Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag dricker kaffe, som det känns som att jag alltid gör när jag skriver i den här tråden (logiskt i och för sig eftersom jag brukar kika in på Buke under mina raster), och försöker mota bort en huvudvärk som legat och hotat lite i bakgrunden sådär sedan jag öppnade ögonen i morse. Försöker verkligen att undvika att ta värktabletter, men snart känns det som att jag får göra det ändå för att undvika att det eskalerar.

Ja ja, det är onsdag, solen skiner och om exakt två månader sitter jag på ett flyg till Costa Rica för mitt livs längsta (och förhoppningsvis även bästa) semester 🥳
 
Vi förlitar oss på Royal Mail för att skicka ut vår branschtidning en gång i månaden, så vi är en av deras högt älskade företagskunder. Inte ens vi får mer information än att "we're working around the clock" och vi har ingen aning om när det kan tänkas komma igång igen. Senaste uppdateringen fick vi i fredags, sedan dess har det varit knäpptyst. På några ställen har jag läst att det kan ta månader, men jag väljer att tro att det snarare rör sig om veckor. Förhoppningsvis dagar. Som tur är gör det ingen större skada för oss som företag då tidningen även är tillgänglig online, men det är SÅ många andra småföretagare som lider av detta! :(

(sen rör det sig ju om en cyberattack så det känns lite orättvist att beskylla Royal Mail egentligen, men jag hade redan inte mycket till övers för dem efter strejken precis före jul samt en massa andra problem de ställt till med)

Jag forsoker returnera klader jag kopt, men far nog inte ivag dem inom det giltliga returfonstret, sa det kanns ju kul.

Gallande cyberattack, sa valjer jag att anda vara bitter/arg, da Royal Mail salts ut pa ett sadant satt att manga privatpersoner blivit mycket rika, och det varit fokus pa kapitaloptimisering istallet for att se till att kritisk infrastruktur ar modern och saker.
 
Jag forsoker returnera klader jag kopt, men far nog inte ivag dem inom det giltliga returfonstret, sa det kanns ju kul.

Gallande cyberattack, sa valjer jag att anda vara bitter/arg, da Royal Mail salts ut pa ett sadant satt att manga privatpersoner blivit mycket rika, och det varit fokus pa kapitaloptimisering istallet for att se till att kritisk infrastruktur ar modern och saker.
Det borde ju företaget som kläderna kommer ifrån kunna lösa åt dig, det är knappast ditt fel! Och du lär inte vara den enda som drabbas av det. Jag hade kontaktat dem omedelbums och förklarat läget om jag vore du.

Och ja, jag ser din poäng gällande Royal Mail. Det sköts verkligen/har verkligen skötts förfärligt dåligt för att vara en så central del i landets infrastruktur och jag är tämligen övertygad om att deras datasystem inte är "top notch" när det kommer till säkerhet, så att säga...
 
Det borde ju företaget som kläderna kommer ifrån kunna lösa åt dig, det är knappast ditt fel! Och du lär inte vara den enda som drabbas av det. Jag hade kontaktat dem omedelbums och förklarat läget om jag vore du.

Och ja, jag ser din poäng gällande Royal Mail. Det sköts verkligen/har verkligen skötts förfärligt dåligt för att vara en så central del i landets infrastruktur och jag är tämligen övertygad om att deras datasystem inte är "top notch" när det kommer till säkerhet, så att säga...

Jag säger bara nermonteringen av Posten till PostMord :grin:
 
Hungern har börjat återgå mot det normala bara det att det gör ont att svälja fortfarande pga svullnaden...Nästan lock för öronen, håller på att tappa rösten helt och smaklökarna är kassa med 😆. Många år sen jag upplevde det vid en infektion senast så ska väl inte klaga även fast det känns blää nu 😐.
 
I hufvudstaden på väg rejält ut ur min komfortzon. Jag har studiotid och ska påbörja inläsningen av min bok så den blir ljudbok. Ja, jag har tränat och går hos röstcoach men känner att mer tid varit bra. Äter sallad nu, sen in i det okända.
 
Bah.. redan ätit 2 korvar med bröd.. Kokt korv med bröd och bara lite, lite ketchup på är ju så barnsligt gott.

Meningen det ska vara till kunder men jaghar redan varit och snattat 2... Känner att jag lätt kan ta minst 2 till :o

Varför står jag och tänker på detta? Borde inte

men... kooooooooooorv
Jag brukar säga att skulle sambon jobba på lithells skulle de gå i kk på en vecka.
 
Det borde ju företaget som kläderna kommer ifrån kunna lösa åt dig, det är knappast ditt fel! Och du lär inte vara den enda som drabbas av det. Jag hade kontaktat dem omedelbums och förklarat läget om jag vore du.

Och ja, jag ser din poäng gällande Royal Mail. Det sköts verkligen/har verkligen skötts förfärligt dåligt för att vara en så central del i landets infrastruktur och jag är tämligen övertygad om att deras datasystem inte är "top notch" när det kommer till säkerhet, så att säga...

Jag fick tummen ur och mailade bolaget, tack for pushen. Det ar franskt, sa de ar sakert jatteglada att britterna misslyckas :p

Jag har manga tankar kring var regering men ocksa en overgripande kortsiktighet och lathet i den brittiska mentaliteten, vilken jag tror gett grogrund till manga av landets djupganende problem, men et har ar kanske fel forum att ventilera de tankarna... :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 981
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
705
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp