Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är rörmockare en medveten felskrivning?Lyssnar på en podd och försöker att inte brista ut i skratt på bussen. Den handlar om en rörmockare som varit inne och fixat något i någons badrum. Samtidigt har en snickare varit där och satt upp några hyllor. Snickaren satte dock upp dem så att dörren till badrummet inte gick att öppna. Så när målaren kom och skulle måla så var det någon på andra sidan väggen som satt och ropade på hjälp
Är det bygga åt idiotern?Lyssnar på en podd och försöker att inte brista ut i skratt på bussen. Den handlar om en rörmockare som varit inne och fixat något i någons badrum. Samtidigt har en snickare varit där och satt upp några hyllor. Snickaren satte dock upp dem så att dörren till badrummet inte gick att öppna. Så när målaren kom och skulle måla så var det någon på andra sidan väggen som satt och ropade på hjälp
Alltså jag var nog 30 ish innan jag fattade att det inte är rörmockare utan rörmokare. Tror man blir förvirrad eftersom det de gör både kan heta rörmockeri och rörmokeri, samt rörmocka eller rörmoka.Är rörmockare en medveten felskrivning?
I så fall är den rätt kul
Älskar den podden, så roligLyssnar på en podd och försöker att inte brista ut i skratt på bussen. Den handlar om en rörmockare som varit inne och fixat något i någons badrum. Samtidigt har en snickare varit där och satt upp några hyllor. Snickaren satte dock upp dem så att dörren till badrummet inte gick att öppna. Så när målaren kom och skulle måla så var det någon på andra sidan väggen som satt och ropade på hjälp
I fredags när dottern skulle rida vanlig lektioner borstade jag 4 hästar när hon gjorde i ordning sin häst i lördags när Jon red extra träning borstade jag 3 1/2 hästar.Regn, regn, regn......Hoppas bara det går ner i marken och gör nytta för grundvattnet! Det allra bästa vore ju snö som smälter. Så fort hästen är vinterskodd med broddhål och snösulor i början av november så får det väldigt gärna bli kallare så vi slipper en förjävligt lerig hage att slira i, eller överallt där man kan slira i lera...!
Chokladbollssmet!!! Varför forma om målet är att få in fett i kroppen?Insåg precis att det verkar vara fett kroppen är ute efter! Det kan förklara suget efter fläskpannkaka och chokladbollar med mycket smör och kokos. Har tyvärr ingen kokos så får duga med pärlsocker om det krisar.. eller finns det annat man kan göra hemma som känns typiskt fettrikt och onyttigt? Tips?! Gärna smörbaserat.
Har de flesta basvarorna hemma (dock ej grädde) och orkar nog inte åka och handla. Riktigt där är jag inte än..
(även om en bit prinsesstårta suttit fint nu.. eller gräddtårta)
Fick precis ett sms från Malaysia med ett jobberbjudande där jag kan jobba hemma och få 50k/mån eller 1500/dag om jag vill jobba deltid.
Låter som en sjukt bra deal! Någon mer som är sugen? Jag kan säkert fixa in er. Det verkar inte vara så specifika kvalifikationer för att få tjänsten, liksom.