och väldigt tacksam, inte ska han väl sitta uppe och jobba för min skull.
Men han säger "Det är inte alla jag tycker om mycket nog för att jobba så, fan! Alla andra du vet fan de bara ska ha och nununu jävla skit men inte du." så jag antar att han själv tyckte det var okej. :p
 
eeuuugh pallar inteeee
Känns som att ingenting fungerar och allting är onödigt svårt.
Igår flrsökte hag returnera kläder jag köpt på nätet, men Royal Mail har tydligen haft ngn cyber attack, och därför kan man inte skixka brev utomlands (???). Detta har vsrit ett problem i ÖVER EN VECKA!!

Idag har hag börjat dagen med att bråka med min hyresvärd och energibolaget. suck.

Det känns svårare och svårare att motivera en framtid i detta landet
 
Vi har resebyrå. Den suger. Man bokar lättast själv via deras hemsida och kommunen får då betala för ”tjänsten”. Sen är de inte helt pålitliga så hämta ut hyrbil är alltid spännande - ska de kräva mitt kreditkort eller inte?

Nu sist fick jag ju fel bil men det lär ha varit Avis fel.
 
Bah.. redan ätit 2 korvar med bröd.. Kokt korv med bröd och bara lite, lite ketchup på är ju så barnsligt gott.

Meningen det ska vara till kunder men jaghar redan varit och snattat 2... Känner att jag lätt kan ta minst 2 till :o

Varför står jag och tänker på detta? Borde inte

men... kooooooooooorv
 
eeuuugh pallar inteeee
Känns som att ingenting fungerar och allting är onödigt svårt.
Igår flrsökte hag returnera kläder jag köpt på nätet, men Royal Mail har tydligen haft ngn cyber attack, och därför kan man inte skixka brev utomlands (???). Detta har vsrit ett problem i ÖVER EN VECKA!!

Idag har hag börjat dagen med att bråka med min hyresvärd och energibolaget. suck.

Det känns svårare och svårare att motivera en framtid i detta landet
Vi förlitar oss på Royal Mail för att skicka ut vår branschtidning en gång i månaden, så vi är en av deras högt älskade företagskunder. Inte ens vi får mer information än att "we're working around the clock" och vi har ingen aning om när det kan tänkas komma igång igen. Senaste uppdateringen fick vi i fredags, sedan dess har det varit knäpptyst. På några ställen har jag läst att det kan ta månader, men jag väljer att tro att det snarare rör sig om veckor. Förhoppningsvis dagar. Som tur är gör det ingen större skada för oss som företag då tidningen även är tillgänglig online, men det är SÅ många andra småföretagare som lider av detta! :(

(sen rör det sig ju om en cyberattack så det känns lite orättvist att beskylla Royal Mail egentligen, men jag hade redan inte mycket till övers för dem efter strejken precis före jul samt en massa andra problem de ställt till med)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 981
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
705
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp