Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stängde precis av datorn. Tacksam för att arbetsdagen är slut, en massa irrelevant trams att ta tag i idag och jag hade noll motivation.

På tal om diskussionen om hälsningsfraser i e-post så var det en person som lämnat ett meddelande på min svarare: "Ja hej det är NN, jag skulle vilja prata med dig men jag antar att du är på semester eller inte har tid med mig så jag får väl försöka ringa igen senare."
Personen försökte ringa när jag satt på veckogenomgång med mitt team.

Blev lite trött av martyrtonen personen har. Det är alltså ingen jag känner privat, enbart en person som har kontakt med mig pga jobbet.

Du skulle ha skrivit RIP som avslutningsfras i ditt svarsmejl :angel: :rofl:
 
Gör äpplemos igen...
 

Bifogade filer

  • 20221017_162657.webp
    20221017_162657.webp
    114,1 KB · Visningar: 18
Jag är en mycket chockad/förvånad/stolt mamma just nu. Jag köpte 5 körlektioner till sonen för att mest kolla av vart han ligger kunskapsmässigt efter att ha kört a-traktor samt fila bort dumheter. Efter andra körlektionen kom han hem och sa att körlärare ansåg att han var redo för halkkörning. Idag , efter tredje körlektionen, kom han hem och berättade att körlärare ifrågasatt varför han inte bokat halkkörning, teori- och körprov. Så nu är halkkörning bokad, och jag väntar på svar från körskolan om hur man lånar bilen nuförtiden på körprov :D
 
Intensiv dag på jobbet idag. Strukturerade om en del av en expedition och har fått ta emot väldigt mycket gnäll. Är ju lättare gnälla på personen som gör jobbet än chefen :meh: sen är det rent krasst nödvändigt att flytta på grejer, expeditionen ska byggas om för bättre arbetsmiljö. Jag är ingen magiker :cautious:

Men resultatet blev riktigt bra iaf :cool: Nu är det slappa hela kvällen som gäller, ska väl duscha också. Sen tidig kväll :)
 
DSC_0049.JPG

Farbror mår fina fisken ♥️🫣😂👍
Hans matte där i mot är en aning nervös för att sela på den där imorgon, känns som att det kommer ta en stund att varva ned 😂 Fast erkänner villigt saknat att köra häst. Behöver tid att tänka och det gör man bäst bakom en stor svart rumpa med vinterpäls ♥️

Tog en lång dusch och nu lite mat innan jag ska fortsätta skriva.
 
Hästarna ser pigga ut i dag :D I dag blir det "hästen alla ramlar av". Tyvärr går han lektionen innan så jag får helt enkelt gå in till min gamla favorit och gosa en stund. Såg förresten att gamle favoriten är född 98! Orkar inte att han är så fin och glad fortfarande :love:
Ska nog borsta lite extra fint och spraya lite glans i svansen.
 
Jag blir galen av att vänta. Väntar fortfarande på mina bilder. Har blivit lovad dem i eftermiddag/kväll. Jag är jättetacksam för att jag får hjälp, men allmänt irriterad på att jag inte kan konvertera bilderna till rätt format på egen hand. Jag vill ju få allt klart så jag kan beställa mitt provtryck.... :arghh: !!
(Och jag vet att jag kommer att behöva en stund med bilderna för att få rätt på allt. Och jag lägger mig om 3 timmar... :nailbiting:)
 
Red ut I spöregn, vi var ensamma ute på vägarna (envis hästmänniska? :angel:) Efter stallet blev det direkt vidare till styrketräning.

När jag kom hem stod sambon och lagade kyckling- och citronrisotto, det satt mycket gott :d
 
Det ser ut som om hosten kommer till oss pa Fredagen den 21a October. 🙄

Det har regnat har en gang sedan mitten pa Juni, sa det ar kanske dags och det blir inte fullt sa illa som det ser ut da det blir mindre an 50% chance for regn varje dag ... men jag gillar verkligen sol bilderna battre. Det ser liksom gladare ut med en rund sol.:angel::p

Screen Shot 2022-10-17 at 10.43.32 AM.webp
 
Hästarna ser pigga ut i dag :D I dag blir det "hästen alla ramlar av". Tyvärr går han lektionen innan så jag får helt enkelt gå in till min gamla favorit och gosa en stund. Såg förresten att gamle favoriten är född 98! Orkar inte att han är så fin och glad fortfarande :love:
Ska nog borsta lite extra fint och spraya lite glans i svansen.
På vår ridskola har vi en älskling som är född -96... :love: han har lärt många ungar rida.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 398
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 379
· Visningar
38 507
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp