Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var och skulle äta på ett efterrättställe men fick en attack och kändes som att jag fullständigt förstörde en fin kväll. Alltså sitta och storböla bland folk utan anledning vad händer :crazy:
Blir så extremt trött på mig själv ibland så det finns inte.
Tagit ett bad själv i stor badkar och till och med simmat ett och ett halvt simtag. Massa levande ljus och lite Tjajkovskij gjorde susen! Känner mig betydligt bättre till mods nu och hoppas på en god natts sömn 😴
 
Tillbaka I stallet fick pållan lite lunchhö I sin box medan jag åt lunch, tog en stund- sen gnäggade hon gällt när höet var slut 😄. Blev omkring en halvtimmes ridning i solskenet; först en kort skrittur på grusvägen och både min häst och kompisens nyinflyttade var nyfikna på varandra 🥰 och så lite travarbete på ridbanan 😊. Efter stallet fixade jag kycklinggryta och ris medan sambon rensade och förvällde kantareller 😊 och så såg vi Bonde och Kärlek åt alla, nu sovtajm 😴.
 
Jag har lite lätt panik över att jag känner att min tid inte räcker till till allt jag måste (och vill) göra. Men snart, väldigt snart, är jag klar med en labbrapport. Egentligen är den inte min högsta prioritet då vi fick den idag och den ska in om en vecka, men jag känner att jag (för mitt eget självförtroendes skull…) behöver få avsluta något och lägga det bakom mig.

Är ledig på torsdagar iom anpassad studiegång. Så planen är att göra så mycket skolarbete jag orkar imorgon :)

Ska även försöka läsa ikapp VGV-tråden imorgon! :up:
 
Pubmiddag. :heart (Vi tar skamlöst upp ett helt hörn med bord för fyra) :D Visa bifogad fil 103368
Ni är ju (minst) tre!

När jag ser sådana här bilder drabbas jag alltid av jag-vill-flytta-till-Storbritannien-och-bo-i-en-by-med-en-bra-pub-känslan! Var i England med hunden i våras. Vi bodde på en ganska sunkig pub, men att kunna gå på puben och ta med hunden var helt fantastiskt. Hon älskar folk så hon hade extremt kul också. Det var fler hundar på puben, men katt såg jag ingen. Synd!

Något mindre kul var att kocken fick ett raserianfall första kvällen och bara drog. De lyckades inte få tag på någon ny medan vi var kvar, så jag fick beställa middag från Úber Eats. Cykelbudet höll på att skratta ihjäl sig när kom med maten och fick höra anledningen till varför jag beställde mat till puben. Sen tog mina på Sainsburys inhandlade snacks (nödfrukost) slut så då hittade jag någon affär man kunde få hemkörning från - till puben.

Mer pubar!
 
Ni är ju (minst) tre!

När jag ser sådana här bilder drabbas jag alltid av jag-vill-flytta-till-Storbritannien-och-bo-i-en-by-med-en-bra-pub-känslan! Var i England med hunden i våras. Vi bodde på en ganska sunkig pub, men att kunna gå på puben och ta med hunden var helt fantastiskt. Hon älskar folk så hon hade extremt kul också. Det var fler hundar på puben, men katt såg jag ingen. Synd!

Något mindre kul var att kocken fick ett raserianfall första kvällen och bara drog. De lyckades inte få tag på någon ny medan vi var kvar, så jag fick beställa middag från Úber Eats. Cykelbudet höll på att skratta ihjäl sig när kom med maten och fick höra anledningen till varför jag beställde mat till puben. Sen tog mina på Sainsburys inhandlade snacks (nödfrukost) slut så då hittade jag någon affär man kunde få hemkörning från - till puben.

Mer pubar!
Sant!
Men herregud, det låter ju om någonting från en Gordon Ramsay show! 🤣 Bra att ni hade en trevlig upplevelse i övrig ti alla fall, jag älskar att det mesta är så pet friendly här på landbygden. Även om jag inte har mina egna med kan jag få klappa någon annans om jag har tur. <3
 
Kallt 🥶 ! -3 grader ute och 15 grader inne. Jag sitter på elfilt med morgonrock och dunfilt. Värmepumpen går också just nu. Liiiiiiite väl kallt för min smak. Men det hjälpte att gå ut och släppa ut hästarna. Sedan kändes 15 grader rätt varmt när jag kom tillbaka in.... :D
 
Hade lite varmare inne idag och en svag värme på elementen :up:

Mår lite halvdant men ändå inte dåligt… får se hur det artar sig. Ska på ett ”event” med jobbet imorgon och blir jag sjuk känns det som alla kommer tro att jag fejkar, för jag är verkligen inte taggad att gå dit. Men samtidigt ska man ju inte gå om man är sjuk. Återigen - hatar det här med att man måste känna efter och bestämma sig hur man mår!! :arghh:

Anyway… ska ta mig iväg i alla fall. Ser att det är is på rutorna på bilen och -0 grader. Kanske ska leta fram vinterjackan. :sleep:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 416
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 495
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp