Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har pratat med HR och allt kommer lösa sig. Nemas problemas :)
Tänker ta långlunch och sluta tidigare i dag just to prove a point. Men innan det har jag typ tusen grejer att göra i dag, och de är inräknade i prove a point. Jag behöver både göra klart alla grejer på ett perfekt sätt och ta långlunch och sluta tidigare. :devil:
 
Började dagen med att morgonfodra alla döende djur och sen träna. Plockade undan, bäddade sängen, diskade, startade robotdammsugaren och fick iväg ungar till skolbussen. Ätit frukost och jobbat lite efter det. Ska dricka upp kaffet sen ska jag åka till kiropraktorn. Gissar på att det inte kommer bli så skönt 😬
 
Väntar på att tiden ska gå lite fortare. Har ett möte kl 10 och är inte överdrivet sugen på att fortsätta jobba efter det..
Borde boka optiker. Inte alls sugen på nya glasögon faktiskt..
 
Fick ett sms av min pappas sambo. De hade varit ute och ätit och firat min pappas födelsedag. På en galen restaurang som är lite känd för att fylla sina gäster med alkohol.
Min pappa hade blivit fullare och fullare, min sambo behövde ringa en taxi hem. Hon hjälpte honom in i hallen och gick sedan på en nattrunda med hunden. När hon kom tillbaka låg min pappa tydligen helt okontaktbar i hallen, och började sedan spy kraftigt. På något sätt fick hon upp honom efter det och skulle hjälpa honom i säng på övervåningen. Då ramlade han över henne så att hon slog i pannan i trappkanten och började blöda jättemycket (hon skickade med en bild, det såg inte fint ut ….).
Alltså jag känner bara :eek::eek::eek: ni kunde ju ha dött båda två!!! Och hur kan man lämna någon som är så full att den inte ens kan stå för att gå ut med hunden? Han hade ju verkligen kunnat kvävas av sina spyor.

Tillägger att detta eller liknande aldrig hänt förut. De brukar vara ute på restaurang och bar mycket men inte bli sådär fulla.
 
Vindstilla idag

2D151C08-0A94-4EBB-A848-5178DF6E15F2.webp
 
Nästan klar med alla tusen grejer jag skulle göra redan 🙈 Det kanske ligger något i att 5/6 chefer jag haft sagt att jag jobbar för fort.
Har alltså sedan 8: Haft två möten, möblerat två föreäsningssalar, burit upp en 60 tums TV och monterat, rensat en verkstad på kemikalier, inventerat några kemikalier, kontrollerat vårt avfallsrum, bytt kod på container, diskuterat med kollega hur man kan lösa ett problem, fixat tre nya accesstaggar, tagit emot föreläsare och fixa så att hen kan ha sin föreläsning i em, monterat handikappsramp, tagit hand om 3 dagars registraturärenden. :p

Detta innebär att jag lätt kan ta långlunch och sluta tidigare och till och med att jag kommer ha en ganska lugn eftermiddag.
 
Det var inte så hemskt. Kiropraktorn hade inte mycket alls att klaga på. Jag har nog inte varit där på 2 år och då hade jag stora problem med kroppen och speciellt ryggen. Vilket kvitto på att jag tar hand om kroppen så som det behöver. Har kämpat som en idiot för att komma hit och kommer få fortsätta med det för att inte gå sönder igen.

Nu ska jag fixa nån slags lunch och fortsätta jobba innan jag tar en lunchpromenad med hundarna och en hästen :)
 
Senast ändrad:
Vaknade efter 10:00, druckit kaffe. ”Äntligen fredag” säger många, ”fy vilken lång helg”, tänker jag. Längtar till måndag och hoppas för allt i världen att jag mår bättre då… #intemittbästajagidag

Scrollade förbi den här bilden som gjorde intryck på mig…
12AC350F-017E-4084-B1A2-E92CD7293E99.webp
 
Försöker få tag i Skatteverket, får inte ens ställa mig i kö utan blir utslängd så fort jag tagit igenom den hemska telefonsvararen.
Åååh vad jag hatar att prata med telefonsvarare! "Säg vad du behöver hjälp med". Jag: "eeeeh alltså jag letar efter, eller vänta jag menar jag behöver.. eeeh"
 
Försöker få tag i Skatteverket, får inte ens ställa mig i kö utan blir utslängd så fort jag tagit igenom den hemska telefonsvararen.
Åååh vad jag hatar att prata med telefonsvarare! "Säg vad du behöver hjälp med". Jag: "eeeeh alltså jag letar efter, eller vänta jag menar jag behöver.. eeeh"

Sa fort den mekaniska rosten borjar rabbla upp alternativ och menyer sager jag "Representativ" vilket brukar vara det sista valet. Sedan upprepar jag det med en dares envishet tills jag (vanligtvis) hor svarar rosten komma in pa ... "Ah, du vill prata med en representativ, for att hjalpa dig battre behover vi fa veta vad arendet ar) och jag upprepar bara detta enda ord, representativ, tills jag hor kopplingarna. :cautious:
 
Sa fort den mekaniska rosten borjar rabbla upp alternativ och menyer sager jag "Representativ" vilket brukar vara det sista valet. Sedan upprepar jag det med en dares envishet tills jag (vanligtvis) hor svarar rosten komma in pa ... "Ah, du vill prata med en representativ, for att hjalpa dig battre behover vi fa veta vad arendet ar) och jag upprepar bara detta enda ord, representativ, tills jag hor kopplingarna. :cautious:
Får testa det nästa gång. Den här gången funkade mitt något virriga "eeh typ folkbokföring tror jag"
Jag fick svar på min fråga till slut :D
 
Försöker få tag i Skatteverket, får inte ens ställa mig i kö utan blir utslängd så fort jag tagit igenom den hemska telefonsvararen.
Åååh vad jag hatar att prata med telefonsvarare! "Säg vad du behöver hjälp med". Jag: "eeeeh alltså jag letar efter, eller vänta jag menar jag behöver.. eeeh"
Ja såna hatar jag med heldre tryck 1 tryck 2 tryck 3 typ 50 ggr än 1 sådan telefonsvarare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 408
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 401
· Visningar
39 245
Senast: Sel
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp