Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det inte bättre att fortsätta titta och bilda din egen uppfattning än att sluta pga vad andra, okända, tycker?
Nja, det är väl lite det som är anledningen till att recensenter finns? Visst kan man använda dem för att jämföra med vad man själv tycker, vilket jag gör väldigt ofta men det är för att jag är en nörd, men en kanske ännu mer etablerad funktion är väl att andra ska kunna använda recensionen för att bedöma om en kulturupplevelse är mödan värd ☺️ I det här fallet var det inte heller åsikter utan rent faktisk information som var utslagsgivande, så det var min egen uppfattning oavsett.
 
Dags att krypa ner i rena lakan.... :) Har precis läst igenom de 45 sidor som jag har skrivit på bok nummer tre. Började känna en längtan i kväll efter att ta mig in i den världen igen.... :) Förhoppningsvis ligger provtrycket av bok nummer två i brevlådan på måndag (om vi får post då - jag glömmer alltid vilka dagar den delas ut numera...) så jag kan få den helt klar. Sedan är det bara att tuta och köra med nummer tre..... :D
 
I eftermiddags blev det agriaritten med några stallkompisar; en mysig skrittrunda 😍. En första tur med ena nyinflyttade hästen och ena unghästens första ridtur, kunde inte gått bättre! 😊. Nöjd pålla som hade täten först; mindre nöjd när vi senare släppte förbi islännigen som hade bråttom 😅 men snart fokuserade min häst istället på att hålla lite koll på unghästen bakom oss 🥰. När stallet var klart blev det, efter en skön dusch efter regnrusket, tacomys och film (Passengers) med älsklingen, en bra lördag 😍.
 
Tydligen ligger vårt Wi-Fi nere fortfarande och man ska börja gräva efter fel imorgon. Har så mkt jag borde få gjort som kräver fiber.

Men vi hade iaf mysigt och skaldjuren var magiska! 😍
Sambon hade ADHD-beställt dem för några dagar sen. Jag ville helst ha havskräftor. Så han hade bett om en hink såna utan att kolla hur mkt det var i. Han tänkte mer en liten burk med handtag typ.
Det var alltså en enooorm hink! En hink-hink..
Och kräftorna var som mindre humrar typ.
Sen skulle han ha krabba och vi skulle ha rökta räkor med.
När han stod i charken och väntade stod hon som jobbade där och håglöst skar upp några små bitar salami typ till en tant. Sen när sambon sa att han var den som beställt skaldjuren sken hon upp och blev så trevlig. Lätt deras bästa kund idag skulle jag tro. 😂
Om vi får skaldjursfrossa imorgon med? Hell yes! 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 390
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
37 854
Senast: Enya
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp