Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog efter @Sel och färgade håret på kvällen idag/igår :D
Såg en semi-permanent hårfärg på Normal och kunde inte låta bli! Det fick bli lila :D jag är/var typ råttblond så det blev rätt diskret mörk lila färg, men det passar nog bra. Kanske inte superbra resultat men det ser inte alls dumt ut :up:

Jag såg även färgen blå och nu blev jag nyfiken på hur den skulle se ut på mig :angel::D
Men det var ett jäkla jobb att stå böjd sådär, så får se när jag gör om det :rofl:
 
StadaT mitt kontor/syrum I dag. Det var mer an behovligt, men jag skulle verkligen behova osa ut allt for att minska pa grejor ... att det ska vara sa himla svart att rensa ut personliga saker. Jag hittade en parm med tekningar och annat fran nar barnen var sma ... Det ar en av de fa grejorna jag kanske kan gora mig av med. Det kan bli tre snygga parmar med sina egna teckningar till jul. :angel:
 
Har haft en bra dag. Började med lite sovmorgon och sedan en långpromenad med hunden. Efter lunch var jag med syster på Afternoon Tea på ett närliggande lantcafe. Mycket trevligt och vi blev båda proppmätta.
Visa bifogad fil 102070
Sedan var det fint väder så jag satt ute i lä och läste i nästan två timmar. Efter det omplanterat och klippt några palettblad och tvättat en maskin. Nu myser jag och hunden i tv-soffan.
Så fint och gott det ser ut :) !
 
Hade ingen vidare lust att gå upp när klockan ringde.
Men joggingrundan gick hyfsat lätt. Tät dimma och kolsvart ute. Skvatt när ett gäng rådjur hoppade upp framför mig.
Frukosten är intagen och jag ska inta kopp nummer två med kaffe.
Längtar till i kväll när jag får sova igen.
 
Nu har ÄNTLIGEN min kappa kommit till ort några mil ifrån mig, vilket till 99% betyder att den kommer fram idag :) !! Men det har tagit TID. Den lämnades in till Schenker i Stockholm vid 18-tiden i onsdags och sedan hände ingenting nytt förrän vid lunchtid fredag. Då var den fortfarande i Stockholm. Vilket är rätt mysko. Har inte Schenker upphämtning från alla utlämningsställen dagligen :confused: ?
 
Nu har ÄNTLIGEN min kappa kommit till ort några mil ifrån mig, vilket till 99% betyder att den kommer fram idag :) !! Men det har tagit TID. Den lämnades in till Schenker i Stockholm vid 18-tiden i onsdags och sedan hände ingenting nytt förrän vid lunchtid fredag. Då var den fortfarande i Stockholm. Vilket är rätt mysko. Har inte Schenker upphämtning från alla utlämningsställen dagligen :confused: ?
Vet inte med Schenker men DHL har två dagar i veckan på ”vår” lanthandel en dryg mil bort. Mest irriterande är att för DHL så har man inte kunnat välja utlämningsställe.
 
Nu har ÄNTLIGEN min kappa kommit till ort några mil ifrån mig, vilket till 99% betyder att den kommer fram idag :) !! Men det har tagit TID. Den lämnades in till Schenker i Stockholm vid 18-tiden i onsdags och sedan hände ingenting nytt förrän vid lunchtid fredag. Då var den fortfarande i Stockholm. Vilket är rätt mysko. Har inte Schenker upphämtning från alla utlämningsställen dagligen :confused: ?

Vi har tre dagar i veckan här i byn.
 
Vet inte med Schenker men DHL har två dagar i veckan på ”vår” lanthandel en dryg mil bort. Mest irriterande är att för DHL så har man inte kunnat välja utlämningsställe.

Vi har tre dagar i veckan här i byn.
Kan tänka mig att det kanske är annorlunda på mindre orter (tyvärr), men märkligt om det är så i Stockholm också.... O_o

@sjoberga Att inte kunna välja utlämningsställe är verkligen irriterande. Om jag inte kan välja så skickas paket till en liten lanthandel ca 1,5 mil ifrån där jag bor. Vilket är HELT fel håll för jag jobbar på ort 1,5 mil åt andra hållet. Och det är såklart på den orten jag vill hämta mina paket också!
 
Vet inte med Schenker men DHL har två dagar i veckan på ”vår” lanthandel en dryg mil bort. Mest irriterande är att för DHL så har man inte kunnat välja utlämningsställe.
Förtydligande: Just det här med att inte kunna välja ett utlämningsställe som man ändå kör förbi nästan dagligen, och istället måste köra 2 mil helt extra (dit och hem) åt ett helt annat håll är det som utgör irritationen. Att det är varannandag är helt okej för min del.
 
Har stressmage delux i dag så ringde in sjuk. :down:
Hoppas att den blir bättre sen till i kväll för jag vill inte missa ridningen som verkligen gör att jag mår bättre.
Och så att jag kan gå på min registrator kurs i morgon. Det vore ju kaos att missa den nu :(

Fattar inte varför den prompt ska krångla nu. Jag har ju haft det ganska bra den senaste veckan. Är väl efterdyningar eller något.
 
Ska nog gå till Ica idag. Vet inte om jag ska gå nu eller om några timmar. Vid 10 kanske.
Är trött. När jag vaknade kl 6 och skulle ta morgonmedicinerna så var de inte där 🤔 Måste ha tagit dem halvsovandes vid kl 5 eftersom jag kände mig nästan klarvaken kl 6.
Ska se lite morgon-tv nu.
 
Ätit massa snällsaker och legat och lyssnat på de som jobbar med taket. Det bankas och grejas för fullt. Låter som de river stället. Snart kanske jag kan få se ut. Hoppas hoppas.
Nu ska jag nog gå upp och spela lite. Kanske städa så slipper jag det senare i veckan 🤔

Tänkte en sekund att jag skulle gå och handla men inser att magen nog inte medger den aktiviteten plus att jag ju bör vila. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 489
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp