Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har feber och hela baletten nu igen. Börjar bli lite långtråkigt faktiskt, och högst störande 😕
Har ingen aptit och kommer inte på något jag skulle kunna vilja äta. Någon som har något hemligt tips?
:heart

Smoothie? Gärna pimpad med tex nötsmör och/eller rått ägg för extra näringstäthet. I sugrör om det är otrevligt att få mat i hela munnen, det går liksom att bypassa mycket av smakintrycken genom att få maten långt bak. :cautious:

Vindruvor fick jag alltid som ”sjuklingsgodis” när jag växte upp så det tycker jag nästan alltid funkar.

Fil med blåbärssoppa. Skum grej men funkar ofta för mig. Det går att byta ut filen mot crème fraîche för extra energi och blåbärssoppan mot valfria bär.

Är det bara några dagar brukar jag låta mig inte äta/äta lite. Men dricka! Örtte, juicer.

Krya!
 
Efter tri timmar hos frissan har jag lite mindre hår och ögonbryn och lite fräsch färg. Hade nog hoppats på ngt lite rivigare då hon fick bestämma men det känns bra iaf.
91FFB7DB-1807-44AF-B245-22811DDB3527.webp
 
Har precis pratat med en vän i telefon. Katten blev avis och pratade hon också. Jättemycket. :heart

Har i två veckors tid haft två saker uppskrivna i kalendern på idag, på samma tid (!) utan att reagera på det. I morse trillade poletten ner och ena grejen fick styras om. Känner mig lätt osmart, men det gick bra.

Igår lyckades jag få en halvdag på sjukhuset när en grej kunde styras om så jag slipper åka nästa vecka också, så sjukt nöjd! Har därför vilat radikalt idag och det är ändå efter sovdags pga fina vännen som ringde. :love:

Gonatt!
 
Myser i soffan och gör lite research för att hitta en ny kul vandringsled att prova i helgen. Hittade en som lät lovande, fram till att jag tittade på den näst sista bilden, som alltså föreställer stigen man går längs, och min höjdrädsla hojtade "helllll to the no!"

Visa bifogad fil 102922

(ja, jag vet att det är ganska ironiskt - för att inte tala om opraktiskt - att en person som är höjdrädd samtidigt gillar att vandra i berg 🙄)
Så vackert ändå 😍
 
Jag får svindel av att bara titta på bilden. Om någon skulle tvinga upp mig där så skulle jag ställa mig på alla fyra och krypa

Fö tar jag en paus. Jag har spenderat nästan en halvtimme och mycket Svinto på att skura en riktigt urrkig stekpanna. Men nu är disken klar iaf. Ska städa och imorgon dammsuger jag. Även om jag bara ska vara borta över natten så måste jag alltid ha det städat och renbäddat. Fast jag annars glatt(?) lever i en röra.
Jag också! Oftast ser det dock värre ut än det är när man väl är där. Lägger in en bild från en tur förra våren då vi nääästan fegade ur eftersom stigen såg så smal ut, men när vi väl kom så långt var den inte särskilt läskig alls. Stigen går rakt genom det gula partiet i mitten av bilden och leder bort till en mörkare "knöl" vilket är bergstoppen man strävar efter att komma till:

IMG_20210503_155130_718.jpeg


Vi stod och funderade länge och väl på att skippa den och vända om (och under tiden passade maken på att ta denna bild), men jag är glad att vi fortsatte. Den ser smal ut, men i själva verket hade vi säkert en meter på varje sida av stigen innan det gick ganska brant utför och det är trots allt ganska mycket i sammanhanget :p
Så vackert ändå 😍
Mm, men HÖGT! :nailbiting:
 
Har varit öm i kroppen i dag. Jobbat och agerat lärare på jobb och det fungerade bra. Promenerat med hunden och ångrade att jag ändå gav mig ut på en långpromenad, fasen vad slut jag var! Han hade inte dött av en kortis ju. Skam den som ger sig. Vilat, aktiverat doggo samtidigt som jag lagade mat också (stek igen så den typ lagade sig själv mest) och har promenerat med doggo igen nu med samma utmattande känsla där jag flera gånger funderade på att bara sätta mig på stigen 10 mminuter för att vila.... innan jag sitter här och varvar ner en stund. Är bokstavligt talat helt jäkla slut faktiskt. Brukar inte ha problem med att ränna med hunden otal gånger per dag, men även om jag inte direkt känner av simningen så känner jag VERKLIGEN av den när jag rört lite på mig.

Skulle simmat i dag, men min syster är lika trött i kroppen så vi tar det i morgon. Jag sa att hon fick bestämma.... men tycker i hemlighet att det är skönt att avstå i dag ;)
 
Jag skulle ha rårörda lingon och greppade lite snabbt tag i den här burken. Väl hemma är jag lätt förundrad. Om jag tar lika delar bär och socker, hettar upp det och rör om så får jag sylt. Men jag valde ju aktivt bort syltburken på hyllan bredvid.
Så vad är detta?
20221013_213817.webp
 
Fö tar jag en paus. Jag har spenderat nästan en halvtimme och mycket Svinto på att skura en riktigt urrkig stekpanna. Men nu är disken klar iaf. Ska städa och imorgon dammsuger jag. Även om jag bara ska vara borta över natten så måste jag alltid ha det städat och renbäddat. Fast jag annars glatt(?) lever i en röra.
En fd kollega brukade ta ledigt en extra dag när hon skulle åka på semester. Den dagen spenderade hon och sambon med att storstäda lägenheten från golv till tak....
 
Nä...dags för sängen, tänker jag! Har spenderat kvällen med InDesign och äppelpaj. Den ena liiiiiiitre grann trevligare och mumsigare än den andra.... :D Jag skulle göra några ord fetstilta i InDesign och letade efter "B"-knappen för bold. Nä, nä. Hittade ingen sådan (fanns någonstans finns den kanske). Så jag googlade och fick till mig att man ska använda tangenterna ctrl, shift och B :nailbiting:. Japp, funkade. Sedan behövde jag kursiv text. Vågade jag testa......? Japp. Ctrl, shift och I fixade problemet.... :D

Om man är van Word-användare kan man bli lite matt..... :crazy::D
 
Har precis haft överrasknings"party" för unghundens uppfödare. Hon fyller år snart (uppfödaren alltså), så vi samlade ihop oss ett gäng som alla står henne nära och hade zoom-möte. Hon hade ingen aning om det utan vi hade pratat ihop oss med hennes dotter, så när hon trodde att hon bara skulle hälsa på dottern så hade vi andra planer :D Hon blev SÅ överraskad och så otroligt glad, sedan pratade vi i tre timmar. Eftersom hon bor i USA är det lite svårt att ses, men nu kunde vi åtminstone prata allihop tillsammans på något vis. Det var hur fint som helst.
 
Mysigt att komma till stallet ikväll och det rådde lite aktivitet i boxar och på stallgång men samtidigt harmoniskt, älskart 🥰. Eftersom pållan har lite vila i samband med vaccination passade jag på att få hjälp att klippa henne lite 🤗. Blev ju sen middag efter stallet då jag före bakade dubbla omgångar brytbröd, stekte pannkakor och gjorde en portions bananpaj till mig och tänkte sambon skulle koka pastan till den vegetariska soppan tills jag kom hem men lillkissen låg ju och myste så gott i husses knä och är ju lite öm och så efter kastration så det fick vänta tills jag så gott som kom hem, men vad gjorde väl det; vi hann ju äta middag tillsammans i godan ro ☺️. Bananpajen (första gången jag bakat det) påminner om friterad banan och var verkligen så gott 😋😍. Nu sovtajm 😴.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 364
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
63 64 65
Svar
1 286
· Visningar
35 551
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp