Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en oförutsedd räkning på 90.000 kr och satte kaffet i halsen. Dessutom till mig (även om ansvaret delas med en till). Men det som är bra är om min idé om att det matchas mot att exakt samma belopp kommer finnas oss tillgodo innan den måste betalas - stämmer. Och fordringsägaren var med på att vi inte behövde betala innan.
Håller tummarna!
 
Men hur eländig får man vara 😭
Väntar på att en vän ska komma hem så jag kan prata med henne och komma på andra tankar. Varma mackor i ugnen nu!
B5833072-87F6-4271-AF14-E1547E63F571.webp
 
Usch vad jag blev frustrerad och upprörd under eftermiddagen. Saker som ska finnas finns inte, saker är slut eller har aldrig funnits. Ingen har koll och ingen kan så jag fick vara både veterinär, sköterska, djurvårdare, BMA, lokalvårdare, receptionist och chef på samma gång. Jag orkar inte! Jobbade över 1,5 timme pga skitsaker som jag inte skulle behövt jobba över för egentligen.

Nu har jag avreagerat mig lite med ett yoga pass och ventilera för både partnern och er. Nästa steg blir att öppna en flaska vin🍷
 
Trött. Ganska kaosigt på jobbet.
Imorgon har vi endags-konferens. I vanliga fall tycker jag att det är kul, men med en ledning som svarar "godag yxskaft" på de problem som finns, känns det bara trist.
Nästa vecka börjar ridskolan 😍. Jag kanske inte kan vara med första gången, men sen skiter jag i om jag får klartecken från sjukgymnast eller inte. Äntligen ska jag få klappa, pyssla, lukta och rida häst igen. Som jag har längtat. Och så nervös jag är! 😱
 
Skulle egentligen varit på styrelsemöte nu men både kropp och knopp sa ifrån när jag satt på Ambres rygg och grät :cry: grät för att jag har ont, för att jag inte orkar och för att han var så vansinnigt fin idag och jag kunde inte ta vara på det. Så jag sa att jag inte kommer på mötet, åkte och handlade färskt bröd och åt min medhavda soppa hemma istället. Nu ska jag lägga mig på golvet och se om musklerna vill slappna av.
 
Varit på mitt årliga neurologbesök för min MS. Fick träffa en hyrläkare som var riktigt bra. Han tog sig tid och lyssnade.
Fick recept på en medicin mot nervsmärta som jag ska prova mot mina brinnande fötter och pirriga ben.
Förhoppningsvis hjälper den så jag kan få sova lite bättre :)

Tog en sväng till Ikea på hemvägen och köpte en ny kontorsstol. Tyckte jag var värd det nu när jag fått ok att fortsätta jobba hemifrån större delen av tiden.
 
Nu sitter jag här i soffhörnet och tittar på "Vem tror du att du är?". Sedan jag kom hem har jag hunnit äta fläsklägg och rotmos (SÅ gott :d !). Fläskläggen hade legat och puttrat i crockpotten i nästan 10 timmar så den var mör, saftig och god. Jag har också hunnit baka Camilla Hamids vanilj- och äppelrutor som jag tror blir MYCKET goda. Det mesta ska ges bort, men såklart blir det en smakbit till oss också :) ! Och så har jag läst lite mer ikväll också, om lekteorier. Intressant men rätt ansträngande för en hjärna som har varit i farten sedan 6-tiden i morse.... :D
 
Fått sms från HR att jag ska ta det lugnt och att de vill ha möte med mig klockan 8 i morgon. Skönt att de är snabba och i detta fall skönt att denna specifika person på HR tog sig tiden att smsa.
Dock har den initiala förtvivlan försvunnit nu. Känner mer "nähädu man kan inte klampa runt på mig hur som helst" än "allt suger och allt är förstört". :devil:
 
Så jag har en jobbig vecka start måndag.
2 st interjuver på måndag!
1 intervju på tisdag
Sen fredag ska jag göra något för särbon över den helgen.
när jag kommer på att tänka på det. livet är bra.
och inte så värst jobbig. man är nog bara nervös.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 411
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 429
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp