Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en plats längre ner av en värd eftersom jag inte klarade av min plats
 

Bifogade filer

  • 20221013_194150.webp
    20221013_194150.webp
    64,6 KB · Visningar: 49
Myser i soffan och gör lite research för att hitta en ny kul vandringsled att prova i helgen. Hittade en som lät lovande, fram till att jag tittade på den näst sista bilden, som alltså föreställer stigen man går längs, och min höjdrädsla hojtade "helllll to the no!"

Screenshot 2022-10-13 at 19.14.16.webp


(ja, jag vet att det är ganska ironiskt - för att inte tala om opraktiskt - att en person som är höjdrädd samtidigt gillar att vandra i berg 🙄)
 
Haha det här med när det ringer okända nummer 🙈 Dels hade jag ljudet avstängt efter ha jobbat och min telefon rapporterade spam så gav tusan i att svara. Tur jag har ett namn som bara jag har så folk kan söka upp mig på sociala medier 😂 Så det handlade om jobb i helgen 😅 Har sökt till vår nattöppna förskola också då jag är jordens kvälls/nattuggla. Så tänkte va tusan det kan ju söka med för att det skulle ju passa mig som handen i handsken helt enkelt.
 
Myser i soffan och gör lite research för att hitta en ny kul vandringsled att prova i helgen. Hittade en som lät lovande, fram till att jag tittade på den näst sista bilden, som alltså föreställer stigen man går längs, och min höjdrädsla hojtade "helllll to the no!"

Visa bifogad fil 102922

(ja, jag vet att det är ganska ironiskt - för att inte tala om opraktiskt - att en person som är höjdrädd samtidigt gillar att vandra i berg 🙄)

Jag får svindel av att bara titta på bilden. Om någon skulle tvinga upp mig där så skulle jag ställa mig på alla fyra och krypa

Fö tar jag en paus. Jag har spenderat nästan en halvtimme och mycket Svinto på att skura en riktigt urrkig stekpanna. Men nu är disken klar iaf. Ska städa och imorgon dammsuger jag. Även om jag bara ska vara borta över natten så måste jag alltid ha det städat och renbäddat. Fast jag annars glatt(?) lever i en röra.
 
Skulle baka bananmuffins i måndags, hade ju allt hemma. Tills jag stod i köket och insåg att jag enbart hade bananer, det kommer man ju inte så långt med så jag tänkte att det får bli nästa dag. Köpte ägg dagen efter och tänkte att nu ska jag baka bananmuffins! Tills jag stod i köket och insåg att jag saknade både muffinsformar och bakpulver. Vad fasen! Onsdag, köper muffinsformar och bakpulver. Bakar muffins. Tycker det blir lite annorlunda konsistens än vanligt? Inser att jag glömt bort att det ska vara havregryn i också?! Herregud.. vart är mitt huvud? På torsdag ska jag baka riktiga bananmuffins! Står på ICA och ska precis handla middag OCH HAVREGRYN när jag plötsligt kommer på att jag glömt bort en annan SJUKT viktig grej och måste skynda där ifrån direkt. Jag har även spenderat hela veckan och funderat på exakt vilken dag Bruce fyller år nu i slutet av oktober. Han fyller 9 år. Vi har firat varje år. I oktober. Hur kan jag plötsligt inte komma på vilken dag det är? :arghh:

21 oktober har nu en annan påmint mig om och han ska firas. Tror ni jag fick med mig havregryn då? :grin: Kass den här hjärnan just nu, helt jäkla värdelös.
 
Har en häst hos mig på inridning. Han är så olik många jag jobbat med. Så lugn och cool. Så ung och knappt bryr sig om omgivningen utan bara vad ska vi göra nu ungefär. Lite mer motor hade varit önskvärt för min del men är ju inte min häst annars klockrena gångarter och bara går som en klocka!
Spännande att följa ekipaget sen framöver verkligen :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 364
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
62 63 64
Svar
1 273
· Visningar
35 260
Senast: Liten
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp