Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaffe och flera lager kläder + en filt! Tycker inte att 16 grade inne är helt okej 🥶 Förvisso står termometer i fönstret men ändå…

La mig tidigt igår och snoosade lite extra nu, såå skönt! Ska strax göra mig klar.

Ska ta med en kexchoklad idag och muta min sura doktor på jobbet, hoppas han blir glad :D
 
Jaa, annars hade jag inte kunnat bo här. Hus med ”dåliga energier” är svinjobbigt. På första visningen av huset fick jag en väldigt stark känsla av att jag hörde hemma här, så det är bra energier här. Och då tänker jag att det är snälla spöken (dock oklart om jag ens tror på spöken, men något är det ju).

Som tur var kunde sambon åka tidigare från jobbet, så nu är han hemma :heart
Jag tycker inte att jag brukar känna någonting, MEN jag hade en märklig upplevelse på Kulturen i söndags. Vi var inne i ett av de möblerade husen som man kan besöka. Längst in fanns ett litet sovrum med gröna väggar, en bäddsoffa med ett kors ovanför och lite andra möbler. Där fanns också ett fönster men ändå kändes rummet SÅ mörkt, dystert och fruktansvärt ledsamt. Jag sa till min mamma att jag ALDRIG i livet skulle kunna bli övertygad om att övernatta i det rummet! Känslan var hemsk. Sedan när vi kom till min faster efteråt och jag berättade för henne om upplevelsen plockade jag fram bilden i mobilen och visade henne. På bilden är rummet LJUST - ljuset närmast FLÖDAR in genom fönster och skira vita gardiner - och har inte alls samma känsla som den jag upplevde på plats. Mycket, mycket märkligt.... Om inte annat brukar man väl få motsatt effekt i bilder, dvs att rum ofta ser mörkare ut än i verkligheten. Jag borde kanske kontakta Kulturen och höra med dem om de vet något om händelser i just det rummet....
 
Fick precis veta att det som är ansvarig för småförsamlingarna inte kommer att komma tillbaka mer den här säsongen. Jag hjälper henom men kommer alltså att få ta ansvar nu, utan ordentliga instruktioner :arghh: Ja, jag kan fråga gruppchefen, men då måste jag få tag i honom också...
 
Har återhämtat mig efter att ha utvecklat tillfällig hypokondri där jag trodde att jag skulle dö av mina fillerbehandlingar? Alltså vart kommer det ens ifrån? Vet att jag generellt har blivit räddare av mig med åldern, men va fan. Så här fjantig brukar jag inte vara. :laugh:

Ska nu försöka fortsätta att jobba på mitt projekt och inte åka och shoppa för att undvika att plugga. :angel:
 
Första städhuset idag messade just för att upplysa mig om att en familjemedlem har testat positivt för covid, så jag valde att skippa det huset idag. Känns nästan skönt. 😅 Egentligen är jag inte orolig, men det skulle verkligen vara en mindre katastrof för både mig och hotellet om jag skulle bli hemma sjuk en vecka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 408
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 401
· Visningar
39 245
Senast: Sel
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp