Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lade ett sista bud, det blev en bra bit över gränsen jag egentligen satt 😱 Men tidigare har det också hänt att jag inte bjudit och så har jag grämt mig i efterhand eftersom föremål som känns helt rätt inte dyker upp så ofta.

Jag bommade en 1700-tals tallrik från Rörstrand idag. Det var nog lika bra med tanke på resten jag bjöd hem :angel:

Om en inte köper som en investering är faktiskt slutpriset inte så viktigt så länge en har råd. Det finns andra värden också :heart
 
Sitter och velar angående en auktion som händer just nu 😬 Gäller bara ett mindre föremål. Men kan inte bestämma mig om jag ska fortsätta bjuda, när det stigit så långt över värdering redan.
Kan verkligen relatera med mina två små hattar här hemma :angel:

KAN också ha råkat buda hem lite för många små legogubbar till barnets kalender i helgen. Budar lite här, budar lite där… och så vinner man allt :bag:
 
Blött, blött och blött idag när vi var I stallet och fixade boxen och rockarden; torkade pållan så gott det gick innan vi fick en liten söndagstur med häst och vagn i oktobervädret 😍🍁. Efter det for vi bort till samhället och handlade lite innan vi åkte hem och lagade middag och tände brasan.Men blev visst lite väl varmt så det blev att vädra en aning; 24 grader i köket och ja såklart ännu varmare i v-rummet med kaminen 😅.
Ikväll fick vi besök av mamma och hennes särbo som kom hem från Öland; gott med varma mackor och äpplemust 😋. Nu var det skönt att krypa ner nyduschad I vår renbäddade säng 😍, ännu en härlig helg redan till ända.
 
Har hittat en potentiellt perfekt bostad på hemnet. Precis i det område vi vill bo i, t.o.m. på den gata vi tittat mest på. Egentligen ett rum mindre än idealiskt, men såpass många kvadratmeter och bra planlösning att det borde gå. Fantastiskt vackert vardagsrum(!) och många detaljer som vi båda gillar. Dessutom rimlig månadsavgift och utropspriset är inte speciellt högt det heller. Sååå imorgon ska vi höra av oss till mäklaren och boka in oss på visning :nailbiting: Känns helt absurt. Men vi båda kommer nog ångra om vi inte åtminstone kollar på den. Sedan kan det ju alltid dyka upp något som visar sig vara mindre bra, eller en galen köpare som budar långt högre än vad vi har möjlighet till...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 489
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp