Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men va! Vi fick lära oss att tända själva i pannan istället. Jösses liksom. 😅
Var väl inte mer en 6-8 år då kanske, syrran ännu yngre, så vi fick inte leka med tändstickor i gammalt timmerhus 😂🫣 tror pappa var rädd om sitt hus helt enkelt. Nu förtiden han har han panna med men med tankar så det eldar bara en gång om dagen då fick vi elda hela tiden annars kylde huset ut direkt.
 
Vår diskmaskin började krångla i förrgår och maken fick ingen ordning på den så vi bestämde att vi kastar ut skiten och köper en ny. Ny är alltså beställd men är lite leveranstid så vi får diska för hand och jag hatar det 😂 Maken bara "men detta går ju rätt fort och smidigt ändå" och jag bara ":meh::wtf::yuck:".

Jag hatar att ha massa disk stående på bänken så jag diskar som besatt nu så fort något har använts för att det inte ska bli något äckligt berg som jag får ångest över 😂
 
Jösses så lillkissen haft skitkul och lekt järnet i vår säng; täckena låg på golvet på varsin sida och en halv miljon (typ) klohål och flera revor i underlakanet..Jag är väl inte fullt lika road 😆; får skärpa mig och bädda på med överkastet igen 😄. Honkatten och brorsan välte aldrig huset upp och ner för så fort de började busa öppnade vi dörren och sa åt dem rasa av sig ute vilket de gjorde men lillkissen som bara är innekatt än så länge kan man ju inte "slänga ut" på det viset 😄. De här busen med rally i sängen och sabba lakan påminner om vår saknade och älskade hane som gjorde likadant i den åldern 😆.
 
Vår diskmaskin började krångla i förrgår och maken fick ingen ordning på den så vi bestämde att vi kastar ut skiten och köper en ny. Ny är alltså beställd men är lite leveranstid så vi får diska för hand och jag hatar det 😂 Maken bara "men detta går ju rätt fort och smidigt ändå" och jag bara ":meh::wtf::yuck:".

Jag hatar att ha massa disk stående på bänken så jag diskar som besatt nu så fort något har använts för att det inte ska bli något äckligt berg som jag får ångest över 😂

Pappa ÄLSKAR att diska 😂. Jag och sambon är tacksamma för vår bänkdiskmaskin; finns så mycket annat att göra istället ju 😊
 
Pappa ÄLSKAR att diska 😂. Jag och sambon är tacksamma för vår bänkdiskmaskin; finns så mycket annat att göra istället ju 😊
Jag köpte en i princip nästan oanvänd bänkdiskmaskin av en kollega när jag köpte lägenheten och är sååååå nöjd över beslutet. Speciellt som det visade sig att det redan var förberett för en diskmaskin i ett av underskåpen. Under den har jag stekpannor och sånt som inte går in i det fruktansvärt opraktiskt smala 60-talsskåpet (hade man inga större kastruller och grytor på 60-talet?)
 

Bifogade filer

  • diskmaskin.webp
    diskmaskin.webp
    159,8 KB · Visningar: 34
Knopp och kropp är inte riktigt överens just nu. Tittade på Madicken med mina damer och det är ett fascinerande tidsporträtt. Madicken och Lisbet klär av sig nakna och springer omkring och leker, även fullt frontal. Skulle inte ske idag.

Ska kanske läsa om böckerna. Det är verkligen ett klassamhälle och skillnaden mellan medelklassen som Madicken tillhör och arbetarklass/fattigdom som Abbe och hans far är extremt tydligt skildrad. För att inte tala om deras hembiträden. Under idyllen finns det hos Astrid Lindgren en osentimental och skarp samhällskritiker.
 
Vår diskmaskin började krångla i förrgår och maken fick ingen ordning på den så vi bestämde att vi kastar ut skiten och köper en ny. Ny är alltså beställd men är lite leveranstid så vi får diska för hand och jag hatar det 😂 Maken bara "men detta går ju rätt fort och smidigt ändå" och jag bara ":meh::wtf::yuck:".

Jag hatar att ha massa disk stående på bänken så jag diskar som besatt nu så fort något har använts för att det inte ska bli något äckligt berg som jag får ångest över 😂
Diska? Rätt fort och smidigt :eek:
Vad har du för märklig make???
 
Gick hem.
Såg att det var nästan exakt en månad sedan jag tog ett covidtest sist. Kul om kroppen ska börja bli förkyld både vid ägglossning OCH mens!

Tog ett test på vägen hem, lika bra. Flera som haft covid hos oss på jobbet.
”Gå hem och vila så kommer du imorgon”, säger min chef.

Nu är jag ynklig. Ska gå in och äta något. Blev sugen på varma mackor som jag tänkte göra till helgen. Jag frös in mozzarellan igår. Det går bra nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 414
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 465
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp