Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är det 16-17 grader varje morgon när jag stiger upp. Jag har börjat använda luftvärmepumpen en liten stund de flesta morgnar nu. När jag kommer hem eldar jag i kaminen i några timmar. Då blir det 20-22 grader. Sedan kyler det ju av igen när värmen stängs av och kaminen svalnar under natten....
Det är fint och man vet när man lever när man har 8-10 grader inne på morgonen under vintern 😂👍 Så växte jag upp, vi fick vänta på att pappa skulle komma hem från jobbet och tända i pannan. Konstigt nog har det härdat mig ganska bra faktiskt, sällan jag fryser om jag inte får frossa vilket händer ibland pga av låg egen kroppstempratur.
 
Nej ni, jobbat på två olika ställen idag. Sovit som en kratta då jag vaknat flera gånger inatt så ögonen klipper hela tiden. Ska lägga mig ned en stund och se om det blir bättre. Hade tänkt åka till Truleman men farligt och köra bil när jag är så trött.
 
Hmm jag vet inte, uppskattar tipset dock! Jag antar att det är salva? Hon som behandlar tatueringen sa att jag kan ta vanliga receptfria tabletter vilket jag gjort, tror det hjälper lite men inte räcker hela dygnet. Min kropp var visst duktig på att forsla bort bläcket så hoppas det går över snart.
Ja, det är en svag kortisoksalva/kräm. Innehåller 1% kortison.
Edit: Kollade i fass och det finns i tablettform också.
 
Åker båt.
Har bänkat mig på en plats så jag tänkte behålla så länge jag orkar. De börjar städa hytter om en timme så lär väl fylla på här.
Tyvärr har jag tappat mina hörlurar som skulle kunna stänga ute lite av musiken 😅.
 

Bifogade filer

  • IMG_20221019_155348.webp
    IMG_20221019_155348.webp
    142,2 KB · Visningar: 31
Nöjd med att ha promenerat ca 3 km i rask takt när jag kom hem. Sedan blev det "fish & chips" till middag och om ett par timmar kan vi äta risgrynsgröt till efterrätt... :)

Jag har mycket att läsa om lekteorier, så jag måste piska mig själv till att sätta mig med böckerna en stund nu :) !!
 
Intensiv och intressant dag! Känt mig som en detektiv som observerar mer än levererar!
Och det måste få vara ok ibland. Så man lär sig nytt och växer. Flera duktiga människor runtomkring att ta input ifrån. När det INTE finns ett facit får man jobba efter det mest troliga scenariet och återkomma efter en liten tid.
Många tankar idag så är rätt trött. Skönt att faktiskt få ha en lugn kväll ikväll också :bow:
 
Förkyld och jävlig så idag har jag ägnat dagen till att titta på facebook där vuxna människor beter sig bedrövligt mot varandra p.g.a. olika politiska och ideologiska åsikter. Lika fascinerad varje gång det händer.

Nej, det var inte min flat earther till svärfar. Han röstar inte för "regeringsfrågor är en enda stor konspirationsteori och borde avhandlas bland det vanliga folket". :confused::D
 
Nöjd med dagens insats! Den sura doktorn blev glad för sin kexchoklad och han som hade mottagning blev inte arg för att jag hade bokat tokigt, vilket jag var lite ”rädd” för :nailbiting:

Har också haft tid att fortsätta mitt projekt med att få ordning på en annan doktors signeringslista, kommit en bra bit på väg! Självklart har vi kommit överens om detta tillsammans.
 
All ved är inne!:banana: Avkommans sambo kärrade in det sista idag.

Visserligen mest i en stor (gigantisk) hög men under tak. Stapling har jag hela vintern på mig.

Köpte 20 kubik men är rätt säker på att det är närmare 30 :D
Härligt!! :heart

Jag har också jobbat med veden idag, men jag kan inte jubla riktigt än... jag lämnade 3-4 m3 för orken tog abrupt slut. Men det kommer väl fler dagar :angel:
Det var faktiskt en riktigt skön dag att vara ute och arbeta i :up:
 
Det är fint och man vet när man lever när man har 8-10 grader inne på morgonen under vintern 😂👍 Så växte jag upp, vi fick vänta på att pappa skulle komma hem från jobbet och tända i pannan. Konstigt nog har det härdat mig ganska bra faktiskt, sällan jag fryser om jag inte får frossa vilket händer ibland pga av låg egen kroppstempratur.
Men va! Vi fick lära oss att tända själva i pannan istället. Jösses liksom. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 411
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 429
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp