Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker låta bli att klia på den där tatueringen jag håller på att ta bort. Jag var på andra behandlingen för ett litet tag sedan och fick då reda på att den starka klådan jag upplevde efter första behandlingen beror på att jag är allergisk mot metaller i bläcket som frigörs när man behandlar och kroppen sen ska forsla bort den nedbrutna färgen 🙃🙃🙃
 
Försöker låta bli att klia på den där tatueringen jag håller på att ta bort. Jag var på andra behandlingen för ett litet tag sedan och fick då reda på att den starka klådan jag upplevde efter första behandlingen beror på att jag är allergisk mot metaller i bläcket som frigörs när man behandlar och kroppen sen ska forsla bort den nedbrutna färgen 🙃🙃🙃
Hydrokortison brukar hjälpa vid allergisk klåda. Fast det kanske inte går att använda när man tar bort tatueringar?
 
Ja, det känns väldigt olustigt! Jag har alltid känt mig trygg i huset, så om det är spöken vi har så verkar det vara snälla sådana. Men jag tycker inte om när de ger sig till känna..
Vi bor ju avsides, i skogsmörker, med ett par hundra meter till närmaste granne. Jag har iaf gått ut och satt mig med katten. Det känns lite lugnare att vara två.
(Inte för att jag vet hur det skulle hjälpa, men rent psykologiskt..)
 
Ja, det känns väldigt olustigt! Jag har alltid känt mig trygg i huset, så om det är spöken vi har så verkar det vara snälla sådana. Men jag tycker inte om när de ger sig till känna..
Vi bor ju avsides, i skogsmörker, med ett par hundra meter till närmaste granne. Jag har iaf gått ut och satt mig med katten. Det känns lite lugnare att vara två.
(Inte för att jag vet hur det skulle hjälpa, men rent psykologiskt..)
Låter skitläskigt :nailbiting: Tur huset känns tryggt iaf! Du får skaffa fler katter så kanske det hjälper lite till :heart (allt som underlättar rent psykiskt är en bra grej i min åsikt)
 
Hydrokortison brukar hjälpa vid allergisk klåda. Fast det kanske inte går att använda när man tar bort tatueringar?
Hmm jag vet inte, uppskattar tipset dock! Jag antar att det är salva? Hon som behandlar tatueringen sa att jag kan ta vanliga receptfria tabletter vilket jag gjort, tror det hjälper lite men inte räcker hela dygnet. Min kropp var visst duktig på att forsla bort bläcket så hoppas det går över snart.
 
Jag borde gå och sova... men ingen lust. Var så avkopplad tidigare men sen fick jag telefonsamtal där personen ville planera julhelgen. Jag må se fram emot den perioden men planera julhelgen exakt redan i oktober är lite väl tidigt :meh: Lyckades övertyga personen om att det faktiskt är lite väl tidigt iaf.
Ska spela lite mobilspel tror jag i förhoppningen att John Blund hälsar på.
 
Låter skitläskigt :nailbiting: Tur huset känns tryggt iaf! Du får skaffa fler katter så kanske det hjälper lite till :heart (allt som underlättar rent psykiskt är en bra grej i min åsikt)
Jaa, annars hade jag inte kunnat bo här. Hus med ”dåliga energier” är svinjobbigt. På första visningen av huset fick jag en väldigt stark känsla av att jag hörde hemma här, så det är bra energier här. Och då tänker jag att det är snälla spöken (dock oklart om jag ens tror på spöken, men något är det ju).

Som tur var kunde sambon åka tidigare från jobbet, så nu är han hemma :heart
 
Jaa, annars hade jag inte kunnat bo här. Hus med ”dåliga energier” är svinjobbigt. På första visningen av huset fick jag en väldigt stark känsla av att jag hörde hemma här, så det är bra energier här. Och då tänker jag att det är snälla spöken (dock oklart om jag ens tror på spöken, men något är det ju).

Som tur var kunde sambon åka tidigare från jobbet, så nu är han hemma :heart
Härligt sambon din kom hem :heart

Det lär det vara, de kanske ville tala om att de finns bara :) o jag håller verkligen med om hus med dåliga energier, såna är så otroligt stressande!
 
Efter sysslor hemma såsom tvätt och lite städning, strött på med halm (har spån) hos kaninen då det ju börjar vara ruggigt ute 🥰 och bakat äppelkladdkaka åkte jag till stallet 😊. Så jäkla blött, blött, blött idag så det värmde gott i mattehjärtat att ge pållan och hagkompisen lunchhö som de såklart blev glada för 🥰. Stallkompisarna tyckte om det jag bakat 😋😃 (kunde ta med pajformen tom hem ikväll igen) och eftersom pållan fått motion de senaste dagarna envisades vi inte utan hon fick komma in direkt i boxen (inte ens lerig så slapp spolspiltan, nöjd häst 😄🥰) och äta medan jag torkade henne lite 😊. Direkt jag kom hem blev det tillsyn och "natta" kaninen före dusch och middag och nu sova 😴.
 
Jaa, annars hade jag inte kunnat bo här. Hus med ”dåliga energier” är svinjobbigt. På första visningen av huset fick jag en väldigt stark känsla av att jag hörde hemma här, så det är bra energier här. Och då tänker jag att det är snälla spöken (dock oklart om jag ens tror på spöken, men något är det ju).

Som tur var kunde sambon åka tidigare från jobbet, så nu är han hemma :heart

Skönt att han är hemma 🥰, jag är uppväxt i ett hus där det händer en hel del (dock inte alls lika medial som mamma som kan ta in lättare och se dem som besöker ) samt står i ett stall där det också är aktivitet men jag är trygg på båda platserna ❤.
 
Skönt att han är hemma 🥰, jag är uppväxt i ett hus där det händer en hel del (dock inte alls lika medial som mamma som kan ta in lättare och se dem som besöker ) samt står i ett stall där det också är aktivitet men jag är trygg på båda platserna ❤.
Det är viktigt med trygga energier! Jag har hellre aktivitet som känns bra än helt energitomma platser, det känns onaturligt.
Jag är nog inte jättemottaglig heller. Jag har fått höra att jag såg saker när jag var liten, men jag minns det inte själv. Men min farfar kunde se och känna saker, trots att han inte ”trodde på det”. Både jag och min pappa är starkt intuitiva och kan känna på oss saker som kommer inträffa (eller redan har inträffat), speciellt gällande människor som står oss nära.
Sen om det är ”magiskt” eller om det handlar om att man är högkänslig för förändringar i mönster, beteenden och energier + lite ”tur”, vet jag inte..
 
Det är viktigt med trygga energier! Jag har hellre aktivitet som känns bra än helt energitomma platser, det känns onaturligt.
Jag är nog inte jättemottaglig heller. Jag har fått höra att jag såg saker när jag var liten, men jag minns det inte själv. Men min farfar kunde se och känna saker, trots att han inte ”trodde på det”. Både jag och min pappa är starkt intuitiva och kan känna på oss saker som kommer inträffa (eller redan har inträffat), speciellt gällande människor som står oss nära.
Sen om det är ”magiskt” eller om det handlar om att man är högkänslig för förändringar i mönster, beteenden och energier + lite ”tur”, vet jag inte..

Absolut, håller med! Vanligen brukar man ju vara mera mottaglig som barn men du är nog ändå mer än mig med tanke på din intuitiva förmåga då- på både gott och ont kan jag tro!☺️.
 
Skrev en annons i en Facebookgrupp idag. Jag vill ha en häst att pyssla med och ett stall att hänga och eventuellt köra eller jobba från marken. Jag är för tung för att rida nu men behöver häst i livet.
Fick flera trevliga svar. Jag har tidigare hittat hästar så.
Nu blev det svårt med vilken jag ska välja...
 
Vaknade före klockan. Gick upp och avverkade joggingrundan. Minusgrader så nu ska en varm dusch och kaffe bli gott.
50B4DA7D-E8E3-4F12-A0AD-496EC3084713.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 409
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 402
· Visningar
39 292
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp