Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inspelningen av podden börjar närma sig. Och en ganska stor del av mig undrar fortfarande vad tusan jag har gett mig in på… :nailbiting: :laugh:

Just nu sitter jag i alla fall och testar så att all teknik fungerar. Eftersom podden finns både med och utan video och spelas in över videolänk så måste både bild- och ljud inspelning fungera :)
 
Insåg även att det han sa innebär att jag har 30 minuters lunch också. Jag kan köpa det, men förstår inte varför det ska gälla bara mig och att alla andra får göra som de vill.
Precis alla förmåner togs precis bort från mig. Nu är verkligen det enda som håller mig kvar ett fåtal kollegor. Vill både börja gråta och slå ihjäl någon.
 
Va? Var det hans argument? Alltså på riktigt, du måste lämna det där sjunkande skeppet. Bra kollegor eller ej!
Jag ska kontakta HR igen. Otydligheterna kring flextid, att han går emot avtalet vi har för flextid, och att jag på något vis pekas ut och ska stå för barnvaktandet av huset är bedrövligt.

Kommer inte acceptera på något sätt. Detta har varit uppe på tapeten förut och så glöms det bort 2 veckor senare och allt blir som det ska vara. Så det är ju "bra".
Det är bara det att jag inte pallar med att det ska upprepa sig 2-3 gånger per år, jag blir superstressad, ledsen och förtvivlad varje gång.
 
Jag ska kontakta HR igen. Otydligheterna kring flextid, att han går emot avtalet vi har för flextid, och att jag på något vis pekas ut och ska stå för barnvaktandet av huset är bedrövligt.

Kommer inte acceptera på något sätt. Detta har varit uppe på tapeten förut och så glöms det bort 2 veckor senare och allt blir som det ska vara. Så det är ju "bra".
Det är bara det att jag inte pallar med att det ska upprepa sig 2-3 gånger per år, jag blir superstressad, ledsen och förtvivlad varje gång.
Bra att du kontaktar HR, men det är ingen vettig arbetsplats. I alla fall inte för dig. Det kanske fungerar bättre för annan personal men din roll är helt jävla störd ju!
 
Skulle betala lite räkningar och höll på att sätta mitt te i halsen när jag såg att vi hade en oförutsedd räkning på nästan 300 000 kr. 😱 Ser sedan att vi råkat få någon annans post(grannföretag). Det var inte vår räkning. Puh! :nailbiting:
Fick en oförutsedd räkning på 90.000 kr och satte kaffet i halsen. Dessutom till mig (även om ansvaret delas med en till). Men det som är bra är om min idé om att det matchas mot att exakt samma belopp kommer finnas oss tillgodo innan den måste betalas - stämmer. Och fordringsägaren var med på att vi inte behövde betala innan.
 
Försöker nu tina min mozzarella :cautious:
Men har egentligen ingen större matlust.

Har mailat chefen om att jag blir hemma imorgon. Folk får tro vad de vill, jag är sjuk och jag gör rätt! Testet var negativt i alla fall :up:

För övrigt mår jag fortfarande eländigt och vill inte vara sjuk, inte ha ”långhelg”, inte vara ensam. Oh the misery :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 411
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 429
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp