Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det 16-17 grader varje morgon när jag stiger upp. Jag har börjat använda luftvärmepumpen en liten stund de flesta morgnar nu. När jag kommer hem eldar jag i kaminen i några timmar. Då blir det 20-22 grader. Sedan kyler det ju av igen när värmen stängs av och kaminen svalnar under natten....
Låter ändå normalt och sunt om morgonen tycker jag. :)
 
Gottigt inhandlat så nu har jag bytt till yamas och placerat mig i sängen framför teven. Om en stund blir det kaffe med finchoklad också. Sen sova hyfsat tidigt så jag kan gå upp i tid till när frukosten serveras. Gillar att vara bland de första på frukosten när faten är fulla och det finns mycket att välja på. Imorgon sista dagen på utbildning och sen åker jag tillbaka till Stockholm och en nystädad lägenhet. Måste nog låna häst för gos i helgen.
 
Mår dåligt arbetsmiljön på jobbet är helt och hållet katastrofal. Har bokat in möte med chef nästa vecka och ska prata med fackligt ombud innan. Tyvärr är det mycket chefens agerande (eller brist på detta) som gör att arbetsmiljön blir usel så jag har inget hopp om förbättring. Nu är det iallafall studier och uppsats i två dagar känns skönt.
 
I dag nar jag kom hem for lunch (well ... 9:30 :p) var det bara 69*F i huset och jag tankte stamma in i koren om hur KALLT det ar innomhus ... efter att jag satte pa varmen for forsta gangen i ar. For enkelhetens skull googlade jag 69*F to C ... och Google svarade att det ar 20.55*C :eek: Jag gick tillbaka och stande av varmen, men tog INTE av mig morgonrocken utanpa kladerna.:angel:

Som jag sa innan, hosten ar pa vag. Sa har ser det ut pa min telefon app ... men jag kanske ska saga att paraply inte betyder att det regnar hela dagen, utan det ar vanligtvis soligt ocksa och % talen under paraplyet betyder % chance att fa nagot regn over huvud taget. (Det kan betyda allt fran ett stadigt regn i flera timmar till nagra droppar, men nagot regn brukar det bli om det ar over 50%)

IMG_3420.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 414
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 465
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp