Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit hemma idag och Megara är sjövild. Jag trodde hon låg och sov hela tiden jag var borta så hon kunde vara sjövild när jag är hemma. Men tydligen inte. Hon leker och tuggar på allt hon absolut inte får, inklusive hårnålar eftersom jag är rädd att hon ska svälja dem. Leker panter med mig och diverse annat som byte. Stängde faktiskt ute henne ur sovrummet i natt efter att hon börjat i min säng och sedan satt och åt på sladdar när jag behövde gå på toa. Vilket fick resultatet att hon satt och klagade bittert utanför dörren.

Jag tänker mig någon slags Pavlovs hundar träning, tuggande = inte vara i sängen. Men tveksamt om det fungerar när jag får så dåligt samvete att jag släpper in henne när hon låter. Hon kastar sig omedelbart upp i sängen, stirrar på mig, hoppar rakt upp och ner på mig, attackerar nakna kroppsdelar. ,. att när allting sedan lugnat sig lite och jag äntligen börjar somna till, gå iväg för att börja gnaga igen. Jag borde verkligen inte ha börjat muta henne med godis för att få henne att sluta gnaga.
 
Har tillfälligt löst kattproblem. Avfrostar frysen och Megara är trollbunden.
20221021_150733.webp
 
Emergency fråga
Om jag råkar ringa fel men hinner stänga av samtalet innan det gått fram signaler. Syns det då hos mottagaren att jag ringt? 😇🔫
 
Har funderat över ett paket jag väntar på, gick in i bekräftelsemailet och spårade det och då har det kommit fram i förrgår. Inte fått en enda notis om det :down: Men ska ändå åka iväg en sväng ikväll för några andra ärenden så tur jag kollade iaf!

Är för övrigt fortfarande sur och bitter och vet inte riktigt hur jag ska vända det.
 
Jag har hjälpt en person på jobbet med en grej i veckan som kommer göra hen glad. Men jag kan inte visa det förrän på måndag. Nu stressar det mig jättemycket istället för att jag bara borde se fram emot det, jag tänker på det hela tiden och vill bara visa det NU istället och tänk om något händer innan måndag, tänk om jag är sjuk och jag inte kan visa det då heller och tänk om…!

Men snälla hjärnan! Vad är det med dig?! 🤦‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 403
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 388
· Visningar
38 987
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp