Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lägger golv, kul lördagskvällar vi har :D
Vi får ge oss själva en klapp på axeln 😊

Har egentligen yttersidan av skafferiet kvar men nu har jag så ont i nacken att det får vara bra. Tar det i morgon bitti
16664799934862504575013097736958.webp
 
I dag har jag varit pa vift runt nastan hela Portland. Jag kopte 30 raa, frusna, hundben hos slaktaren sa just nu gnags det aldeles forskrackligt. :D Jag var och halsade pa ena sonen som skulle hjalpa mig med ett software issue ... Han papekade att jag behovde ett nytt batteri :cautious: ...
"Men" sa jag, "det fungerar ju aldeles utmarkt" varpa han papekade -igen- da jag inte alltid lyssnar sa bra,🙄 att botten borjar bagna lite ... och att inget batteri ar gjort for att hall mer an ett par ar, mitt ar 6 ar gammalt. 😶 Det ar val bast att jag lamnar in den for byte av batteri.
Pa hemvagen akte jag forbi costco och handlade ALLDELES for mycket igen. Precis som vanligt. Bland annat hittade jag en tabbouleh (eller quinnoa salad som de satt pa ettiketten) med quinoa istallet for bulgur som jag inte kan ata. Jag har redan slevat i mig ett par stora skalar till mitt vin jag sippar pa.
 
Jag har alltid sett dig mer som ”hundflicka” än hästflicka :D
Här på Buke alltså

Jag har nog alltid varit mer "hundflicka" har an hastflicka har pa Buke. Miss Mandy kom till mig 2007 ... och sedan var det liksom kort. Jag hade en "buddy, partner, best friend" som jag aldrig riktigt haft forut. Jag verkligen avgudade mina hastar, tavlade, tranade, och de var allt jag gjorde ... tills Miss Mandy kom.

Hon verkligen forandrade min syn pa hundar. Nagot jag tidigare trodde kunde vara pa samma status som hastar, katter, faglar ... men Miss Mandy overtygade mig om att de kunde vara sa valdigt mycket mer. Best friend, som ar lyckligast nar vi gor saker tillsammans och soker sig till att vara tillsammans med mig och som laser mina onskningar innan jag ens vet att vad jag sjalv vill, nagon som alltid stravar att gora allt for att gora mig lycklig.
 
Somnade tidigt redan efter 21 men vaknat sen ungefär en gång varannan timme eller ja kunde sova mellan 05.00- 07.30 i ett sträck iaf. Men inte konstigt jag har ont i huvudet när jag knappt sovit något på hela veckan eller ja sömnen blir störd. Men nu lite frukost och idag inga jägare i skogen så vi ska ut och springa eller host Trule ska springa matte sitter där bak 😂 Tror han blir glad faktiskt han verkar lite uttråkad. Bara kört honom en gång den här veckan.
 
Dricker kaffe och ligger kvar i sängen framför hbo max. Låg i soffan fram till 23 med en febrig dotter, bytte sen till en son som hostat hela natten då han är förkyld. Dålig tajming med en kommande semestervecka för att revidera uppsatsen och två sjuka barn. Så pappan får helt enkelt starta sin första jobbvecka efter föräldraledigheten med vab :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 388
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
37 595
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp