Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderade över om jag skulle se något avsnitt av någon serie. Men ska nog sikta mot sängen istället. Ska ändå upp tidigt imorgon och skulle jag mot förmodan inte somna direkt, kan jag försöka läsa några sidor i boken, som jag inte gjort på några veckor nu.
 
Ösregnat hela dagen så jag passade på att ta med kissekatt och våffla till en annan lokal ikväll, bara för en cola och sitta en stund. Det var en massa ongar som levde rövare och generellt rätt mycket väsen, så en halvtimme var nog lagom. <3
Mina nya kökspannor anlände idag också, så nu ska jag försöka göra tomatchutney! Önska mig lycka till. :D
1666297803517.webp
 
En del diskar bara den använda delen av grejerna, alltså insidan av muggar, koppar, glas osv. och ovansidan av tallrikar. Diskar man så så går det ju snabbt.
Fast alltså... diskar man på en gång när en använt prylarna behöver man oftast bara snurra runt med svampen/diskborsten ett par sekunder och sedan är det färdigt. Det är ju bara ugnsformar och stekpannor som behöver gnuggas mer än så. :)
 
De varma mackorna blev sådär… men kompisen ringde sen så vi pratade en stund. Blev vaken mycket längre än jag trodde. Har kollat på alla avsnitt av Gränsbevakarna Sverige (förutom 1:a för det fanns inte) men nu ska jag försöka sova och hoppas jag mår bättre imorgon. Kommer ändå vara hemma dock.
 
Har krupit ner under duntäcket med en kopp varm choklad för att försöka tina upp lite efter dagens synnerligen blöta tur till stallet. Det är lösdrift och 15 min skrittväg till en icke övertäckt ridbana som gäller så det var bara att acceptera att det skulle bli typ 3 timmar non stop i hällregn denna eftermiddag. Man kan inte anklaga mig för att vara finvädersryttare i alla fall :laugh: Snart sovdags, oj vad jag ska sova gott!
 
Var lite trött när jag red iväg ut så tänkte att en halvtimmes ridtur I skritt och lite galopp utmed sjön får bli lagom men ridningen och stallet ger ju alltid energi 😍 så red en stund till avslutningsvis på ridbanan :). På ridturen såg vi två hjortar fightas och äntligen galopp tyckte vi båda; lät pållan ösa på lite mera vid andra galoppen där underlaget tillät, härligt 😍. Hemma igen efter en härlig em/kväll I stallet var det himla gott med krämig kräftsoppa och bananpaj med lite granna grädde 😋. Nu hög tid att sova; älsklingen har somnat med lillkissen mellan oss; häromkvällen var det honkatten är så mysigt med kissarna hos oss I sängen 🥰.
 
Det blir "cooking apples" och dadlar i chutneyn också! Ett av recepten föreslår att tomater, lök och lite salt får stå över natten så vi gör nog det, med lite chili (också från egen trädgård. <3 ) och vitlök... Jag orkar nog inte koka flera timmar ovanpå rensande och skivande liksom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 409
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 402
· Visningar
39 292
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp