Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tuggar på den lite extra goda lunchen jag idag unnade mig för att försöka vända den här krångliga och frustrerande dagen lite. Tyvärr var mackan jag köpte inte alls lika god som förra gången så det blev inte alls lika bra som jag trott :down: Känner mig stressad och grinig, säkert mycket p.g.a sömnbrist, men hoppas att lite choklad till eftermiddagskaffet ska få saker att kännas lite lättare.
 
Så sjukt varmt med 15-16 graders värme såhär sent I oktober men samtidigt så vackert med solsken efter flera dagar med regn och grått väder när ett älskat djur (en kär barndomsväns) ska lämna jorden ❤. Åkte och stöttade min vän tills hennes mamma kom och skulle vara med vid avlivningen, ville absolut inte att min vän skulle vara ensam och så fick jag säga hej då till pållen ifråga; en liten fjordvalack som kändes som en stor shetlandsponny att rida med sitt korta steg 😄❤. Hade med mig en banan han uppskattade men bäst var ju mattes kanelbullar, den hästen och kanelbullar alltså ❤.
 
Idag är maten lättlagad; bara stekt pannkakor till sambons lunchlåda i övrigt är det bara att värma ärtor med fläsk och så ostkaka ikväll så passade på att baka ett par omgångar med brytbröd. Precis varit och lunchfodrat hästarna och nu är det min tur, den här dagen får bli som den blir ❤
 
Tycker nästan det är bättre att mycket att göra än tvärtom. Blir så stressad av att inte göra nåt!

Just nu sitter jag och tittar på kattungar på Youtube och skriver förslag till hälsoskyddsföreskrift.
Ja, det gör ju jag också. Men när jag satt som driftledare kunde det vara totalkaos i dagar emellanåt, då var det faktiskt trevligt med en lugnare dag ibland där man kunde prata lite annat med sina kollegor och bara pyssla med det dagliga och inte lösa kriser varenda minut.
 
Jag köpte saffransdrömmar som jag bara skulle smaka på men insåg efter första kakan att det är såna man inte bara kan äta en av :d Kan bero på att jag inte hunnit äta lunch. Edit: Bara för det fick jag tummen ur att fixa sensen lunch.

Fick även lite hundavlastning. Stora killen hade visst stannat två gånger under promenaden och bett om assistans, ena gången för att få hjälp med att plocka bort ett löv som fastnat i hans benfluff, och andra för att få hjälp med en liten kvist 😆
 
Det kan jag också göra, det beror ju på syftet med duchen. :) Hoppar jag in för att bli ren, eller är jag lite frusen och/eller nedstämd liksom... eller både och för all del.
Du får skaffa ett sånt här badkar i plast, då kan du sitta och sova dig varm utan att hamna under ytan och du minskar på vattenförbrukningen samtidigt. :)

1666883037347.webp
 
Varit på shoppingrunda, brukar inte vara det. Här slits kläderna ut tills det rasar isär ungefär, lika med skor. Men insåg att jag har jätte många par jeans men inga tröjor elr liknande mer en mina tshirts som är stalltröjor eller några få jag använder när jag jobbar och liknande. Men fyndade lite på 50-70 procents rea plus 25 procent i klubbrabatt. Så var väl helt okej för den påsen jag kom hem med. Nu dröjer det väl ett år eller två innan jag gör en sån här runda igen 😂
 
Du får skaffa ett sånt här badkar i plast, då kan du sitta och sova dig varm utan att hamna under ytan och du minskar på vattenförbrukningen samtidigt. :)

Visa bifogad fil 103954
Jag har tittat på dem tidigare, men den skulle inte rymmas i badrummet och jag har ingenstans att förvara den när den inte används heller. Jag bor i en mycket liten etta och har inget förråd. :)
 
Det ar harligt med en ledig dag i dag ... och i morgon. Vi har en 4 dagars weekend da staden's skolor har foraldra samtal i dag och i morgon och inga elever pa skolorna. :D
Tyvarr sa haller en forkylning pa att bryta ut, jag nyser och snorvlar men mar egentligen inte sarskilt daligt sa det verkar ju bra atminstone. Beroende pa hur jag mar hamtar vi barnbarnen i morgon for en "sleepover" for att gora massa kul saker pa Lordag. Det ar bland annat dags att ta med dem till atminstone ett av vara museer i sta'n.
 
Jag får världens konstigaste aviseringar i postnord-appen kring bokmärkena som jag köpte från ett tryckeri. De skickas från Nederländerna och hittills har jag fått två aviseringar. I förrgår att paketet lämnade avsändarlandet och idag att det har ankommit mottagarlandet. Det brukar väl alltid så städer/orter....? Inte bara avsändarland/mottagarland?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 364
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
63 64 65
Svar
1 286
· Visningar
35 551
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp