Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20221003_103702.webp

En förmiddagstur och just nu står han och torkar lite innan han ska få gå ut och äta lunch. Tänker bättre efter jag kört häst där med fungerar studierna bättre.
 
Tja, så har man fått intyg på att man är officiellt synskadad/har en ögonsjukdom. Iofs visste jag det redan efter allt hattifnattande under de senaste åren. Men nu är det på något sätt riktigt. Är så frustrerad och förbannad.

Alltså själva synskärpan är det inga problem med (0.3 - 0.4) utan det är pupiller som rullar åt alla håll och kanter, noll avståndsbedömning, noll mörkerseende, kass balans så jag ständigt snubblar på trottoarer, nerför trappor och går in i folk och lyktstolpar (måste alltid gå med blicken riktad rätt ner för att inte snubbla över mina egna fötter). Noll perferiseende. Noll hand-eye coordination (vad det heter på svenska).

Vill inte.
 
Blev många timmar i stallet idag men det var skönt att vara själv, lyssna på ljudbok och gå greja i min ensamhet. Trule var mkt nöjd efter ha torkat efter dusch och sen blev det lunch.
Farbror farbror tänk om han visste hur viktig han är ♥️

Somnade med huvudvärk och vakna med huvudvärk, så gav upp och tog en tablett nu. Har säkert ont i huvudet pga av sömnbrist.
 
Var på sjukan för avstämning kring byte av ADHD-medicin. Har inte gjort urinprov på typ 7 år. Så de tyckte jag kunde göra ”bara för att” IOM att det rekommenderas. Helt ok för mig!
Sen när det är klart kilar sköterskan iväg och måste prata med läkaren. Fattade inget!
Då hade jag testat positivt för Fentanyl. 😳 WHAT liksom? Tydligen kan Bisolvon, receptfri hostmedicin, ge det resultatet. Tur att jag gått där länge och redan innan hade nämnt att jag varit förkyld. 😂 De trodde alltså inte att jag var knarkare utan att jag tagit hostmedicin. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 508
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp