Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pga morgonens flygstrul kom jag nästan två timmar sent till mitt möte och då hade de övriga kommit på ett uppdrag som jag som ny i styrelsen nog skulle kunna ta och som de presenterade för mig. Ett helt ok begränsat administrativt uppdrag som jag tackade ja till. Det går om man vill att få det låta tjusigt då det faktiskt innebär att jag är nationell samordnare av något.

Trevlig middag ikväll och mötet fortsätter i morgon med planering av årets stora konferens.
Strax sovdags och jag tror jag kommer somna snabbt trots dunk från närliggande nattklubb.
 
Jag tolkade som att man tar ledigt för en specifik (semester)resa och då tar ledigt fler dagar än resan är.
Ja, men det är ju fortfarande en planerad semester även om man inte åker samma dag man blir ledig och är borta tills man ska börja jobba. Det är fortfarande samma semester. Extra dagar är för mig om jag kan förlänga min semester, som när jag i somras kunde ta ett par extra dar och börja lite senare än vad som först var beviljat.
 
Jag ser inte vad som är extra semesterdagar? Min semester är från A till B, vad jag sen väljer att göra och när är ju upp till mig men min semester har inga "extra" dagar utan är vad det är.
För mig som bara tar semester för specifika händelser och ibland inte ens får det godkänt är alla dagar utöver datum "nu landar mina gäster" till datum "nu åker mina gäster" absolut "extra" dagar. :)
 
Myser i soffan och gör lite research för att hitta en ny kul vandringsled att prova i helgen. Hittade en som lät lovande, fram till att jag tittade på den näst sista bilden, som alltså föreställer stigen man går längs, och min höjdrädsla hojtade "helllll to the no!"

Visa bifogad fil 102922

(ja, jag vet att det är ganska ironiskt - för att inte tala om opraktiskt - att en person som är höjdrädd samtidigt gillar att vandra i berg 🙄)
Jag är lite tvärtom, älskar höjder men har en tendens bli uttråkad på vandringar. Med den bilden skulle jag glatt ge mig iväg på vandring dock, ser helt magiskt ut :love:
 
Jobbar eftersom jag varit för trött för att göra det hela dagen, och nu målat in mig i ett litet litet hörn precis intill leveransdatum. Som tur är hann jag fånga upp en antydan om att det är viktigt att dricka tillräckligt hos gynekologen och kunde förtydliga att det är på gymmet vi menade.
 
Det är inte det minsta märkligt, du kan ta din sjukdag utan minsta dåliga samvete :heart hoppas att du mår någorlunda bättre snart även om det inte känns så nu, jag beklagar din förlust :heart

Håller verkligen med. @Noxos, fundera på att kanske sjukskriva dig ett tag och om du skulle kontakta någon som är proffs på krisstöd.
Tack snälla ni, men jag är liksom inte någon som sjukskriver mig..
Ska ta kontakt med min psykolog igen för tillfälligt stöd. Fast denna gången har jag sorg, inte depression (eller PTSD som är en av mina eg diagnoser).
Jag uppskattar verkligen er omtanke, det får mig att känna mig mindre ensam i allt. ❤️
 
Tack snälla ni, men jag är liksom inte någon som sjukskriver mig..
Ska ta kontakt med min psykolog igen för tillfälligt stöd. Fast denna gången har jag sorg, inte depression (eller PTSD som är en av mina eg diagnoser).
Jag uppskattar verkligen er omtanke, det får mig att känna mig mindre ensam i allt. ❤️
Gissar att du är människa? :) Då är man kanske någon som har ett behov av att sjukskriva sig ibland. Det är helt okej.
 
Vi har just kommit hem fran en fantastisk middag med fries (pommes frites) "burnt to a crisp" (vansinnigt goda!) och en NY biff med ort smor, "medium rare ... men mer rare an medium"
"Kul nar nagon vet vad de vill ha", tyckte servitrisen.:p

Nu sitter jag har och jaser med en speciell sorts vin-druvor, "Moondrop druvor"

IMG_3414.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 364
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
63 64 65
Svar
1 285
· Visningar
35 551
Senast: Ninnurur
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp