Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en redig spänningshuvudvärk som i sin tur beror på en kraftig muskelfästesinflammation i vänster axel. Så jag funderar just nu på hur jag ska kunna sova inatt och om jag inte kan det, ska jag då googla på Elisabeth av Österrike-Ungern eller fortsätta med mina nattliga efterforskningar om Vasaätten? Eller nörda ner mig i typ Spaniens kungahus och drottningar kring 1600-talet? 🤔
 
Medan det stormar utanför. <3
1664826453582.webp
 
Hektiskt på jobbet idag men sedan blev det bättre. Skulle köpa hundmat och det var 15% rabatt så jag köpte två säckar. Sedan kort promenad med hunden och efter det yogakurs. Lyckades faktiskt till stora delar bara fokusera på andning, ställning och blicken och släppa allt annat.
Och nu är det snart sovdags.
 
I dag börjar sista delen av sista, absolut sista, säsongen av The Walking Dead. Onekligen sugit! 11 år med serien liksom!

Fick en del gjort på jobbet i dag och pratade med en kollega om att ringa support i morgon angående skrivaren. Vi ska göra det när vi jobbar hemifrån så ska de felsöka den, men jag som jobbar hemifrån måndag och fredag orkar inte med att ringa folk som jag inte kan höra vad de säger pga hörselskada, orkar inte riktigt med folk utöver det heller, så frågade snällt om hon vill göra det i morgon när hon är hemma. Det skulle hon. HOPPAS det löser sig!

Sedan var jag och vildhunden i fårhagarna och promenerade, trodde aldrig något kunde mäta sig med skogen för hans del men han blir helt till sig när vi går dit, älskar stället! Men det är ju lite som en skog men med fårstigar istället för människoanlagda skogsvägar kan man säga. Härligt underbart ställe! Så mycket att lukta på och undersöka för honom och han är helt slut när vi kommer hem, kul att se! Man får gå där, det står skyltar om det :)

Gjorde en stek till middag i kväll, lyckades med middagen för en gångs skull, trots att jag var bra oengagerad och trött. Nu har jag rester från gårdagens middag och dagens middag till lunch i veckan! i helgen har jag ätit samma middag i matlåda, flera dagar i rad, så behöver något nytt nu.
 
Kom i säng till slut. Funderar på vår mannen ska sova i natt, hans sida är lite upptagen 😍🤣Visa bifogad fil 102152
Blir nog bäst på soffan :D

När min hund lägger sig i sängen hos mig kan jag inte köra ner honom. Han är ju riktigt varm av sig med all den päls så när han självmant lägger sig i sängen hos mig vill han tanka mattenärhet. <3 Han är stor och tung, man blir stel, får blåmärken, blir varm och öm och MITT när man är på väg att TÄNKA att "hoppas att han snart går ner" så blir det för varmt och han lägger sig på golvet istället :D
 
När jag kom hem från stallet och lite ridning hade honkatten bråttom med in från grannarnas stora tält 😄 och så tog jag ut lillkissen stund: stackars katt, inte jämt lätt att va i sele 😅han skulle upp i trädet och jag var inte riktigt beredd så han råkade göra en bakåtvolt 😅 och när han sedan slumrade sött på soffan och sträckte på sig gjorde han en volt ner på golvet då han låg för nära kanten haha, kisse gäspade och la sig högst upp I kattmöbeln 🥰. Efter middagen har jag gjort lite nytta här hemma och så god kvällis på smörstekt äpple och havregryn I kanel och lite socker med grekisk yoghurt med kanel till Sveriges Mästerkock VIP och Halv åtta hos mig 😊.
 
Mensvärk (hanterbar). Whippishformad värmeflaska. Choklad.

Glädjer mig åt att de möten jag hade råkat dubbelboka imorgon bitti hann avboka båda två innan jag behövde krypa till korset. Som två radiobilar som krockar och far iväg åt varsitt håll. Jag den coola tivolianställda med bomberjacka och guldring i örat som åker bakpå bilarna när hon ska ta sig över golvet 😎
 
I dag varmde jag pa ett par portioner "Tuscan Tomato Soup" som jag hade kvar sedan helgen. Det ar fruktansvart gott ... men det ar kanske lite val tidigt annu, da temperaturerna ute ar runt 25 - 28*C nar vi ater. Men hosten ar pa vag ... traden borjar sakta visa att det ar pa gang ...

IMG_3333.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 514
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp