Varit hemma idag och Megara är sjövild. Jag trodde hon låg och sov hela tiden jag var borta så hon kunde vara sjövild när jag är hemma. Men tydligen inte. Hon leker och tuggar på allt hon absolut inte får, inklusive hårnålar eftersom jag är rädd att hon ska svälja dem. Leker panter med mig och diverse annat som byte. Stängde faktiskt ute henne ur sovrummet i natt efter att hon börjat i min säng och sedan satt och åt på sladdar när jag behövde gå på toa. Vilket fick resultatet att hon satt och klagade bittert utanför dörren.
Jag tänker mig någon slags Pavlovs hundar träning, tuggande = inte vara i sängen. Men tveksamt om det fungerar när jag får så dåligt samvete att jag släpper in henne när hon låter. Hon kastar sig omedelbart upp i sängen, stirrar på mig, hoppar rakt upp och ner på mig, attackerar nakna kroppsdelar. ,. att när allting sedan lugnat sig lite och jag äntligen börjar somna till, gå iväg för att börja gnaga igen. Jag borde verkligen inte ha börjat muta henne med godis för att få henne att sluta gnaga.
Jag tänker mig någon slags Pavlovs hundar träning, tuggande = inte vara i sängen. Men tveksamt om det fungerar när jag får så dåligt samvete att jag släpper in henne när hon låter. Hon kastar sig omedelbart upp i sängen, stirrar på mig, hoppar rakt upp och ner på mig, attackerar nakna kroppsdelar. ,. att när allting sedan lugnat sig lite och jag äntligen börjar somna till, gå iväg för att börja gnaga igen. Jag borde verkligen inte ha börjat muta henne med godis för att få henne att sluta gnaga.