Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min hjärna är mos. Jag låste precis ut hela skolan från precis alla dörrar. Försökte mig på att ändra öppettiderna på entrédörren, det gick verkligen jättebra :angel:
Resultatet blev att alla ringde min chef av någon anledning som i stället för att ringa mig ringde till företaget som har hand om systemet och bad dem åka hit i ilfart för att hela systemet låg nere. Jag fixade felet innan de hann komma, och mitt i allt kom min kollega in som ville att jag skulle ringa chefen.
Chefen sa skämtsamt att "jahaja, du tycker alla ska ta helg redan nu?" :p Nåja problemet löst och nu vet vi att vi kommer behöva boka in utbildning i hur man gör.

Just nu sitter jag i en taxi med restaurangägaren. Ytterst obekvämt för att jag tycker han är obehaglig, limmar konstant på mig och alla kvinnor han ser typ. Vägrar ta ett nej. Typisk snubbe där magkänslan säger "håll dig borta, inte bra, fly". Men det fanns ingen annan som kunde följa honom till akuten.
Han kom ner till mig och skrek att han inte kan se, ögonvitorna var illröda och ögona vätskar massor. Har förstått att han gjort rent UV-reningen utan att stänga av UV-ljuset innan :banghead:
Så det löser sig ju, men blä vad jag tycker han är obehaglig. Sitter i alla fall i framsätet och han fick baksätet, så han kan inte kladda på mig här. Sen ska vi in på akuten och sen drar jag som en avlöning.
Funderar på om jag inte förtjänar att få åka hem direkt :angel:
 
Min hjärna är mos. Jag låste precis ut hela skolan från precis alla dörrar. Försökte mig på att ändra öppettiderna på entrédörren, det gick verkligen jättebra :angel:
Resultatet blev att alla ringde min chef av någon anledning som i stället för att ringa mig ringde till företaget som har hand om systemet och bad dem åka hit i ilfart för att hela systemet låg nere. Jag fixade felet innan de hann komma, och mitt i allt kom min kollega in som ville att jag skulle ringa chefen.
Chefen sa skämtsamt att "jahaja, du tycker alla ska ta helg redan nu?" :p Nåja problemet löst och nu vet vi att vi kommer behöva boka in utbildning i hur man gör.

Just nu sitter jag i en taxi med restaurangägaren. Ytterst obekvämt för att jag tycker han är obehaglig, limmar konstant på mig och alla kvinnor han ser typ. Vägrar ta ett nej. Typisk snubbe där magkänslan säger "håll dig borta, inte bra, fly". Men det fanns ingen annan som kunde följa honom till akuten.
Han kom ner till mig och skrek att han inte kan se, ögonvitorna var illröda och ögona vätskar massor. Har förstått att han gjort rent UV-reningen utan att stänga av UV-ljuset innan :banghead:
Så det löser sig ju, men blä vad jag tycker han är obehaglig. Sitter i alla fall i framsätet och han fick baksätet, så han kan inte kladda på mig här. Sen ska vi in på akuten och sen drar jag som en avlöning.
Funderar på om jag inte förtjänar att få åka hem direkt :angel:
Alltså ditt jobb... Jag undrar när jag ska sluta förvånas/förfasas!
 
Min överlag paniskt djurrädda kollega kom nyss och undrade om han fick klappa min hund, vilket han självklart fick. Han sa sen att det är första gången han klappar på en hund och att min är väldigt snäll trots att han är en kamphund. Är mycket förundrad då den här killen är livrädd för alla andra kontorshundar som är lugnare och mindre än min pansargris.
 
Min hjärna är mos. Jag låste precis ut hela skolan från precis alla dörrar. Försökte mig på att ändra öppettiderna på entrédörren, det gick verkligen jättebra :angel:
Resultatet blev att alla ringde min chef av någon anledning som i stället för att ringa mig ringde till företaget som har hand om systemet och bad dem åka hit i ilfart för att hela systemet låg nere. Jag fixade felet innan de hann komma, och mitt i allt kom min kollega in som ville att jag skulle ringa chefen.
Chefen sa skämtsamt att "jahaja, du tycker alla ska ta helg redan nu?" :p Nåja problemet löst och nu vet vi att vi kommer behöva boka in utbildning i hur man gör.

Just nu sitter jag i en taxi med restaurangägaren. Ytterst obekvämt för att jag tycker han är obehaglig, limmar konstant på mig och alla kvinnor han ser typ. Vägrar ta ett nej. Typisk snubbe där magkänslan säger "håll dig borta, inte bra, fly". Men det fanns ingen annan som kunde följa honom till akuten.
Han kom ner till mig och skrek att han inte kan se, ögonvitorna var illröda och ögona vätskar massor. Har förstått att han gjort rent UV-reningen utan att stänga av UV-ljuset innan :banghead:
Så det löser sig ju, men blä vad jag tycker han är obehaglig. Sitter i alla fall i framsätet och han fick baksätet, så han kan inte kladda på mig här. Sen ska vi in på akuten och sen drar jag som en avlöning.
Funderar på om jag inte förtjänar att få åka hem direkt :angel:
Helt galet ingen manlig kan följa honom när han är så otrevlig mot kvinnor :yuck:
Dessutom, taxi har väl en dörr till dörr-policy? Iaf bolaget en kompis jobbar på här uppe har det. Tänker ni kunnat stoppa honom i taxin och taxichaffisen(begärt en manlig förstås) visat honom sista metern till dörren så hade det vart löst.
 
Sen lunchrast efter att ha varit och hämtat ut medlemskort till mitt och makens nya gym. Det är så himla coolt, stället har legat där och drivits ideellt sedan 1870, med en hel del moderniseringar längs vägen såklart. Det ligger bara tre kvarter hemifrån oss och man blir nog lite blind för sådant här när man bor i detta område, där typ 95% av byggnaderna (och en väldigt stor del av byggnaderna i staden som helhet) är från samma period. Hade inte riktigt reflekterat över hur häftigt det egentligen är förrän jag var där idag och "kände in" stället lite mer. Coolt och framförallt en jäkla skillnad från mitt gamla gym, som ligger i en lagerlokal anno 2004 :D

20221028_124710.webp
 
Helt galet ingen manlig kan följa honom när han är så otrevlig mot kvinnor :yuck:
Dessutom, taxi har väl en dörr till dörr-policy? Iaf bolaget en kompis jobbar på här uppe har det. Tänker ni kunnat stoppa honom i taxin och taxichaffisen(begärt en manlig förstås) visat honom sista metern till dörren så hade det vart löst.
Fast han kan ju inte hitta in och till receptionen osv när han inte ser ett smack.
Jag ringde till mina kollegor och de har alla helt legitima anledningar. Jag sitter dessutom med en annan kollega i handsfree. Vi kom överrens med att om jag säger "det kanske är fullt på akuten" så vill jag att kollegan ringer till restaurangägaren och avbryter whatever kanske händer. Han säger med jämna mellanrum "Glöm inte att säga till om något händer!" i mitt öra.

Snart kan jag fly från den blinde :angel: Är typ en minut från akuten. :up:
 
Sen lunchrast efter att ha varit och hämtat ut medlemskort till mitt och makens nya gym. Det är så himla coolt, stället har legat där och drivits ideellt sedan 1870, med en hel del moderniseringar längs vägen såklart. Det ligger bara tre kvarter hemifrån oss och man blir nog lite blind för sådant här när man bor i detta område, där typ 95% av byggnaderna (och en väldigt stor del av byggnaderna i staden som helhet) är från samma period. Hade inte riktigt reflekterat över hur häftigt det egentligen är förrän jag var där idag och "kände in" stället lite mer. Coolt och framförallt en jäkla skillnad från mitt gamla gym, som ligger i en lagerlokal anno 2004 :D

Visa bifogad fil 104028
Fantastiskt!
 
Sen lunchrast efter att ha varit och hämtat ut medlemskort till mitt och makens nya gym. Det är så himla coolt, stället har legat där och drivits ideellt sedan 1870, med en hel del moderniseringar längs vägen såklart. Det ligger bara tre kvarter hemifrån oss och man blir nog lite blind för sådant här när man bor i detta område, där typ 95% av byggnaderna (och en väldigt stor del av byggnaderna i staden som helhet) är från samma period. Hade inte riktigt reflekterat över hur häftigt det egentligen är förrän jag var där idag och "kände in" stället lite mer. Coolt och framförallt en jäkla skillnad från mitt gamla gym, som ligger i en lagerlokal anno 2004 :D

Visa bifogad fil 104028

Jag fastnade på "Lounge Bar" :angel:
 
Jag fastnade på "Lounge Bar" :angel:
Haha ja alltså spontant känner jag att ett gym som bjuder på gratis bubbel, vilket de tydligen ska göra på lördag för att fira invigningen av en arkitekturtävling som av oklar anledning har något med gymmet att göra, är mitt gym! :D
Jag fastnade på Steamrooms där jag tänkte att jag skulle sitta och diskutera mina senaste zeppelinare-investeringar och envist (entränget) försöka imma av min monokel.
Underbart! Såhär ser det ut - det enda som möjligen skulle kunna bli ett problem är en viss träsmak i baken 🤔
 

Bifogade filer

  • Mark Liddell Photography - Arlington Baths Club - Resized (1) - Copy.webp
    Mark Liddell Photography - Arlington Baths Club - Resized (1) - Copy.webp
    285,7 KB · Visningar: 68
Var och handlade (se bild) sånt som behövdes. Inget av EMV men allt på extrapris (utom godis, pasta och gummihandskar). FEMHUNDRATRETTIOSEX SPÄNN! Det är orimligt!

Mitt lite deppiga och självömkande humör har nu bytts ut till jävlar anamma och allmänt fuck off-humör. Så nu ska jag ta mina skurhjälpmedel och gå loss på duschkabinen. Och leta upp någon riktigt arg gammal Spotifylista och ba ARRRRGH *gnugga gnugga gno*
 

Bifogade filer

  • image.webp
    image.webp
    265,1 KB · Visningar: 73
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 363
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 255
· Visningar
34 941
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp