Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
FY vad trevligt det är att laga mat när man har all tid och energi i världen (nåja...)! :) Ja, gott vin och bra musik gör inte saken värre förstås ;)

202210221925.png
 
Åh ja, mina underbara rödvinsglas! Njuter varje gång jag får dricka ur dem :love: De känns väldigt lyxiga men är i själva verket inget tjusigt alls, det är John Lewis egna märke och jag tror att 4 glas gick på £25 :up: Uppfyller dock alla mina krav genom att vara riktigt tunna, stora och precis lagom "öppna".
Borde verkligen investera i bra vinglas, alla mina är köpta på loppis. Fina, men lite väl slumpmässigt utvalda. 😅
Så bra tips på prisvärda och bra. 👍
 
FY vad trevligt det är att laga mat när man har all tid och energi i världen (nåja...)! :) Ja, gott vin och bra musik gör inte saken värre förstås ;)

Visa bifogad fil 103570
Visst är det! Jag som gillar att ha trevligt försöker att se till att jag har tid att laga maten så att man kan ha trevligt…

Fast ikväll firas det i Jönköping efter första hockeysegern i år, så då blir det Bada Bing Burger strax. En burgare med kantareller och Västerbottenost , som jag hoppas är bra.
 
Har läkar-ordination på att dricka 2,5 liter om dagen. Inte helt enkelt.

Köpte stora Trocazero. Klämmer jag en så har jag bara en liter till att få i mig...
Jag tycker att det hjälper med mindre flaskor. Jag svettas om en gris på jobbet och min hy är inte jättebäst så jag försöker verkligen få i mig vätska. Tycker att flera småflaskor med någon kall (!) vätska jag tycker om att dricka är mycket lättare att få i mig än en jättehink som bara blir äckligare och äckligare.
Fyra påfyllda 250cl är ju en liter, eller två 500. Det går liksom bra. Får jag dessutom dricka med sugrör går det ännu bättre. :)
 
Hoppas du kan få hjälp på något sätt måste vara jättejobbigt för dig. Är du rädd för alla hundar eller går vissa hundraser bra?
Det är mest hur hunden ser ut. Som sagt gula, svarta och schäfrar är otäcka. De som funkar bäst är gråa :cautious: och pudlar av någon anledning.

Ett tips är att inte springa mot,förbi eller efter du passerat om den är okopplad för det triggar byteslusten, sen ska hundägare inte betee sig på det viset, skitägare! Dom förstör för oss andra .
Ja, det fattar jag ju så klart. Borde ju också förstått att det skulle hända iom hur ägaren reagerade nar jag bad hen att koppla :p Blev ju inte direkt förvånad när jag märkte att den kom.

Jag var inte direkt hundradd nar jag var ung, men jag kunde inte nagot alls om hundar och om de var stora och skallde blev jag helt klart angslig. Jag minns speciellt en schafer som kom springande mot mig och skallde som jag faktiskt blev riktigt radd for. I dag inser jag att schafern var lika radd som jag var. 🙄
Da jag bestamt mig for att ha stora "working dogs" har jag ocksa alltid ansett att jag har ett mycket stort ansvar. Jag VET hur det ar att vara radd. Mina hundar ar tranade till att ga fot, "No matter what" och lamnar inte min sida om jag sager "Fot" till dem. (jag ar ju "food och toy dispenser" nummer ett nar de jobbar.)
Trots det kopplar jag alltid mina om det kommer en annan manniska gaende och jag haller mycket noga koll bade framfor och bakom (Miss Mandy skramde slag pa ett par stycken i skogen nar hon gav till ett varningsskall nar jag inte uppfattat att nagon kom bakifran) men jag gor sa gott jag kan.



Det ar sa otroligt trist, men det ar mycket vanligt. Sarskilt i Stockholms traktens skogspartier som ju ar ganska sma, men som de som bor i narheten tydligen anser ar deras privata.
Älskar när folk har koll på sina hundar! Oftast märker man det på både ägaren och hunden. När ägare inte har koll på hunden brukar jag få en speciell känsla kring energin hos hunden och ägaren (låter jätteflummigt). Det är en nervös energi, även om hunden kanske är sådan som inte går särskilt långt från ägaren kan den energin finnas, lite som att hunden inte riktigt litar på människan.

När "läskiga" hundar går på kollektivtrafik och jag känner att ägaren har koll till exempel, behöver jag aldrig kliva av utan kan sitta och bara ta det lite lugnt. Lite terapi liksom :D
 
Gick sådär för mig att springa i skogen i dag. Sprang in lite offroad på en liten djurstig och springer på en schäfer som är den allra värsta rasen enligt min hundfobi.
Människan är 50 meter framför hunden och jag stannar och står still, hunden springer till människa och jag småjoggar vidare lite försiktigt så människan kan uppfatta att här kommer en löpare och kanske håller in sin hund. Nix.
Jag ropar lite försynt "skulle du kunna ta hunden?" Och blir mött med ett surt "nejdu här har alla rätt att vara!" :confused: säger då att jag bara skulle vilja springa förbi, men blir då ignorerad. :cautious:

Så jag saktade ner och sprang till slut in på en annan djurstig jag känner igen som ändå går till det ställe jag ville men är tråkigare.

200 meter senare kommer schäfern springande skällande och ylande. Stannar igen och undrar var sjutton ägaren är. Börjar efter ett tag kallsvettas och får hjärtklappning när hunden långsamt smyger närmre medan den skäller. Hinner tänka att jaha nu kommer den snart attackera när ägaren kommer släntrande från skogen och ropar efter mig vem jag tror jag är och se nu vad jag har gjort och hur kan jag vara så dum.

Efter det var jag tvungen att sätta mig och vänta en kvart på en sten innan jag sprang hem igen. Ville ju bara jogga runt i skogen I det mysiga vädret :arghh: Det hjälpte ju inte precis min hundfobi heller som jag faktiskt börjat få aningen bukt på efter sommaren.
Men vilken totalidiot och skam till hundägare! "Alla" omfattar alltså inte någon annan än hundägaren och hunden då?
 
Försöker hålla mig hemma för att bli riktigt frisk från alla förkylningar nu. Men har så tråkigt, känner mig understimulerad och uttråkad och liksom otillfredsställd på alla plan. Gjorde smet innan som inte blev särskilt god. Började kolla på en serie på Netflix men läste recensioner och det visade sig inte riktigt lönt att fortsätta. Tycker många av Netflix egna produktioner är såna där irrbloss, börjar ambitiöst men sen faller de isär.
Bah. En bra sak är i alla fall att den här sortens sinnesstämning ofta leder till produktivitet efter ett tag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 392
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 364
· Visningar
37 898
Senast: Enya
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp