Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
För ALLA er som väntar med spänning på att Schenker-paketet med min kappa ska komma..... :D Den kom inte idag heller.... :arghh: Jag spårar den hela dagen, och den är med på utkörningsrundan från den större orten. Men inget mer händer. När det är dags för mig att gå hem jobbet vid 15:30 ringer jag utlämningsstället för att kolla om Schenker hade varit där ännu. Nä, ingen Schenker. Killen som svarar talar om att vissa chaufförer verkar skippa att stanna hos dem....att de ibland verkar köra andra turer, osv. Men, VA?! Jag tänker att man kanske skulle få iväg ett litet mejl till Schenker och höra med dem hur det egentligen står till. Ska de/eller ska de inte stanna vid utlämningsstället dagligen...
 
Fixar lite i köket, vänder mig om och ser att ngn iakttar mig sittande på köksbänken 😅

15315737-431D-4D15-BC4B-FFB219E5430A.webp
 
Tja, så har man fått intyg på att man är officiellt synskadad/har en ögonsjukdom. Iofs visste jag det redan efter allt hattifnattande under de senaste åren. Men nu är det på något sätt riktigt. Är så frustrerad och förbannad.

Alltså själva synskärpan är det inga problem med (0.3 - 0.4) utan det är pupiller som rullar åt alla håll och kanter, noll avståndsbedömning, noll mörkerseende, kass balans så jag ständigt snubblar på trottoarer, nerför trappor och går in i folk och lyktstolpar (måste alltid gå med blicken riktad rätt ner för att inte snubbla över mina egna fötter). Noll perferiseende. Noll hand-eye coordination (vad det heter på svenska).

Vill inte.
Fan vad tråkigt för dig 😔
 
För ALLA er som väntar med spänning på att Schenker-paketet med min kappa ska komma..... :D Den kom inte idag heller.... :arghh: Jag spårar den hela dagen, och den är med på utkörningsrundan från den större orten. Men inget mer händer. När det är dags för mig att gå hem jobbet vid 15:30 ringer jag utlämningsstället för att kolla om Schenker hade varit där ännu. Nä, ingen Schenker. Killen som svarar talar om att vissa chaufförer verkar skippa att stanna hos dem....att de ibland verkar köra andra turer, osv. Men, VA?! Jag tänker att man kanske skulle få iväg ett litet mejl till Schenker och höra med dem hur det egentligen står till. Ska de/eller ska de inte stanna vid utlämningsstället dagligen...
Vi har haft Schenker till företaget. De är helt jäkla otroliga! På negativt sätt. De har sönder leveranser trots extremt mkt skyddande emballage, de lägger på konstiga summor de inte kan precisera, de gör om frakter som ska hämtas hos ombud till utkörning på eget bevåg och utan fog. Och fakturerar extra för det. Sjukt otrevliga dessutom. Ett av det värsta är att de för ca 15 månader sedan tappade bort en leverans på över ett ton. Det är liksom inte ett litet paket på 3 kg. Den är fortfarande bara borta.
Så glad att slippa dem nu!

Hoppas det löser sig för dig! Deras kundtjänst har varit under all kritik.
 
Jag kom iväg till Ica till slut. Trodde inte det skulle vara så mycket folk före kl 16. Tror de hade alla kassorna öppna, så mycket folk var det. Blir så rörigt i min hjärna när det är mycket intryck, fick koncentrera mig när jag skulle packa varorna. Folk överallt.
Slutsats: gå inte på Ica på em.
 
Funderar på hur det ska gå att ha zoom-möte hemifrån med två gaphalsar som dessutom går överallt. De ser liksom min kropp som en inventarie de tar genvägar över

Nikita lät väldigt mycket varje gång jag pratade i telefon. Särskilt en gång när jag hade telefonintervju hemma. Hon klistrade sig och skrek i mitt öra. Så fort jag avslutade tappade hon allt intresse och gick sin väg. Fick inte jobbet btw.

När vi hade webbinarium så brukade gå Megara fram och tillbaka med svansen rakt upp framför datorskärmen. En gång hittade hon en Dreamies påse och drog iväg med den. Jag störtade efter automatiskt. Tyvärr hade jag bara linne och kofta på mig så jag såg respektabel ut, nu fick alla se min trosor 🙈
 
Utbildning dag ett avklarad. Jag har lite svårt för att sitta tyst och stilla samtidigt som jag måste titta på en skärm :meh:
Nåja, bara fyra dagar kvar och sen sju dagar introduktion.

Efter utbildningen har jag tittat på dotterns cheerleading-träning. Nu ska hon duscha och jag väntar på att ugnen ska bli klar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 508
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp