Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig lite allmänt pestig med mens och ytterligare en helt vansinnig arbetshelg framför mig, men ska peta på våfflan, ta på henne halloweenscarfen och gå ut en sväng nu och efter det känns det förhoppningsvis lite bättre. I värsta fall slumrar jag väl i duschen igen när jag kommer hem. ;)
Som det ser ut nu har jag i alla fall en ledig dag på Tisdag att se fram emot! :bump:
 
Jag får världens konstigaste aviseringar i postnord-appen kring bokmärkena som jag köpte från ett tryckeri. De skickas från Nederländerna och hittills har jag fått två aviseringar. I förrgår att paketet lämnade avsändarlandet och idag att det har ankommit mottagarlandet. Det brukar väl alltid så städer/orter....? Inte bara avsändarland/mottagarland?

Jag bestallde garn fran (visade det sig) Danmark. Tjejen skrev en email och meddelade att det var pa vag med link till tracking ... som tog slut dag tva. Da "forsvann" paketet. Da jag varit med om PostNord tidigare var jag cool ... och mycket riktigt, en vecka senare far jag veta att det ankommit tullen i USA och sedan var det har dag 3 efter det.
 
Nattat barnet och ska väl resa mig strax och typ diska eller något. Vill bara få ett slut på den här veckan! Flera områden i min närhet har behövt koka sitt vatten pga otjänligt, jag bor relativt nära så har också gjort det pga nojig. Idag hade vi vattenläcka på vår gata. Orkar inte mer krångel!

Imorgon är jag själv på jobbet och min bästa doktor är inte där. SÅ synd om mig :arghh:

Känner mig också bara allmänt jobbig och tjatig och har varit allmänt ur fas den här veckan. Ser faktiskt fram emot helgen litegrann den här gången, främst för att få sova.

Gjorde en felbokning på jobbet idag också. Men det löste sig.
 
Förundrad över min katt. Han som är halvvild, och vacker.

Han pinkade lite överallt. Ställde fram en tredje låda. Då började han gå på låda igen, men inte på drn nya utan på sina gamla som han haft
.
Logiken?
Katt.......

Det skall våra katter hs guldstjärna för. Nästa lördag har de bott hos oss 1 år. Inte en gång har de gjort nån annanstans än i lådan. Jo en gång när de var drogade efter kastrering. 🥰🥰🥰🥰
 
Dagen blev inte ett dugg bättre, snarare tvärtom, så jag tog till ett gammalt välkänt knep: Sov en stund, gråt en skvätt, och ställ dig sedan och baka ur dig alla negativa känslor. En sats scones och en sats morot/äpple/havremuffins känns det lite bättre. Om inte annat är magen full och glad efter den något misslyckade lunchen. Imorgon är en ny dag! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 364
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
63 64 65
Svar
1 286
· Visningar
35 551
Senast: cambodia
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp